Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
x Turn on thread page Beta

LIVE Oscars Chat Thread watch

Announcements
    • Section Leader
    • Very Important Poster
    • Peer Support Volunteers
    • Thread Starter
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Section Leader
    Very Important Poster
    Peer Support Volunteers
    I'll be staying up tonight to watch the Oscars in all their glory - how about you?

    I'm just about to make my predictions, have you made yours?
    • Community Assistant
    Offline

    19
    ReputationRep:
    Community Assistant
    Staying up to watch it too, feeling confident about my predictions but we all the same for a lot of them.
    Offline

    15
    ReputationRep:
    Hollywood is filled with paedophiles. Boycott the oscars if you have a concious left
    • Section Leader
    • Very Important Poster
    • Peer Support Volunteers
    • Thread Starter
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Section Leader
    Very Important Poster
    Peer Support Volunteers
    (Original post by TaraMott)
    for those in the UK, how are you planning to watch it? Any websites you know of?
    I know you can watch it on Sky/Now TV. You can get free trials to cover it, that's what I've done in the past. It'll also be streamed on YouTube
    • Section Leader
    • Very Important Poster
    • Peer Support Volunteers
    • Thread Starter
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Section Leader
    Very Important Poster
    Peer Support Volunteers
    Daniel Kaluuya gave a great interview there on the red carpet. It isn't ticking boxes, he's right. It's their truth, their lives and experiences
    • Section Leader
    • Very Important Poster
    • Peer Support Volunteers
    • Thread Starter
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Section Leader
    Very Important Poster
    Peer Support Volunteers
    Better be quick making my popcorn!!
    • Very Important Poster
    Offline

    21
    ReputationRep:
    Very Important Poster
    Not doing an all nighter to watch this drivel but I'm hoping The Shape of Water wins Best Picture.

    From my sources, there's been a late surge of bets on Get Out to win... Would be a big upset if it stole it away from Three Billboards/The Shape Of Water. Watch how Lady Bird somehow wins it though :rolleyes:

    What would be funny this year is if someone drops the trophy while on stage.
    • Section Leader
    • Very Important Poster
    • Peer Support Volunteers
    • Thread Starter
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Section Leader
    Very Important Poster
    Peer Support Volunteers
    I'm actually really enjoying Jimmy Kimmel. The joes are funny and topical without them sounding preachy or offensive. Really liking it so far!
    • Section Leader
    • Very Important Poster
    • Peer Support Volunteers
    • Thread Starter
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Section Leader
    Very Important Poster
    Peer Support Volunteers
    Nearly lost Viola Davis there on the edge of the stage lol
    • Section Leader
    • Very Important Poster
    • Peer Support Volunteers
    • Thread Starter
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Section Leader
    Very Important Poster
    Peer Support Volunteers
    Loving Vincent was ROBBED smh
    • Community Assistant
    • Political Ambassador
    Offline

    21
    Community Assistant
    Political Ambassador
    (Original post by chelseadagg3r)
    Loving Vincent was ROBBED smh
    Tbh not surprised Coco won the Pixar Award :lol: But there were more films that were deserving plus Japanese Anime Films always get snubbed other than Miyazaki

    What I was excited was Kobe Bryant winning an Oscar but I'm a basketball fan so you know xD
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    • Section Leader
    • Very Important Poster
    • Peer Support Volunteers
    • Thread Starter
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Section Leader
    Very Important Poster
    Peer Support Volunteers
    (Original post by wolfmoon88)
    Tbh not surprised Coco won the Pixar Award :lol: But there were more films that were deserving plus Japanese Anime Films always get snubbed other than Miyazaki

    What I was excited was Kobe Bryant winning an Oscar but I'm a basketball fan so you know xD
    I wasn't surprised either :laugh: Though I think Loving Vincent could have possibly swung it if it was still the case that only animation specialists could vote in that category. I also think that would've ruled out Boss Baby and maybe Ferdinand

    Same! I LOVE that a loose, 2D animation like that won an award. 3D tends to dominate awards like this, and after that stop motion often comes in. Traditional animation like that doesn't get much a look in anymore, so from an industry standpoint it was suuuuper exciting. I also love that he won though too
    • Community Assistant
    • Political Ambassador
    Offline

    21
    Community Assistant
    Political Ambassador
    (Original post by chelseadagg3r)
    I wasn't surprised either :laugh: Though I think Loving Vincent could have possibly swung it if it was still the case that only animation specialists could vote in that category. I also think that would've ruled out Boss Baby and maybe Ferdinand

    Same! I LOVE that a loose, 2D animation like that won an award. 3D tends to dominate awards like this, and after that stop motion often comes in. Traditional animation like that doesn't get much a look in anymore, so from an industry standpoint it was suuuuper exciting. I also love that he won though too
    Agreed, animation specialists would have given "Loving Vincent" more of a shot :yep: Boss Baby and Ferdinand getting nominated was a joke :/ like seriously most academy voters just voted based on what their kids liked instead of actually understanding the animation movies. (Though I have to say I thought Coco's win was deserved :lol:)

    Definitely agree with this as well... Though part of me thinks Dear Basketball won more because of the subject matter than the animation itself :lol: happy for the diversification of recognition in the industry though of the 2D animation art form.

    Just waiting on next big awards :lol:

    Posted from TSR Mobile
    • Section Leader
    • Very Important Poster
    • Peer Support Volunteers
    • Thread Starter
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Section Leader
    Very Important Poster
    Peer Support Volunteers
    (Original post by wolfmoon88)
    Agreed, animation specialists would have given "Loving Vincent" more of a shot :yep: Boss Baby and Ferdinand getting nominated was a joke :/ like seriously most academy voters just voted based on what their kids liked instead of actually understanding the animation movies. (Though I have to say I thought Coco's win was deserved :lol:)

    Definitely agree with this as well... Though part of me thinks Dear Basketball won more because of the subject matter than the animation itself :lol: happy for the diversification of recognition in the industry though of the 2D animation art form.

    Just waiting on next big awards :lol:

    Posted from TSR Mobile
    Absolutely agree :laugh: I did like Coco a lot, I really enjoyed it, but technically it just wasn't as good as it could've been and I think if it was only specialists voting, that would've been reflected. Totally deserved the nomination, but I don't think it necessarily deserved the win (at least on technical merit)

    So happy for Jordan Peele! Quite an unexpected win to most, I think, but deserved definitely.

    Such a headache from staying up so late I hope I can make it to Best Picture :laugh:
    • Community Assistant
    • Political Ambassador
    Offline

    21
    Community Assistant
    Political Ambassador
    (Original post by chelseadagg3r)
    Absolutely agree :laugh: I did like Coco a lot, I really enjoyed it, but technically it just wasn't as good as it could've been and I think if it was only specialists voting, that would've been reflected. Totally deserved the nomination, but I don't think it necessarily deserved the win (at least on technical merit)

    So happy for Jordan Peele! Quite an unexpected win to most, I think, but deserved definitely.

    Such a headache from staying up so late I hope I can make it to Best Picture :laugh:
    Well the storyline was pretty damn good haha even if technically wasn't as good as other movies nominated perhaps though with Boss Baby and Ferdinand... that nominated pool was not the best either.

    I wasn't surprised Peele won but was definitely pleased. Omg forgot it was late in the UK... I just woke up to watch the Oscars :lol:

    Posted from TSR Mobile
    • Community Assistant
    • Political Ambassador
    Offline

    21
    Community Assistant
    Political Ambassador
    Del Toro for Best Director Well deserveddd

    Posted from TSR Mobile
    • Section Leader
    • Very Important Poster
    • Peer Support Volunteers
    • Thread Starter
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Section Leader
    Very Important Poster
    Peer Support Volunteers
    (Original post by wolfmoon88)
    Well the storyline was pretty damn good haha even if technically wasn't as good as other movies nominated perhaps though with Boss Baby and Ferdinand... that nominated pool was not the best either.

    I wasn't surprised Peele won but was definitely pleased. Omg forgot it was late in the UK... I just woke up to watch the Oscars :lol:

    Posted from TSR Mobile
    Almost 5am here omg

    What are you thinking for best picture?
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    • Section Leader
    • Very Important Poster
    • Peer Support Volunteers
    • Thread Starter
    Offline

    22
    ReputationRep:
    Section Leader
    Very Important Poster
    Peer Support Volunteers
    Frances McDormand seriously knows how to give a fantastic speech
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    • Community Assistant
    • Political Ambassador
    Offline

    21
    Community Assistant
    Political Ambassador
    (Original post by chelseadagg3r)
    Almost 5am here omg

    What are you thinking for best picture?
    omg that's late or early

    The Shape of Water I think or Three Billboards wbu?

    Posted from TSR Mobile
    • Community Assistant
    • Political Ambassador
    Offline

    21
    Community Assistant
    Political Ambassador
    wouldn't be surprised if Get Out won as well

    Posted from TSR Mobile
 
 
 
Reply
Submit reply
Turn on thread page Beta
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Updated: March 6, 2018
Poll
Do you agree with the proposed ban on plastic straws and cotton buds?
Useful resources

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.