ecolier
Badges: 22
Rep:
?
#1
Report Thread starter 1 year ago
#1
Image

Welcome to the University of Manchester A104 / A106 2020 Entry Offer Holders.

For general information click: https://www.manchester.ac.uk/study/undergraduate/courses/

General TSR rules:
(1) Please don't ask for or post group chat links.
(2) Please don't ask for or post interview questions.
(3) Please don't offer to buy and sell items.

Good luck!
Last edited by ecolier; 1 year ago
2
reply
ellierwo
Badges: 8
Rep:
?
#2
Report 1 year ago
#2
Hey guys, may as well kick this thing off 😂 I was just wondering if anyone who’s firming has thought about accommodation yet? I know not many offers have been given out yet but I’m torn between going with uni accommodation or private? Thanks!
0
reply
whizzer_wins
Badges: 10
Rep:
?
#3
Report 1 year ago
#3
(Original post by ellierwo)
Hey guys, may as well kick this thing off 😂 I was just wondering if anyone who’s firming has thought about accommodation yet? I know not many offers have been given out yet but I’m torn between going with uni accommodation or private? Thanks!
Hey! I'm thinking of going with uni accomdation (I haven't chosen Manchester as my firm but I probably will) because people always say it's a great experience.
3
reply
ellierwo
Badges: 8
Rep:
?
#4
Report 1 year ago
#4
(Original post by whizzer_wins)
Hey! I'm thinking of going with uni accomdation (I haven't chosen Manchester as my firm but I probably will) because people always say it's a great experience.
Cool! Yeah it's a great uni and a great city, I'm from Manchester and I wouldn't mind 5 more years here 😅 the uni accommodation isn't exactly cheap though, 400 pound deposit as well, but the guarantee of being with other UoM students is nice. I'm on my 2nd gap year so I'm already eagerly looking at accommodation haha! Did you have a specific area in mind? e.g Fallowfield/city etc.
1
reply
car1039
Badges: 9
Rep:
?
#5
Report 1 year ago
#5
(Original post by ecolier)
Image

Welcome to the University of Manchester A104 / A106 2020 Entry Offer Holders.

For general information click: https://www.manchester.ac.uk/study/undergraduate/courses/

General TSR rules:
(1) Please don't ask for or post group chat links.
(2) Please don't ask for or post interview questions.
(3) Please don't offer to buy and sell items.

Good luck!
(Original post by ellierwo)
Hey guys, may as well kick this thing off 😂 I was just wondering if anyone who’s firming has thought about accommodation yet? I know not many offers have been given out yet but I’m torn between going with uni accommodation or private? Thanks!
Does anyone know when the next batch of offers will be sent out?
0
reply
ellierwo
Badges: 8
Rep:
?
#6
Report 1 year ago
#6
(Original post by car1039)
Does anyone know when the next batch of offers will be sent out?
Don’t know for certain but they said they’d send the exceptional offers a couple of weeks before the rest so I think it will probably be at least another 2 weeks maybe, potentially sooner but I think they’ll wait until the interviews are complete at least I reckon. Good luck!
0
reply
username5144186
Badges: 4
Rep:
?
#7
Report 1 year ago
#7
Hi guys. Im from manchester too, i’m firming defooo. But ima be staying at home tbh not gonna move out #unpopularopinion 😂😂
4
reply
ellierwo
Badges: 8
Rep:
?
#8
Report 1 year ago
#8
(Original post by wannabemedic7860)
Hi guys. Im from manchester too, i’m firming defooo. But ima be staying at home tbh not gonna move out #unpopularopinion 😂😂
Yeah I was undecided about that too as I know it would save money, but I’ve already been on two gap years and don’t think I could be at home for another😂 I say go for it if you feel like your home environment is somewhere you can focus, study and you have enough support.
0
reply
molmolmoll
Badges: 8
Rep:
?
#9
Report 1 year ago
#9
(Original post by ellierwo)
Hey guys, may as well kick this thing off 😂 I was just wondering if anyone who’s firming has thought about accommodation yet? I know not many offers have been given out yet but I’m torn between going with uni accommodation or private? Thanks!
I might firm (waiting on some decisions) but I've applied for accommodation, all in Fallowfield haha! Ideally, I'd love Richmond Park or Woolton Hall ensuite, but I wish they had video tours of the different residences to get a good idea of what it all looks like
1
reply
whizzer_wins
Badges: 10
Rep:
?
#10
Report 1 year ago
#10
(Original post by ellierwo)
Cool! Yeah it's a great uni and a great city, I'm from Manchester and I wouldn't mind 5 more years here 😅 the uni accommodation isn't exactly cheap though, 400 pound deposit as well, but the guarantee of being with other UoM students is nice. I'm on my 2nd gap year so I'm already eagerly looking at accommodation haha! Did you have a specific area in mind? e.g Fallowfield/city etc.
I haven't yet looked at the different accommodations but I will do and get back to you
1
reply
Medilass
Badges: 7
Rep:
?
#11
Report 1 year ago
#11
(Original post by whizzer_wins)
I haven't yet looked at the different accommodations but I will do and get back to you
Anyone know/advise which site medics prefer to be? I’m torn between City and Fallowfield. City because just so convenient for those 9am lectures but don’t want to be completely devoid of any social life.
1
reply
jjlk02
Badges: 3
Rep:
?
#12
Report 1 year ago
#12
Haven't firmed yet, but probably going to soon. Think I'm gonna go for Fallowfield as I hear the social life is by far the best.
1
reply
ellierwo
Badges: 8
Rep:
?
#13
Report 1 year ago
#13
Yeah I’m so torn, I think the social aspect is nice but due the intense course I am tempted by Victoria park/city campus as they are much closer, also wouldn’t have to pay for a bus ticket.
1
reply
Medilass
Badges: 7
Rep:
?
#14
Report 1 year ago
#14
(Original post by ellierwo)
Yeah I’m so torn, I think the social aspect is nice but due the intense course I am tempted by Victoria park/city campus as they are much closer, also wouldn’t have to pay for a bus ticket.
Yes - I agree. I’m assuming your social life is what you make it with others in your accommodation or on your course? Would love to be around other medics ideally.
0
reply
molmolmoll
Badges: 8
Rep:
?
#15
Report 1 year ago
#15
(Original post by Medilass)
Yes - I agree. I’m assuming your social life is what you make it with others in your accommodation or on your course? Would love to be around other medics ideally.
Hmm might sound weird but actually I’d rather be surrounded by people from diverse programs. We’re already gonna be around each other often with classes and medic societies, and it’s interesting to know people with various backgrounds!
1
reply
kthekactus
Badges: 5
Rep:
?
#16
Report 1 year ago
#16
Has anyone heard back from Manchester with an offer and what was the grade requirements? I’m stressing out lol
0
reply
car1039
Badges: 9
Rep:
?
#17
Report 1 year ago
#17
(Original post by kthekactus)
Has anyone heard back from Manchester with an offer and what was the grade requirements? I’m stressing out lol
Samee, so stressed! When was your interview, mine was feb 11
0
reply
kthekactus
Badges: 5
Rep:
?
#18
Report 1 year ago
#18
(Original post by car1039)
Samee, so stressed! When was your interview, mine was feb 11
The first Monday of January was mine. I can’t even revise proper for final set of exams cause I’m scared lol. All my friends are hearing back from unis (in Scotland cause we from Scotland lol) with really good offers so I’m just like yeah idek what I’m like lol.
0
reply
Medilass
Badges: 7
Rep:
?
#19
Report 1 year ago
#19
(Original post by kthekactus)
Has anyone heard back from Manchester with an offer and what was the grade requirements? I’m stressing out lol
AAA
0
reply
kthekactus
Badges: 5
Rep:
?
#20
Report 1 year ago
#20
(Original post by medilass)
aaa
wait really?!!?!!?!?!
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

Who is winning Euro 2020

France (76)
27.84%
England (92)
33.7%
Belgium (23)
8.42%
Germany (35)
12.82%
Spain (3)
1.1%
Italy (19)
6.96%
Netherlands (7)
2.56%
Other (Tell us who) (18)
6.59%

Watched Threads

View All