RazzzBerries
Badges: 21
Rep:
?
Report Thread starter 2 years ago
I need your help for my writing exam tomorrow please!

Can you give me good phrases to use at GSCE Level, preferably on the following topics?

- Marriage and Future Plans
- Inequality and poverty
- Food/Eating Habits
- My ideal home

Thanks!
0
reply
RazzzBerries
Rep:
?
Bump? Please. I'm failing xD
0
reply
Kiki._.
Badges: 10
Rep:
?
Report 2 years ago
Try Bitesize and WordReference.
I would give you some phrases, but I don't think it would be good, considering it's for an exam.
0
reply
RazzzBerries
Rep:
?
(Original post by Kiki._.)
Try Bitesize and WordReference.
I would give you some phrases, but I don't think it would be good, considering it's for an exam.
Thank you

I'm sure you're better than me, at the very least!
0
reply
absolutelysprout
Rep:
?
Report 2 years ago
moved to languages; i think i still have some french speaking flashcards with stuff on them if you still need phrases and all that
0
reply
stress-eating
Badges: 14
Rep:
?
Report 2 years ago
(Original post by RazzzBerries)
I need your help for my writing exam tomorrow please!

Can you give me good phrases to use at GSCE Level, preferably on the following topics?

- Marriage and Future Plans
- Inequality and poverty
- Food/Eating Habits
- My ideal home

Thanks!
One of my favourite french phrases for the marriage topic is:
'l'homme de mes reves' which means the 'man of my dreams'. Also the first e of 'reves' should have a circumflex.
OR 'la femme de mes reves' - 'the woman of my dreams.'

You could talk about 'les sans-abri' (the homeless) for inequality/poverty.
0
reply
RazzzBerries
Rep:
?
(Original post by entertainmyfaith)
moved to languages; i think i still have some french speaking flashcards with stuff on them if you still need phrases and all that
Thank you!
0
reply
RazzzBerries
Rep:
?
(Original post by stress-eating)
One of my favourite french phrases for the marriage topic is:
'l'homme de mes reves' which means the 'man of my dreams'. Also the first e of 'reves' should have a circumflex.
OR 'la femme de mes reves' - 'the woman of my dreams.'

You could talk about 'les sans-abri' (the homeless) for inequality/poverty.
Thanks so much!
0
reply
RazzzBerries
Rep:
?
Do you think it would be possible if you typed some of them up in a comment? If you're free, obviously.
0
reply
Kiki._.
Badges: 10
Rep:
?
Report 2 years ago
Thank you

I'm sure you're better than me, at the very least!
Don't be so sure! I'm sure you're more than capable.
I'd be more than willing to give you phrases I used this Summer, during my GCSE French exams, once your writing exam is over.
Do you know what exam board you're doing?
0
reply
Baza2002
Badges: 19
Rep:
?
Report 2 years ago
My ideal home -
En ma maison ideale, il y a ma chambre ou il y a un poster de Michael Jackson. J'adore jouer au Monopoly en ma jardin en mangent des bonbons, meme si mal pour la sante
0
reply
absolutelysprout
Rep:
?
Report 2 years ago
Thank you!
food/eating habits:
en france on mange plus de fromage et de sauccisons (what you eat in france)
l'année dernier, quand nous sommes allés france, nous avons mangé beaucoup sandwiches (what you ate last time you went to france)

can't think of many french stuff at the mo, sorry has your teacher given you speaking booklets etc?
0
reply
RazzzBerries
Rep:
?
(Original post by Kiki._.)
Don't be so sure! I'm sure you're more than capable.
I'd be more than willing to give you phrases I used this Summer, during my GCSE French exams, once your writing exam is over.
Do you know what exam board you're doing?
Thanks so much! Yes, AQA.
0
reply
RazzzBerries
Rep:
?
(Original post by Baza2002)
My ideal home -
En ma maison ideale, il y a ma chambre ou il y a un poster de Michael Jackson. J'adore jouer au Monopoly en ma jardin en mangent des bonbons, meme si mal pour la sante
👌🏽
0
reply
RazzzBerries
Rep:
?
food/eating habits:
en france on mange plus de fromage et de sauccisons (what you eat in france)
l'année dernier, quand nous sommes allés france, nous avons mangé beaucoup sandwiches (what you ate last time you went to france)

can't think of many french stuff at the mo, sorry has your teacher given you speaking booklets etc?
Thanks! Will keep that for future reference!
No, but we’re getting them later 😬
0
reply
RazzzBerries
Rep:
?
stress-eating Baza2002 entertainmyfaith Kiki._.
Thanks for your help!
My 90 word was on the poverty bit and the 150 word was on mariage. It went well!
I’ll keep your stuff for future reference too.
TYSM <3
1
reply
Baza2002
Rep:
?
Report 2 years ago
👌🏽
I think it's correct but not sure because I've not done french since may.
Good luck with your exams. If you ever need help with maths, French or physics, you can message me
0
reply
RazzzBerries
Rep:
?
(Original post by Baza2002)
I think it's correct but not sure because I've not done french since may.
Good luck with your exams. If you ever need help with maths, French or physics, you can message me
I’ll proof read it, but I’m sure it is. Thank you! Will do, you have literally pinpointed all my weak areas 😂
0
reply
fernsehturm
Badges: 9
Rep:
?
Report 2 years ago
Some phrases that I wrote for my own GCSE speaking:

Future Plans:
Après le collège, j'irai probablement directement à l'université à moins que je ne puisse trouver une année sabbatique qui m'intéresserait beaucoup.
Si j'avais le choix, je crois que je deviendrais médecin, car ça me donnerait l'opportunité d'aider les gens et en plus, c'est un emploi varié et très bien rémunéré.

Home:
Ma maison est relativement normale - il y a deux étages et nous avons un petit jardin à l'arrière et un espace de stationnement à l'avant (mais on ne l'aura plus, puisque ma mère veut le remplacer avec un arbre, afin qu'on soit plus écologique comme famille !).
Dans mes rêves, j'habiterais un manoir gigantesque qui se trouverait au sommet d'une falaise avec une orientation plein Sud vers l'océan. Il y aurait une piscine extérieure où je pourrais nager à n'importe quel moment, ce qui serait simplement extraordinaire.

Food and eating:
Ma nourriture préférée est sans aucun doute les pâtes avec de la sauce tomate - c'est si délicieux !
Il y a deux semaines, nous sommes sortis pour manger dans un restaurant très chic car c'était l'anniversaire de mon père. Je le trouvais incroyable car la nourriture était servie sur les plateaux d'argent, et mon père était très content car il pensait que c'était le repas le plus délicieux qu'il ait jamais mangé.
Pour être en bonne forme, je crois en fait qu'il ne faut qu'une chose ; la volonté. On a besoin de la volonté pour se dire qu'on ne va pas manger tellement et qu'on va faire de l'exercice ; j'ai peur que ça ne soit aussi simple !
Je pense que beaucoup de gens doivent devenir végétarien à cause de leur religion, ou simplement puisqu'ils ne croient pas que le meurtre des animaux pour la consommation des hommes soit moralement juste.
Beaucoup de gens disent qu'ils ont besoin du tabac et de l'alcool, et en fait aussi des drogues, afin de se déstresser, mais je pense qu'ils sont simplement stupides ; si on boit de l'alcool et si on fume, on ne se tue que très lentement.
1
reply
Baza2002
Rep:
?
Report 2 years ago
I’ll proof read it, but I’m sure it is. Thank you! Will do, you have literally pinpointed all my weak areas 😂
They're my 3 strong areas. I do maths, further maths and physics, but remember some french and have my french book somewhere in my room
1
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

Feeling behind at school/college? What is the best thing your teachers could to help you catch up?

Extra compulsory independent learning activities (eg, homework tasks) (11)
7.24%
Run extra compulsory lessons or workshops (26)
17.11%
Focus on making the normal lesson time with them as high quality as possible (25)
16.45%
Focus on making the normal learning resources as high quality/accessible as possible (21)
13.82%
Provide extra optional activities, lessons and/or workshops (43)
28.29%
Assess students, decide who needs extra support and focus on these students (26)
17.11%

Watched Threads

View All