Turn on thread page Beta

AQA A Level Statistics (SS04, SS05, SS06) watch

    • Thread Starter
    Offline

    9
    ReputationRep:
    Not a particularly popular course but thought I’d make a thread just in case for exam discussion.
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    Offline

    7
    ReputationRep:
    How prepared for S4 are you?? And are you resitting any modules from last year
    • Thread Starter
    Offline

    9
    ReputationRep:
    S4’s not too bad and am resitting S2 😬 not feeling ready for that aha
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    Offline

    7
    ReputationRep:
    okay, I'm resitting S3 this coming Friday which should be fine, but then I'm more scared for S5/6, whereas I feel pretty prepared for S4
    • Thread Starter
    Offline

    9
    ReputationRep:
    I think s6 is ruthless aha
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    Offline

    7
    ReputationRep:
    How do you find the s4 exam?
    • Thread Starter
    Offline

    9
    ReputationRep:
    More difficult than expected if I’m honest
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    Offline

    7
    ReputationRep:
    I think it could've gone better tbh, the first question threw me off about confidence intervals (the explanation bit), and then working out the probability of money and that. But now I'm really trying hard to focus on S5 for friday
    • Thread Starter
    Offline

    9
    ReputationRep:
    Agreed the first one was a harsh start and the equating to money was tough, need to boss the next one if I hope to do well aha
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    Offline

    7
    ReputationRep:
    Agreed for the first CI which distribution did you use Z or T?
    • Thread Starter
    Offline

    9
    ReputationRep:
    Oh god I can’t even remember aha sorry, think I used Z cos if I remember rightly it was a sample of size 25?
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    Offline

    7
    ReputationRep:
    first one I used t, because a sample of <30 and unknown standard deviation. or so I thought lol
    • Thread Starter
    Offline

    9
    ReputationRep:
    That sounds right, think I proper bottled that paper, my calculator died in the first 5 mins and I had to request a replacement. Proper threw me off... hopefully I get special consideration but who knows 😂
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    Offline

    13
    ReputationRep:
    Hey guys, how did you all find s5 today? I found it alright, apart from the wording from the one sample variance question at the end and the first question with the mean of the differences..was also kinda surprised about how many written questions there were tbh.

    Also do any of you have copies of the s4 paper? I did it and thought it wasnt too bad overall tbh
    • Thread Starter
    Offline

    9
    ReputationRep:
    (Original post by HarunH1)
    Hey guys, how did you all find s5 today? I found it alright, apart from the wording from the one sample variance question at the end and the first question with the mean of the differences..was also kinda surprised about how many written questions there were tbh.

    Also do any of you have copies of the s4 paper? I did it and thought it wasnt too bad overall tbh
    I’ve not got a copy of the s4 paper sorry. But I though S5 wasn’t too bad hopefully done well. The wording on the first question was hard but eventually wrapped my head around it aha
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by johndalrymple)
    I’ve not got a copy of the s4 paper sorry. But I though S5 wasn’t too bad hopefully done well. The wording on the first question was hard but eventually wrapped my head around it aha
    good to hear! Did u do somethibg like p(-0.01<x<0.01) after converting it to a sample normal dist? Btw for the one sample variance of like 7100, did u do h0:variance=7100 and h1:variance>7100?
    • Thread Starter
    Offline

    9
    ReputationRep:
    (Original post by HarunH1)
    good to hear! Did u do somethibg like p(-0.01<x<0.01) after converting it to a sample normal dist? Btw for the one sample variance of like 7100, did u do h0:variance=7100 and h1:variance>7100?
    I remember what the 7100 question was but for the question 1 that you are referencing I didn’t approximate to the normal I just used the rectangular dist.
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by johndalrymple)
    I remember what the 7100 question was but for the question 1 that you are referencing I didn’t approximate to the normal I just used the rectangular dist.

    I thought the same too tbh, I did it two ways so im just hoping they mark whichever's right lol. It was 4 marks so i thought it'd require more work tbh
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Did you get the GOF test for Q4? I had no idea what to do
    Posted on the TSR App. Download from Apple or Google Play
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by ravi_1234)
    Did you get the GOF test for Q4? I had no idea what to do
    yeah it was like the rectangular one right?
    I think what I did was something around the lines of each junction interval's distance divided by 25 for the proportion of the total length.. I then uh.... did something to get expected values ( I think multiply each value by 600). part b for it though I referenced like junction 9-10 and another oneb ecause my O-E values for them were like 29.4 and something. else that were much higher than expected?

    I think my conclusion was to reject the model, and my degrees of freedom was 5 i think. I only took away 1 from the number of intervals that there were

    edit:multiply each proportion by 600 for the expected number of items of debris in each junction interval, I think.
 
 
 
The home of Results and Clearing

2,404

people online now

1,567,000

students helped last year

University open days

  1. Keele University
    General Open Day Undergraduate
    Sun, 19 Aug '18
  2. University of Melbourne
    Open Day Undergraduate
    Sun, 19 Aug '18
  3. Sheffield Hallam University
    City Campus Undergraduate
    Tue, 21 Aug '18
Poll
A-level students - how do you feel about your results?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.