ANatsci
Badges: 14
Rep:
?
Report Thread starter 2 years ago
Hallo iedereen,

I have already seen a topic on UK students applying to Dutch unis, but I thought I would make one for the opposite. I would say the Netherlands is a particularly hard country to apply from because of the ‘zesjescultuur’ so I figured we could all help each other.

Some introductory questions:
- Where do you come from?
- What course are you thinking of doing?
- What year are you in?
- Which unis do you like?
- What type of supercurricular and extracurricular activities have you done?
- What aspects of UCAS application do you struggle with?
0
reply
BasLa
Badges: 7
Rep:
?
Report 1 year ago
Hoi Annamies,- I'm from Hilversum (dichtbij Utrecht)- Computer Science- Final year- Edinburgh, St Andrews, UCL, Warwick, Durham, Bristol- Aantal courses via school en in de zomer, tennis, schrijven- Ik heb het gevoel dat de universiteiten simpelweg te hoge cijfers vragen; ik zit op het gemeentelijk gymnasium Hilversum, een van de beste scholen in nederland en sta ongeveer een 7.7 gemiddeld. Ze realiseren zich volgens mij niet echt dat wij acht/negen vakken hebben en niet maar 3/4 A-levels. Ik ga als predicted grades waarschijnlijk alles een 8, misschien Duits een 7 en Engels een 9 invullen aangezien alles op het eindexamen wordt afgerond, dus dan is mijn 7.6je ook gewoon een 8 . Ik vind het wel jammer, het zou namelijk wel echt super vet zijn. Ik heb ook het gevoel dat super weinig Nederlanders naar Engeland gaan omdat de unis in NL ook gewoon heel goed zijn, dus dat baart me wat zorgen... Hoe zit het bij jou? Ik spreek wel vloeiend Engels en heb CPE gedaan, dus dat is al wel geregeld. Ik vind de sfeer van engeland en schotland ook gewoon echt iets hebben, en het lijkt me vet om te proberen. Ik hoor graag van je!!
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

New lockdown - Do you agree schools and universities should remain open?

Yes (50)
37.31%
No (70)
52.24%
I don't know (14)
10.45%

Watched Threads

View All
Latest
My Feed