Grooty Lays down the Law (Law GYG)

Watch
I AM GROOT 1
Badges: 20
Rep:
?
#81
Report Thread starter 4 months ago
#81
(Original post by nyxnko_)
:woo:
That is very true :yes: At least you've not failed anything :lol:
:jumphug: i'm okay :dontknow:
I really need to stop procrastinating :facepalm:
Yup I got this :rofl:
:lovehug:

Spoiler:
Show
If you wanna talk feel free to PM me :hugs:
Hope you're well
0
reply
ohdahnnyboi
Badges: 18
Rep:
?
#82
Report 4 months ago
#82
(Original post by I AM GROOT 1)
Attachment 863328

:wavey: Hey there it's me again with another (annoying) update . So a lot has happened (well this seems to be the case every week tbf :rofl: ) so I'll crack on with it. I think the week break down of each module is okay if you guys particularly don't like it then please let me know and I can change it up



Week 7
Before this it was reading week which I got a fair bit done in, could have been a lot more productive but there is no point lamenting.

MELS:

:facepalm2:
So mels has been interesting, we were sent a feedback response thing (lmao don't even know what its called great :lol: )and the general feel amongst everyone about the module was very very similar to the point I thought he just read my feedback out :rofl: . A lot of people commented on how they didn't know what this module was about (me included) and the fact we were lost and had no notes to guide us in any way... so the lecture addressed this by telling us it was supposed to teach us legal skills :confused: thanks for clearing that up, because yeah all those seminars did that right? Did it heck, the head just said we need to talk to our seminar tutors and that was it case closed :congrats: so helpful. The rest of the lecture was justifying the strikes and telling us not to pressure the team. As we have work due soon, we basically miss the seminars to help us with doing the work so thats absolutely great they won't do anything about it either so a lot of us lose out (those who won't have the seminar due to strike). The last 10 mins was some basic info on writing the essay ... again so helpful :yawn:
The seminar was about ... i acc can't remember fml oh yeah immigration appeals we had to act it as solicitors.

Tort:
:bike:
So we went over remoteness of damage which was okay. The seminar was pretty pointless again just him reading the lecture notes (such amazing prep) and then we did some vague discussions on causation looking at some very interesting scenarios :laugh:

Property :

:goaway:
So the lectures were focused on adverse possession, some second year students were telling us this was the only thing they ever understood about property :rofl: how reassuring. We also looked at the changes implemented by the LRA 2002, its intersection with human rights and recent developments in relation. The seminar focused on the fundamental concepts in land law, the book is huge for property it makes me want to cry . We then looked at some problem questions and discussed these.

Criminal:
:diep:
Yeah so you many remember me complaining about the lecturer reading from his slides ... he's gone :woo: we got our main lecturer back, before she began she mentioned how the number of people attending has decreased :mmm: they got the message :rofl: So I was happy lectures are now more engaging. Strikes were mentioned again at the beginning.
We looked at Offence Against a Persons Act- which was straight forward looking at the mens rea and actus reus of each of these. We sometimes in the lecture do a thing where we answer a question of vevox to do an online poll... the responses for the first question were great...

Attachment 863372

(if you can't see it, the question was what does the word 'harm' mean to you? Someone commented uni strikes :rofl:

For the seminar we looked at murder and joint enterprise looking closely at the case of Jogee and applying it to scenarios. We also discussed Grendfell tower and whether it was murder and who would be liable, which was an interesting discussion.

Week 8:

MELS:

:banghead:
Our essays will be on the Baha Mousa case so we had a brief lecture on the facts and basics, in seminars (as it was pointless to do the work as it was to be a lead up for next week) we just asked general questions on the assessment and discussed the essay and how to write it.

I've been working on my court reflection which is pretty much done will go over it again to brush and tidy it up. Done some research on the judgment so will be working on that this week and then crack on with the essay.

Tort:

:driver::erm:
:afraid: got back our formative assessment. Seeing how confused I was with it and didn't have a clue what I exactly was writing it actually wasn't too bad. I got a 2:1 (62-66%) which I guess is okay at this stage. I know what I need to work on (even before getting it back) the analysis and maybe actually reading the case :rofl: . The seminar was supposed to be feedback but instead was a 10 minute talk of how the essays were promising and then about his bloody PhD AGAIN, its the only thing he likes to talk about :bored: He was off before we knew it, and it looks like a few fellow seminar students have decided to umm how do I word it report seems to harsh but I'm sure you get what I mean, so hopefully something will be done, as it frustrating to come in and do nothing of use.

Property:

:scrooge:
Went over leases and licences :yawn: very boring I zoned out so many times and decided to just look and the lecture notes and make mine based on them. The seminar was tackling another problem question.

Criminal:

:evilbanana:
Looked again at OAPA and consent, whether we can consent to some acts, looking at Lord Templeman and his leading judgement. Then looked at transferring diseases such as HIV's ect. Quite straight forward.For the seminar we had to do a problem question on liability and OAPA, we read each others answers :creep: and then discussed them and how we approached them. Then the reminder of the mock we will have in week 10 on OAPA was discussed, I think I'm confident with it just nervous .


So for the strike week I'm going to just focus on getting all my MELS stuff done so I'm not stressing about it last minute and so I can improve it further. Also do some revision for the mock in criminal. I'm not gonna try and get all my notes done as I no I won't and we break up soon so I can work on it in those weeks off. So I think I will be okay generally with the work, its just the stress of MELS and getting it done in time. Health and headaches are not as bad so that's good, generally been an okay few weeks minus annoying mels

Again I ramble a lot so apologies and well done for getting to the end!

I hope you're all well and the weathers treating you nicely (although the autumn leaves are beautiful :heart: ) Have a lovely week, and for those of you that are blessed (in some way) with the strikes..... enjoy

Song of the week :heart: :


And now for the amazing Guardians :awesome:
If you would like to be tagged or removed please let me know, trees don't bite :lol:







Take care and til next time :ciao:
omg how can you enjoy all this torts and mels and property and blah??? :confused: its all greek to me
but well done for getting through it so far Xxx :hugs:
0
reply
I AM GROOT 1
Badges: 20
Rep:
?
#83
Report Thread starter 4 months ago
#83
(Original post by ohdahnnyboi)
omg how can you enjoy all this torts and mels and property and blah??? :confused: its all greek to me
but well done for getting through it so far Xxx :hugs:
😂 one must endure it sadly 😔
Haha at first it was to me but I’ve gotten the hang of it ... I think :K:
Thanks
:cube:
0
reply
ohdahnnyboi
Badges: 18
Rep:
?
#84
Report 4 months ago
#84
(Original post by I AM GROOT 1)
😂 one must endure it sadly 😔
Haha at first it was to me but I’ve gotten the hang of it ... I think :K:
Thanks
:cube:
The cross you have to bear :cry:
Well, it would be worrying if it still was at this point LoL
Always welcome :heart::heart::party:
1
reply
I AM GROOT 1
Badges: 20
Rep:
?
#85
Report Thread starter 3 months ago
#85


So yeah I just wrote up a whole update... only for me to click on the wrong thing and lose it all :rant:

I am still alive guys so no need to file a missing person complaint :rofl: okay that was cheesy lol I'll stop there. I have been busy hence the delayed update.

As it is Christmas eve I'll keep this short, as I'm sure you don't want to hear my ramble

Last weeks of uni were weird due to the strikes, no seminars or lectures took place except for Tort. Last two days were quite empty, it seemed as though a lot of people had gone home early for the holidays.

MELS:

Finally submitted and finished the summative :woo: so glad its out the way. The setting of it was poor, and they had made many errors with it, particularly the judgment part (we found law stating that the appellant was not subject to the benefit cap, but were supposed to be arguing as if they were and shouldn't be..... yeah that makes sense :stupid:) They ended up changing how the word count would work as well last minute which was frustrating. The whole thing stressed me out a lot... had a break down :rofl:


Spoiler:
Show
Funny story:
Submitted it the night before, but decided to add something to it in the morning and check it. So submitted it again an hour before.... only to realise that I submitted it to the wrong module (property law which we wont be doing til April :rofl: ) I literally had 5 left til the deadline when I realised... had a panic attack at this point scared that I wouldn't be able to submit it ... managed to with less than 3 mins to spare ffs HAHAHA *laughs like a maniac*



Overview:

MELS :catfight::

You can probably tell I hate this module . I don't to sound arrogant or anything, but I learnt nothing from this module, and this feeling is mutual amongst everyone I know . It was poorly organised and making it so the teaching was done in the seminars instead of lectures was pointless, it helped in no way. I do really hope they sort the module out so its a lil more doable than it was for me. I am happy though :grin: NO MORE MELS thank goodness :woo: . Although there is getting the results back at the end of January that shall haunt me :hide: #WhoGon'PrayForMe

Tort law :deal::

Torts been okay, but there are so many cases to remember :afraid: . The lectures have been engaging and interesting, so I have enjoyed them, :sad: wish we could have the same lecturer next year as well. Seminars as you may have noticed, have generally been awful, consisting of only looking at the lecture notes, which I'm sure any one is capable. He seems to be more eager to leave than us :erm: cutting it short and not really engaging with the work set. We have brought this up with the head of department so hopefully something is done regarding this :crossedf: .

Criminal :backstab::

At first I didn't like it simply because of the lack of engagement in lectures, but after reading week things picked up. The lectures were really interesting and I like it because its straight forward like OAPA. Seminars have been good, and have boosted my confidence when speaking and giving my opinion. I sometimes feel like all the other students judge me for my comments, like they just stare at you ...which makes me nervous. But now I honestly don't care and freely speak which I'm happy about.

Property :top2::

Property sometimes just goes over my head. It can be boring at times and so its difficult to engage within the lectures. Seminars have been really helpful with clarifying what we have done, I just wished they weren't at 9am :grumble: ... as I'm sure you can tell I'm hella lazy :sigh: . I do have a lot to go over again, just to make it more clearer and understand it properly.




  • In terms of academia, I need to sort out a lot of my notes and go over them so I properly understand them. (also they are a mess rn )
  • You may remember the law fair I went to, yeah they send me loads of reminders of VS's and other opportunities available. I really need to sort myself out here with applying to things.
  • With this first term I haven't really done a lot of research about what firms I would consider applying for so that's something I need to do. Its also quite stressful because I have no idea at this point what to do, I feel like I should be applying for loads of VS's/pupilages ect, but haven't done so. I'm scared that this will put me at a great disadvantage, therefore I should be doing something actively about it
  • I am gonna sort out my cv and do some research about future steps, so I'm not doing it last minute working myself out.

Other stuff:

With the holidays I have made the effort to treat myself and have a bit of fun, as its something I've barely done since uni, which is odd.

I met up with some friends and watched Jumanji , then went for a meal which was nice. Talked about uni life and things, they seemed to have it a lot nicer than I :laugh: . Also on the weekend I went to a winter wonderland fair thing, which was nice, did a bit of ice skating, its fair to say I suck at it :rofl: but got the hang of it eventually . Had loads of food :coma:, there was literally no escaping the smell and I couldn't resist, I bought some candy floss which I haven't had in ages and ferrero roche fudge , which was heavenly and other cool flavours .... but very expensive :ahee:

There were some lovely attractions and lights :moon:

I didn't manage to take many pictures :sad:

Here a cool dog.... only its made from sand :zomg:
Name:  IMG_3825.JPG
Views: 72
Size:  111.1 KB

And here so poorly taken pics of the lights

Name:  IMG_3834.JPG
Views: 69
Size:  119.8 KB
Name:  IMG_3838.JPG
Views: 63
Size:  122.2 KB

Okay that's that Thanks you for reading this rather boring post

Name:  xmads.png
Views: 68
Size:  324.8 KB

(that took me a while to make :rofl: hope you guys like it )

Merry Christmas :santa3: and a happy new year to you all, hope you all have a wonderful time, filled with joy and happiness



And now for the amazing Guardians :woo: :hugs:

Take care and til next time :ciao:

(once again I apologise for the late post)
3
reply
username4762440
Badges: 20
Rep:
?
#86
Report 3 months ago
#86
Finallllly.
Going to read now.
0
reply
J Papi
Badges: 20
Rep:
?
#87
Report 3 months ago
#87
throws me back to the Christmas of my first year of uni
never again
0
reply
I AM GROOT 1
Badges: 20
Rep:
?
#88
Report Thread starter 3 months ago
#88
(Original post by J Papi)
throws me back to the Christmas of my first year of uni
never again
Johan, how did you survive :cry2: ?
I need help *gets a note pad out* :rofl:

sorry for the wait
0
reply
username4762440
Badges: 20
Rep:
?
#89
Report 3 months ago
#89
Spoiler:
Show
That sand dog is the ugliest thing on this planet.
Most importantly, ngl I think it is so admirable that you have stopped caring about what others think as you give your opinion. So proud of you.

Good luck with making notes and doing the CV stuff, it seems like you are doing A LOT without giving yourself the credit. That Groot thing (did you make it?!) is literally so adorable, it makes you want to cry and say "aww" at the same time. Stay amazing and have a very merry Christmas! xo
Last edited by username4762440; 3 months ago
2
reply
username4762440
Badges: 20
Rep:
?
#90
Report 3 months ago
#90
(Original post by I AM GROOT 1)
Johan, how did you survive :cry2: ?
I need help *gets a note pad out* :rofl:

sorry for the wait
Don't apologise at all! It isn't late and stop calling it boring. I know you didn't give us the dirtyFilthyTea we all really (secretly - mhm) want, but reading about terms that make little sense to an imbecile like me is still exciting because you have a really entertaining way of telling us about your uni life.
Last edited by username4762440; 3 months ago
0
reply
J Papi
Badges: 20
Rep:
?
#91
Report 3 months ago
#91
(Original post by I AM GROOT 1)
Johan, how did you survive :cry2: ?
I need help *gets a note pad out* :rofl:

sorry for the wait
Err I actually had a week-long holiday where I brought people from back home to London and went out with them etc

I think that the second term of my first year went better than the first term of my first year because:
  1. I prioritised my ECs and stopped wasting my time on most of them
  2. I learnt how to exam-spot + only revised topics that I knew were likely gonna come up in the exam
  3. Started going out more regularly
  4. Spent the rest of my holidays (4 weeks fly by...) on applications - which I didn't finish, and which clogged up a big chunk of my first two weeks back
  5. Started getting together a big list full of CV/cover letter/interview advice (there wasn't as much helpful info online back in the day - no TCLA, no narcissistic TC offerholders spamming posts on LinkedIn)
  6. Actually did all my essay assignments + did further reading outside the reading list whenever I could (but just for the topics I knew I was gonna do in the exam)
  7. Started looking for w/e for the summer - get in touch with any contacts/friends/etc now if you're looking for an informal gig!

On a more reflective note, I have realised that:
  • I really was a clueless bot during my first year of uni - and I hate that feeling and I never wanna go back to feeling it. Didn't know how to game the WG, how to game the degree, how to act during interviews, etc, etc
  • A lot of people underestimate the degree to which first year vac scheme stuff takes up your precious time in the second term. It's like studying for an additional module or two in addition to the ones you have to do for your degree
  • I've never had a breakdown - so I'd love it if someone tells me what it's like? idk
1
reply
J Papi
Badges: 20
Rep:
?
#92
Report 3 months ago
#92
Btw I love the amount of effort that went into this update, it really makes the whole GYG/follower thing worthwhile
0
reply
MidgetFever
Badges: 21
Rep:
?
#93
Report 3 months ago
#93
Im super glad you feel more comfortable speaking out in class now! People in most of my seminars don't speak out much so I know how you feel. The awkward silence is too painful though :lol:

Hope you have a good Christmas Grooty!
0
reply
entertainmyfaith
Badges: 21
Rep:
?
#94
Report 3 months ago
#94
some lovely pictures groot :grin:
you're probably preparing more than most people:yep: enjoy the christmas holidays :awesome:
0
reply
I AM GROOT 1
Badges: 20
Rep:
?
#95
Report Thread starter 3 months ago
#95
(Original post by LostLioness)
Spoiler:
Show
That sand dog is the ugliest thing on this planet.
Most importantly, ngl I think it is so admirable that you have stopped caring about what others think as you give your opinion. So proud of you.

Good luck with making notes and doing the CV stuff, it seems like you are doing A LOT without giving yourself the credit. That Groot thing (did you make it?!) is literally so adorable, it makes you want to cry and say "aww" at the same time. Stay amazing and have a very merry Christmas! xo
It looked like a dying dog at first :lol: but I will agree with you there.

Thank you, it’s a difficult thing but it’s important I think, especially in the long term. I’ve always been nervous to speak because I think I’m wrong or something but I realised that I’m not and even if I was at least I now knew. There will always be judgy people and we shouldn’t think about them just ourselves.

Thanks hun. I really am not I feel so behind and it honestly scares me. But I do appreciate all the support :hugs:

Took a lot of time editing it lol :lol: and adding the caption, but why not a bit of Christmas cheer!

Aww you’re too sweet you too hun x

:jumphug: u have to admit it’s poor in content though! Can’t spill tea in the public luv #NoExposure

I’m glad it’s entertaining, I always fear I’m either too cringey or in putting people to sleep with it.
(Original post by J Papi)
Err I actually had a week-long holiday where I brought people from back home to London and went out with them etc

I think that the second term of my first year went better than the first term of my first year because:
  1. I prioritised my ECs and stopped wasting my time on most of them
  2. I learnt how to exam-spot + only revised topics that I knew were likely gonna come up in the exam
  3. Started going out more regularly
  4. Spent the rest of my holidays (4 weeks fly by...) on applications - which I didn't finish, and which clogged up a big chunk of my first two weeks back
  5. Started getting together a big list full of CV/cover letter/interview advice (there wasn't as much helpful info online back in the day - no TCLA, no narcissistic TC offerholders spamming posts on LinkedIn)
  6. Actually did all my essay assignments + did further reading outside the reading list whenever I could (but just for the topics I knew I was gonna do in the exam)
  7. Started looking for w/e for the summer - get in touch with any contacts/friends/etc now if you're looking for an informal gig!

On a more reflective note, I have realised that:
  • I really was a clueless bot during my first year of uni - and I hate that feeling and I never wanna go back to feeling it. Didn't know how to game the WG, how to game the degree, how to act during interviews, etc, etc
  • A lot of people underestimate the degree to which first year vac scheme stuff takes up your precious time in the second term. It's like studying for an additional module or two in addition to the ones you have to do for your degree
  • I've never had a breakdown - so I'd love it if someone tells me what it's like? idk
That’s nice

Thank you so much for this advise :adore: really appreciate it. I’m so lost and never know what to do so a guiding hand is really important to me. I hope second term is better and I’ll focus on the above at least that way I know I’ll be getting some where but yeah that makes sense I think direction is important so you’re not wasting time and essentially get it done to a degree that you can be content with.

I kinda feel a lot better. But gosh Johan you did a lot :eek:!



Once again thank you so much for this, it’s so valuable to me!
:hugs:
(Original post by J Papi)
Btw I love the amount of effort that went into this update, it really makes the whole GYG/follower thing worthwhile
Haha I’m glad you like it. I still feel it’s rather boring, but I agree if it’s more interesting then it won’t put you to sleep inevitably.

Appreciate the comments as well from everyone!
(Original post by MidgetFever)
Im super glad you feel more comfortable speaking out in class now! People in most of my seminars don't speak out much so I know how you feel. The awkward silence is too painful though :lol:

Hope you have a good Christmas Grooty!
Thank you MF. Exactly they just stare down at a piece of paper or their laptops and it’s so awkward... I never know whether I should speak or not :lol:

Thanks, you too :hugs:
(Original post by entertainmyfaith)
some lovely pictures groot :grin:
you're probably preparing more than most people:yep: enjoy the christmas holidays :awesome:
:ta:

haha people keep saying that but my brains like, nope you aren’t
thanks you too :hugs:
Last edited by I AM GROOT 1; 3 months ago
0
reply
MidgetFever
Badges: 21
Rep:
?
#96
Report 3 months ago
#96
(Original post by J Papi)
  • I've never had a breakdown - so I'd love it if someone tells me what it's like? idk
Oh boy... I can definitely educate you on that.

It's a mid-point between wanting to drown yourself in vodka, having no motivation to do anything but also forcing yourself to listen to Denning judgments to help you fall asleep.
0
reply
I AM GROOT 1
Badges: 20
Rep:
?
#97
Report Thread starter 3 months ago
#97
(Original post by MidgetFever)
Oh boy... I can definitely educate you on that.

It's a mid-point between wanting to drown yourself in vodka, having no motivation to do anything but also forcing yourself to listen to Denning judgments to help you fall asleep.
Literally this :rofl:
1
reply
J Papi
Badges: 20
Rep:
?
#98
Report 3 months ago
#98
(Original post by MidgetFever)
Oh boy... I can definitely educate you on that.

It's a mid-point between wanting to drown yourself in vodka, having no motivation to do anything but also forcing yourself to listen to Denning judgments to help you fall asleep.
This just sounds like me on holiday

i.e. someone who is sick of working but who still has an LLM dissertation to worry about
0
reply
username4762440
Badges: 20
Rep:
?
#99
Report 3 months ago
#99
(Original post by I AM GROOT 1)
Thank you, it’s a difficult thing but it’s important I think, especially in the long term. I’ve always been nervous to speak because I think I’m wrong or something but I realised that I’m not and even if I was at least I now knew. There will always be judgy people and we shouldn’t think about them just ourselves.


:jumphug: u have to admit it’s poor in content though! Can’t spill tea in the public luv #NoExposure

I’m glad it’s entertaining, I always fear I’m either too cringey or in putting people to sleep with it.
I honestly relate with you on a lot of the things you have touched on here. Everyone should learn to give 0 ****s about people who are not important and judgy people are not that, nor are strangers. Once you realise how little others care or how little they do for you/matter, you never go back to caring. I would have thought class discussions would be intense because Law students are supposed to be outspoken, guess not. More room for you to talk then lolz

Honestly, don't worry too much about this. You are kind enough to share a part of your life with us, that is more than enough, the jokes here and there and the cuteness is all, well, as they say, the cherry on top.
Last edited by username4762440; 3 months ago
0
reply
username4762440
Badges: 20
Rep:
?
#100
Report 3 months ago
#100
(Original post by MidgetFever)
Oh boy... I can definitely educate you on that.

It's a mid-point between wanting to drown yourself in vodka, having no motivation to do anything but also forcing yourself to listen to Denning judgments to help you fall asleep.
hahahahahaha I found this so funny.

This isn't what my mummy said Law school was going to be like....she LIeD? Let me go ask daddy why she did that.
Last edited by username4762440; 3 months ago
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

What factors affect your mental health the most right now? (select all that apply)

Lack of purpose or routine (272)
15.51%
Uncertainty around my education (274)
15.62%
Uncertainty around my future career prospects (174)
9.92%
Isolating with family (123)
7.01%
Lack of support system (eg. Teachers, counsellors) (79)
4.5%
Lack of exercise/ability to be outside (147)
8.38%
Loneliness (174)
9.92%
Financial worries (70)
3.99%
Concern about myself or my loved ones getting ill (160)
9.12%
Exposure to negative news/social media (125)
7.13%
Lack of real life entertainment (eg. cinema, gigs, restaurants) (156)
8.89%

Watched Threads

View All