Nabundle
Badges: 16
Rep:
?
#1
Report Thread starter 1 year ago
#1



The Grind for Great Grades(I hope so at least)




Hi, hey and welcome to my GYG. So I'm 16 and starting sixth form tomorrow. My hobbies are eating, sleeping, reading, watching TV shows/movies/anime and just wasting time on the internet.

I've seen so many great GYGs over the last year and I've seen how they have helped people so I thought I would make one and see if I could benefit from one. I procrastinate a lot. When I say a lot I mean a lotttttt(heck I've put off making this GYG for a few days now). I procrastinated a lot during year 11 and it caused me to mess up real bad and start revising for my GCSE exams the night before. I know that had I started earlier, instead of wasting time on the internet, things would have been even better on results day. I'm hoping that I can redeem myself during sixth form and end my procrastination or reduce it drastically.

For A levels I'll be doing Maths, Further Maths, Physics and Economics. I'm most excited for Economics whilst simultaneously being the most worried about it for the exact same reason: I haven't done it at GCSE. I was in this event thing where there was a kinda lecture on economics and I really liked the stuff we were shown and I also attended a few taster lessons at various sixth forms and I really enjoyed it. It will also be a change from the mathsy nature of my other subjects if I do end up getting a bit bored doing just maths.

My GCSEs were:
Spoiler:
Show




My GCSEs results
Maths - 9
English lit - 8
English lang - 8
Biology - 9
Chemistry - 9
Physics - 7
Geography - 8
History - 8
Spanish - 9
Further Maths - A*

I was 2-4 marks off a 9 in 4 subjects and 4 marks off an A^ but my school won't let me remark or whatever(pretty annoyed about that, glad I'm leaving it). Had I started revising a bit earlier I could have gotten those.






So in this GYG I'll be documenting(that sounds weird) my whole sixth form journey with all the stress, joy and everything else it entails. I'm a bit random, childish and weird at times so I apologise in advance if I say something stupid or whatever. I'll try and update this as often as I can.

So yeah please tag along for the ride.
1
reply
Rolls_Reus_0wner
Badges: 22
Rep:
?
#2
Report 1 year ago
#2
Gd luck !! If you have any questions about A-levels you can ask me . Check out my GYG if u want as well
0
reply
thekidwhogames
Badges: 17
Rep:
?
#3
Report 1 year ago
#3
Everyone, I say you watch this thread and pay attention closely This guy got 8s and 9s whilst revising the morning of the exam (1 AM), I was with him and he bodied nearly the entire school by cramming. This guy's also got an insane work ethic and is always optimistic. I say tag along for the ride and you'll see some mad progress from this don
1
reply
Your Local Cat
Badges: 17
Rep:
?
#4
Report 1 year ago
#4
OMG I EAT AND SLEEP TOO!! WE'VE GOTSOMUCH IN COMMON

l
1
reply
HisMajesty_Kwabz
Badges: 17
Rep:
?
#5
Report 1 year ago
#5
And I didn’t put nearly as much effort in my GYG.... lol

Can’t wait to see this bro
0
reply
katebethanevans
Badges: 9
Rep:
?
#6
Report 1 year ago
#6
what a mood - i see we're both in the high achieving procrastinator cram squad lmao
good luck with sixth form and your gyg!
(check mine out if u want as we're kind of in the same boat??? kind of?)
also if you're doing tags for ur posts tag me i want to keep up w ur gyg lol
0
reply
Nabundle
Badges: 16
Rep:
?
#7
Report Thread starter 1 year ago
#7
(Original post by Rolls_Reus_0wner)
Gd luck !! If you have any questions about A-levels you can ask me . Check out my GYG if u want as well
Thanks so much, good luck to you too. I'll be sure to check yours out.

(Original post by thekidwhogames)
Everyone, I say you watch this thread and pay attention closely This guy got 8s and 9s whilst revising the morning of the exam (1 AM), I was with him and he bodied nearly the entire school by cramming. This guy's also got an insane work ethic and is always optimistic. I say tag along for the ride and you'll see some mad progress from this don
Safee bro

(Original post by Your Local Cat)
OMG I EAT AND SLEEP TOO!! WE'VE GOTSOMUCH IN COMMON

l
gang ganggggg😎

(Original post by HisMajesty_Kwabz)
And I didn’t put nearly as much effort in my GYG.... lol

Can’t wait to see this bro
I was about to not do it lol but then I was thinking go hard or go home

(Original post by katebethanevans)
what a mood - i see we're both in the high achieving procrastinator cram squad lmao
good luck with sixth form and your gyg!
(check mine out if u want as we're kind of in the same boat??? kind of?)
also if you're doing tags for ur posts tag me i want to keep up w ur gyg lol
I will miss the cram squad so much lol. Yeah I'll definitely check your GYG out.
I'll tag you and please tag me in yours too
0
reply
Nabundle
Badges: 16
Rep:
?
#8
Report Thread starter 1 year ago
#8
Day 1 - 4th of September

It was the first day of school today so I woke up today and left my house at 10:45 to get to school(we started at 12 today). Was slightly annoyed that the train was taking like ages. I had to wait like 15-20 minutes and I was worried that I was gonna be late. I saw quite a few people who were getting on the train and I had this strange feeling that they were also going to the same school as me and turns out I was right. Luckily the train didn't make me late and I got there a few minutes earlier and met up with friends. We all had to go inside and find out our forms and then go to the right room. We collected our lanyard, id card, timetable and a student survival guide. So then they just went through some important stuff and all the logistics and we did like this activity to get to know each other better. It was those things were you had a box of all sorts of things and see if you could find a person who could fit into them. I don't think anyone could find a vegetarian. Over the course of the very short day, we did 4 workshops with our forms and I think it's safe to say the people in my form are very nice people. The workshops were useful I guess. The first one was on essay writing and it was the first time I had written so much in ages(a whole paragraph wow) and I holy crap it felt weird to write again. The next one was on organisation and luckily there wasn't a lot of writing involved. The one after was on 'academic promiscuity' sounds so weird to say lol but yeah it wasn't that bad. We had to look at places nearby that we would wanna visit and we had to try and find ones we would be interested in and stuff we wouldn't do that often. Last one was on referencing and I would have seriously found that workshop boring if it wasn't for that teacher. The teacher was genuinely a very nice, funny and interesting guy. Hopefully my other teachers are like him, lessons would definitely be more enjoyable.

I would say that the school was genuinely a good choice to come to. It was leagues better than my old school and I think had I stayed I would've regretted it so much. Only bad things were the stairs(I'm a lazy guy) and the prices of stuff nearby but they aren't really dealbreakers or anything. I'm excited and nervous for tomorrow, it being the first day with actual lessons and all.

I guess this is it for today. Need to sleep soon smh gonna have to wake up at 6. Imma update this GYG tomorrow when I get back from school.
1
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

How has the start of this academic year been for you?

Loving it - gonna be a great year (126)
18.1%
It's just nice to be back! (192)
27.59%
Not great so far... (250)
35.92%
I want to drop out! (128)
18.39%

Watched Threads

View All