Turn on thread page Beta

Daily Telegraph paid to produce Chinese Communist Party propaganda. watch

    • Thread Starter
    Offline

    20
    ReputationRep:
    "Those refused access to Xi’s statement to the media include the BBC, the Financial Times, the Economist, the New York Times and the Guardian. Chinese officials offered no formal explanation for the decision.

    The Daily Telegraph, which regularly publishes Communist party propaganda in the UK as part of a reported £800,000 annual contractwith Beijing’s China Daily, is understood to have been granted an invitation to Xi’s event."

    https://www.theguardian.com/world/20...jinping-speech


    Amazing really.

    As is oft with such matters here is the obligatory Animal Farm reference.

    "The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which."

    A right wing paper working with the communist party of china. Right wing anti-communists often forget they are equal to the the pigs in Animal Farm.
    Offline

    18
    ReputationRep:
    I wouldn't be surprised. Those of a conservative disposition will happily put aside their purported values when someone waves some cash under their noses.

    See Michael Fallon's recent claim that criticising the authoritarian terrorist funding Saudi Arabia is not helpful for UK arm sales as another example.
 
 
 

1,907

students online now

800,000+

Exam discussions

Find your exam discussion here

Poll
Should predicted grades be removed from the uni application process
Useful resources

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.