Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

2
    ReputationRep:
    Bonjour,
    Je suis intéressé par la perspective de m'inscrire à la LSE et je souhaiterais prendre contact avec des étudiants français qui la connaissent déjà afin de me renseigner sur le processus d'admission.
    Voici mon parcours : bac L mention très bien, 3 ans de prépa (khâgne) au lycée Henri IV en faisant beaucoup d'histoire, puis un master d'anthropologie à l'Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales. En ce moment, je viens tout juste d'en sortir et je prévois de passer l'équivalent de l'année scolaire en stages ; je vise notamment un stage au ministère des Affaires Etrangères. Je maîtrise bien l'anglais et je prépare le toefl.

J'aimerais savoir si avec ce parcours je peux me porter candidat en MSc (ou une formation équivalente) de relations internationales, un sujet qui m'intéresse beaucoup et qui est en lien avec ce que j'ai déjà étudié.
    Je ne connais pas la LSE et ses critères de recrutement, j'aimerais ainsi savoir si avec ce profil ma candidature a des chances d'être retenue.

Merci

18
    ReputationRep:
    As-tu étudié les IB ou les IGCSE’s dans le passé?
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    • Community Assistant
    • Political Ambassador
    • Clearing and Applications Advisor

21
    (Original post by 1993emmanuel)
    Bonjour,
    Je suis intéressé par la perspective de m'inscrire à la LSE et je souhaiterais prendre contact avec des étudiants français qui la connaissent déjà afin de me renseigner sur le processus d'admission.
    Voici mon parcours : bac L mention très bien, 3 ans de prépa (khâgne) au lycée Henri IV en faisant beaucoup d'histoire, puis un master d'anthropologie à l'Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales. En ce moment, je viens tout juste d'en sortir et je prévois de passer l'équivalent de l'année scolaire en stages ; je vise notamment un stage au ministère des Affaires Etrangères. Je maîtrise bien l'anglais et je prépare le toefl.

J'aimerais savoir si avec ce parcours je peux me porter candidat en MSc (ou une formation équivalente) de relations internationales, un sujet qui m'intéresse beaucoup et qui est en lien avec ce que j'ai déjà étudié.
    Je ne connais pas la LSE et ses critères de recrutement, j'aimerais ainsi savoir si avec ce profil ma candidature a des chances d'être retenue.

Merci
    (Original post by VirgoStrain)
    Can you please post an English Translation to these posts? Apologies but it is TSR policy.

Posted from TSR Mobile

2
    ReputationRep:
    Not yet. Is it really important to study at the LSE or are French diplomas and the Toefl enough (it seems we must only use English) ?

18
    ReputationRep:
    Not yet. Is it really important to study at the LSE or are French diplomas and the Toefl enough (it seems we must only use English) ?
    If you’re a prospective undergraduate contact them directly

https://www.lse.ac.uk/study-at-lse/U...-UG-Admissions

Their email is [email protected]

I’m not familiar with how LSE assesses students as I’m still studying and will apply next year for different universities. It’s better to get a direct opinion from them. I did the same for Cambridge and Imperial and got good replies.
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    • Community Assistant
    • Political Ambassador
    • Clearing and Applications Advisor

21
    You can use French to ask but an English translation must be provided. You can apply with the French Bacc. I would suggest taking the IELTs instead rather than TOEFL.

Posted from TSR Mobile

2
    ReputationRep:
    If you’re a prospective undergraduate contact them directly

https://www.lse.ac.uk/study-at-lse/U...-UG-Admissions

Their email is [email protected]

I’m not familiar with how LSE assesses students as I’m still studying and will apply next year for different universities. It’s better to get a direct opinion from them. I did the same for Cambridge and Imperial and got good replies.
    Thanks for the idea,I will give it a try. I know English universities have an excellent reputation but I am not familiar with their expectations about prospective students.

• See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• Poll
    Did TEF Bronze Award affect your UCAS choices?
  • See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.