Turn on thread page Beta
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by ADREAM)
    Do you remember how Ox weigh the BMAT - the * sec 1 by something.....
    Section 1=x, Section 2=y Section 3=z

    T= 2x/5 + y/5 + 2z/5

    You guys think 6.7/6.7/6.0 would disqualify me because of the poor section 3?
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Congrats everyone, sorry to those dissapointed.
    I was very pleasantly surprised by

    7, 5.6, 15
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by PeeWeeDan)
    Section 1=x, Section 2=y Section 3=z

    T= 2x/5 + y/5 + 2z/5

    You guys think 6.7/6.7/6.0 would disqualify me because of the poor section 3?
    so what does T mean?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by crosscurrents)
    Congrats everyone, sorry to those dissapointed.
    I was very pleasantly surprised by

    7, 5.6, 15
    7, 5.6, 15?!?!?!? OMG, THAT IS AMAZING!!!!!! Where did you apply to? Who have you heard from?
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by ADREAM)
    7, 5.6, 15?!?!?!? OMG, THAT IS AMAZING!!!!!! Where did you apply to? Who have you heard from?
    Hey thank you.
    I've applied to UCL, KCL, Edinburgh and Newcastle.

    Only heard from King's and Newcastle so far though.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Wow, well done!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by PeeWeeDan)
    Section 1=x, Section 2=y Section 3=z

    T= 2x/5 + y/5 + 2z/5

    You guys think 6.7/6.7/6.0 would disqualify me because of the poor section 3?
    Depends on your GCSE's
    Offline

    0
    ReputationRep:
    PeeWeeDan do u speak hebrew?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Question.... do you reckon having 41 IB points (excl. extra points) incl. bio - 7 chem- 7 maths -7 and a BMAT section 3 - 15 (total 22.6 BMAT)

    will this balance out my feable score of 3.8 in section 1 and 2?

    this isnt my intention at all to make it a "am i good enough" post..... just opinions lol kinda confused!
    Offline

    13
    ReputationRep:
    To a certain extent. I'm taking a planned gap year in Israel to become fluent.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    :banghead: :banghead: am still in tears. my bmat result are the lowest.incase u r wondering my result are as follows:
    section 1: 4.1
    section 2: 5.3
    section 3: 6.0
    total: 15.4
    definately getting rejeted by ucl. realy depressed. only knew about bmat wen i was applying to uni. i knw dats not an excuse but thats the truth. i had little time to prepare. basically i had 2 wekks to do so. i didnt even know wat ucas was until september cos my college didnt tell me. u see i recently came to uk in 2006. well good luck to every1 still awaitin their result.by the way i think i hav the lowest score:banghead: :banghead: :cry: :cry: :cry:
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by crosscurrents)
    Hey thank you.
    I've applied to UCL, KCL, Edinburgh and Newcastle.

    Only heard from King's and Newcastle so far though.

    That's an amazing score, well done!

    No interview at UCL yet?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by crosscurrents)
    Congrats everyone, sorry to those dissapointed.
    I was very pleasantly surprised by

    7, 5.6, 15
    congrats
    very nice
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by PeeWeeDan)
    To a certain extent. I'm taking a planned gap year in Israel to become fluent.
    That's good. I lived in Israel for 16 years.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by v_balian)
    That's an amazing score, well done!

    No interview at UCL yet?
    Cheers.
    Not yet, soon I hope, nice to know they don't have a choice now :p:
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by crosscurrents)
    Cheers.
    Not yet, soon I hope, nice to know they don't have a choice now :p:
    haha yeah :yep: you must feel great now
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Section 1: 5.6
    Section 2: 5.8
    Section 3: 9.0
    Total: 20.4

    very pleased, but does this mean i really have a guaranteed interview at UCL? it says you also have to meet the minimum entry requirements or something, is that just like the predicted grades/subjects etc?
    Offline

    12
    ReputationRep:
    I just want to say a huge congrats on BMAT, everyone! =)
    Regardless whether you think you did well or not, you all deserve a big well done for getting through it all!

    All the best with the rest! ^___^
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Zehra)
    Section 1: 5.6
    Section 2: 5.8
    Section 3: 9.0
    Total: 20.4

    very pleased, but does this mean i really have a guaranteed interview at UCL? it says you also have to meet the minimum entry requirements or something, is that just like the predicted grades/subjects etc?
    yep - if you've met that, then you're absolutely fine! Interview slip should be in the post, what with your absolutely exceptional scores!!!!!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Total = 23.4

    Reaction: Omg SO pleased, can't even convey my happiness
 
 
 
Turn on thread page Beta
Updated: October 24, 2009

University open days

  • University of East Anglia
    UEA Mini Open Day Undergraduate
    Fri, 23 Nov '18
  • Norwich University of the Arts
    Undergraduate Open Days Undergraduate
    Fri, 23 Nov '18
  • Edge Hill University
    All Faculties Undergraduate
    Sat, 24 Nov '18
Poll
Black Friday: Yay or Nay?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.