The Student Room Group

Mental Health Support Society XXI

Scroll to see replies

Original post by Pathway
It was alright, save for a couple issues.


Come to bed to try ride it out.

Should probably call someone but dunno if i can be arsed cos what can they do anyway? Other than tell me to have a hot milky drink, lie in bed and watch something to distract myself...


Glad you got the vaccine! Both my mum and brother have had it aswell and didnt notice much, so hope your MCAS dont kick off!
Hi, I'm not sure if I'm really on the right thread to ask this but I was wondering if I could ask people's advice anyhow, since it is affecting my mental health. I've been struggling with acne and acne scars for the past 6 months now, it's the scarring which is really getting me down. It's not ALL over my face or anything extreme like on some of the reddit threads, but it's really eating into my self confidence and there's times where I hate to look in the mirror because of it.

I've not had the best self-esteem for the past 2 years (for other reasons) however I was making improvements and finally feeling a bit better about my looks. Now this acne has come out of nowhere and it is leaving marks, I feel like they will be permanent reminders of my unattractiveness. If anyone here has struggled with acne scars, do they ever get better? Is there anything I can do? I'm worried these dents in my face will be a forever-thing.
Original post by PandaWho
Come to bed to try ride it out.

Should probably call someone but dunno if i can be arsed cos what can they do anyway? Other than tell me to have a hot milky drink, lie in bed and watch something to distract myself...


Glad you got the vaccine! Both my mum and brother have had it aswell and didnt notice much, so hope your MCAS dont kick off!

:hugs: if you need to chat, feel free to PM, sometimes a good rant or listening ear can help? Get what you mean though about the generic crisis team advice, it's frustrating. :frown:

So far it's been alright, mostly the things they say to look out for are things I already struggle with so...yeah. Although my tongue went numb. :erm: had that with some other things, usually it either progresses or it doesn't. :dontknow: I'll just email my mast cell Dr. in the morning if I need to or if it gets worse/changes then I'll call 111. That's what the GP who assessed me told me to do lol (generic advice they give to everyone I assume). Glad I got AZ instead of Pfizer haha!

Got any idea when you'll be getting yours? :hugs: Glad your mum and brother got it okay.
Original post by Anonymous
Hi, I'm not sure if I'm really on the right thread to ask this but I was wondering if I could ask people's advice anyhow, since it is affecting my mental health. I've been struggling with acne and acne scars for the past 6 months now, it's the scarring which is really getting me down. It's not ALL over my face or anything extreme like on some of the reddit threads, but it's really eating into my self confidence and there's times where I hate to look in the mirror because of it.

I've not had the best self-esteem for the past 2 years (for other reasons) however I was making improvements and finally feeling a bit better about my looks. Now this acne has come out of nowhere and it is leaving marks, I feel like they will be permanent reminders of my unattractiveness. If anyone here has struggled with acne scars, do they ever get better? Is there anything I can do? I'm worried these dents in my face will be a forever-thing.


There are a lot of things that can be done for acne and post-acne scarring and hyperpigmentation. Best thing is sunscreen, scarred skin is very intolerant to UVB rays and it can make the scars darken. Various people on YouTube will have good sunscreen recommendations and also actives that can be incorporated into your routine to help lessen the scarring appearance.

Mostly though, you need to learn to accept yourself as you are. This will take time, obviously, so be kind to yourself. I hope you feel better soon.
Original post by Pathway
:hugs: if you need to chat, feel free to PM, sometimes a good rant or listening ear can help? Get what you mean though about the generic crisis team advice, it's frustrating. :frown:

So far it's been alright, mostly the things they say to look out for are things I already struggle with so...yeah. Although my tongue went numb. :erm: had that with some other things, usually it either progresses or it doesn't. :dontknow: I'll just email my mast cell Dr. in the morning if I need to or if it gets worse/changes then I'll call 111. That's what the GP who assessed me told me to do lol (generic advice they give to everyone I assume). Glad I got AZ instead of Pfizer haha!

Got any idea when you'll be getting yours? :hugs: Glad your mum and brother got it okay.


Nothing really to rant about, just hate this illness. And the fact my drs are knobs. Apparently had an appointment with the medicine management team thusmorning to up my dose... Only thing is noone told me about the appointment so i obviously missed it :facepalm:
Like part of me feels like i should ring every time cis then it MIGHT get passed onto my psych about how much im struggling, but will they even put it in my notes or tell my psych??

Hopefully your tounge stops being numb! And yeah iv heard the phizer one can cause allergic reacctions and the AZ one can be better.

No idea when ill be getting it, but apparently it looks like there taking away loads of vaccines from the north west to give them to other areas, so they wont be able to keep up the fast paced vaccinations weve been doing (think my areas already on group 4 i think)
Mum and brother got it as they both work in care homes (brother works in an old peoples home, and my mum works in a childrens respite home with some extremely vulnrable young people)
Original post by PandaWho
Nothing really to rant about, just hate this illness. And the fact my drs are knobs. Apparently had an appointment with the medicine management team thusmorning to up my dose... Only thing is noone told me about the appointment so i obviously missed it :facepalm:
Like part of me feels like i should ring every time cis then it MIGHT get passed onto my psych about how much im struggling, but will they even put it in my notes or tell my psych??

Hopefully your tounge stops being numb! And yeah iv heard the phizer one can cause allergic reacctions and the AZ one can be better.

No idea when ill be getting it, but apparently it looks like there taking away loads of vaccines from the north west to give them to other areas, so they wont be able to keep up the fast paced vaccinations weve been doing (think my areas already on group 4 i think)
Mum and brother got it as they both work in care homes (brother works in an old peoples home, and my mum works in a childrens respite home with some extremely vulnrable young people)

Tbh they barely look at notes in my experience, it's why you repeatedly say your life story to random people who ask for it (they say it's because they want to hear it from you, yeah, OK, but it's troll-worthy when talking to traumatised people aha). :redface: it might be worth giving them a ring in the morning for what to do going forward/rearranging the appointment? Could ask them specifically to write it in your notes too, even if they don't read it, at least you can say they should have!

Yeah, that's partly why I asked my mast cell Dr about it in the first place - she got the Pfizer one lol. Said it was fine. :dontknow: I assume most people will be fine save for the generic stuff, I'm just a bit weird, because for me stuff like hives etc. are normal everyday things.

Ohhh, aw man, that sucks! I hope you're able to get it soon, considering your asthma. :frown:

I'm glad they got it, they're in important roles, especially considering who they're working with. Are they managing okay? My area's doing group 4 right now too (obviously, as I'm group 4 lol). I was the only young person getting their jab today. They also thought I was under 17. I'm 26. :lolwut:
Original post by Pathway
Tbh they barely look at notes in my experience, it's why you repeatedly say your life story to random people who ask for it (they say it's because they want to hear it from you, yeah, OK, but it's troll-worthy when talking to traumatised people aha). :redface: it might be worth giving them a ring in the morning for what to do going forward/rearranging the appointment? Could ask them specifically to write it in your notes too, even if they don't read it, at least you can say they should have!

Yeah, that's partly why I asked my mast cell Dr about it in the first place - she got the Pfizer one lol. Said it was fine. :dontknow: I assume most people will be fine save for the generic stuff, I'm just a bit weird, because for me stuff like hives etc. are normal everyday things.

Ohhh, aw man, that sucks! I hope you're able to get it soon, considering your asthma. :frown:

I'm glad they got it, they're in important roles, especially considering who they're working with. Are they managing okay? My area's doing group 4 right now too (obviously, as I'm group 4 lol). I was the only young person getting their jab today. They also thought I was under 17. I'm 26. :lolwut:


Yeah my psych constantly asks the same questions as last time getting me to say thw same stuff, its like she never listens :eyeroll:
Yeah iv gotta ring them tomirrow, as by the time i woke up the medicing management line had closed. And im gonna be like "apparently i had an appointment but noone told me i did..." i didnt even get a text like i normally do

Yeah its hard to know if its a normal MCAS reaction or a reaction to the vaccine so it will be prooer hard and confusing!

Hopefully but im not even sure if my asthma will put me in that catagort, as usual theres no actual real clear guidence on who gets it obviiusly otger than the age brackets!

My brother stryggled at first but thats because hes the activity coordinator so it obviously means alot of stuff cant happen but hes changed his way of working and gotten into the swing of things now.

17 / 26 they were close :lol:
Original post by PandaWho
Yeah my psych constantly asks the same questions as last time getting me to say thw same stuff, its like she never listens :eyeroll:
Yeah iv gotta ring them tomirrow, as by the time i woke up the medicing management line had closed. And im gonna be like "apparently i had an appointment but noone told me i did..." i didnt even get a text like i normally do

Yeah its hard to know if its a normal MCAS reaction or a reaction to the vaccine so it will be prooer hard and confusing!

Hopefully but im not even sure if my asthma will put me in that catagort, as usual theres no actual real clear guidence on who gets it obviiusly otger than the age brackets!

My brother stryggled at first but thats because hes the activity coordinator so it obviously means alot of stuff cant happen but hes changed his way of working and gotten into the swing of things now.

17 / 26 they were close :lol:


Think they all do that, is so frustrating isn't it? :s-smilie: like I get that there can be a lot of information thrown at them in one go, but like...read your notes, they're there for a reason.

How odd. I hope you're able to sort it out tomorrow. Let us know?

Yeah, exactly!

Do you have an asthma nurse? Like you could ask them if you are or not, could ask tomorrow even? Like you might be in group 6 (underlying conditions, but not CEV)? Clarification might help. Idk. It's all so confusing tbh, makes my head spin.

That's how my mum felt trying to figure out how to adapt her role in the school she works in. :redface: glad he's got the hang of it now.

Ha, I know. Not sure if I should be flattered or insulted. :lol:
Hi, hope everyone is as okay as they can be. I'm always so rubbish at checking in here. I rarely log onto TSR at all these days. I actually think that's a good thing as I used to spend far too much time here! But as a result I do miss out on the threads like this one that are actually helpful!

Been on 50mg Sertraline for just over 3 weeks now. First week and a bit was a bit rough with side effects (but not as bad as I'd imagined, which was great, I got off lightly really) and now all side effects have gone - bar perhaps a little tiredness, but that could be to do with lockdown/winter/cold/hardly getting out/rubbish sleep routine etc.

I was hoping to have felt some benefit of it by now. But perhaps it's too early.

Picked up my second prescription yesterday. Spoke to GP last week to see how things were going and I said side effects were gone but can't really see any improvement yet. She said to see how things went over the next few weeks and if I still couldn't tell the difference I could go up to the next dose. So I plan to take the box I picked up yesterday, making it 8 weeks on this dose in total, and if I don't feel better I'll go up.

I guess it's not unusual not to feel the benefit at this dose. It is the lowest dose people settle on after all. I was just kind of hoping for a miracle cure!
Original post by xoxAngel_Kxox
Hi, hope everyone is as okay as they can be. I'm always so rubbish at checking in here. I rarely log onto TSR at all these days. I actually think that's a good thing as I used to spend far too much time here! But as a result I do miss out on the threads like this one that are actually helpful!

Been on 50mg Sertraline for just over 3 weeks now. First week and a bit was a bit rough with side effects (but not as bad as I'd imagined, which was great, I got off lightly really) and now all side effects have gone - bar perhaps a little tiredness, but that could be to do with lockdown/winter/cold/hardly getting out/rubbish sleep routine etc.

I was hoping to have felt some benefit of it by now. But perhaps it's too early.

Picked up my second prescription yesterday. Spoke to GP last week to see how things were going and I said side effects were gone but can't really see any improvement yet. She said to see how things went over the next few weeks and if I still couldn't tell the difference I could go up to the next dose. So I plan to take the box I picked up yesterday, making it 8 weeks on this dose in total, and if I don't feel better I'll go up.

I guess it's not unusual not to feel the benefit at this dose. It is the lowest dose people settle on after all. I was just kind of hoping for a miracle cure!


I'm glad that the side effects have gone, but yeah, the benefits do take a while. :redface:
Original post by Pathway
Think they all do that, is so frustrating isn't it? :s-smilie: like I get that there can be a lot of information thrown at them in one go, but like...read your notes, they're there for a reason.

How odd. I hope you're able to sort it out tomorrow. Let us know?

Yeah, exactly!

Do you have an asthma nurse? Like you could ask them if you are or not, could ask tomorrow even? Like you might be in group 6 (underlying conditions, but not CEV)? Clarification might help. Idk. It's all so confusing tbh, makes my head spin.

That's how my mum felt trying to figure out how to adapt her role in the school she works in. :redface: glad he's got the hang of it now.

Ha, I know. Not sure if I should be flattered or insulted. :lol:


Yeah youd think theyd try their best to understand their patients issues. They get paid enough!!

Yeah i sorted it, and my dose has been upped from 25mg morning and night (so 50mg a day) to 50mg morning and night and a review in a few weeks. But if my mood changes speak to someone blah blah blah

Nahh im a rubbish asthmatic and dont keep up with appointmenrs, and a dr (no idea who) even took off my brown inhaler from my prescriptions which is why im not sure if my asthma will warrent a vaccine.

I was made to feel super old last week after finding out my manager is only 26 and is married with 2 kids and owns his own house :lol:
Im 29 and pretty much the complete opposite deffo dont have my **** together
Original post by PandaWho
Yeah youd think theyd try their best to understand their patients issues. They get paid enough!!

Yeah i sorted it, and my dose has been upped from 25mg morning and night (so 50mg a day) to 50mg morning and night and a review in a few weeks. But if my mood changes speak to someone blah blah blah

Nahh im a rubbish asthmatic and dont keep up with appointmenrs, and a dr (no idea who) even took off my brown inhaler from my prescriptions which is why im not sure if my asthma will warrent a vaccine.

I was made to feel super old last week after finding out my manager is only 26 and is married with 2 kids and owns his own house :lol:
Im 29 and pretty much the complete opposite deffo dont have my **** together


Glad you got it sorted!

Ahh, fair enough. Still hope you're able to stay safe. :redface:

Tbh, life is weird. Things will happen differently for everyone, at different times (or even never). As hard as it is, try not to compare yourself, it's a sure fire way to make you spiral. :redface:
Original post by Pathway
Glad you got it sorted!

Ahh, fair enough. Still hope you're able to stay safe. :redface:

Tbh, life is weird. Things will happen differently for everyone, at different times (or even never). As hard as it is, try not to compare yourself, it's a sure fire way to make you spiral. :redface:

Yeah can finally up my dose and hope it helps!!

Oh god yeah, i gave up comparing myself to others long ago! Im pretty happy withere where im at generally with my life at the moment, just made me feel old :lol:
Original post by PandaWho
Yeah can finally up my dose and hope it helps!!

Oh god yeah, i gave up comparing myself to others long ago! Im pretty happy withere where im at generally with my life at the moment, just made me feel old :lol:


I hope it helps!

:ninja: hey, 29 isn't old. :tongue:
Original post by Pathway
I hope it helps!

:ninja: hey, 29 isn't old. :tongue:


Still a reletively low dose, but iv got a review with him in a couple of weeks to increase it more if needed

Haha i feel old sometimes :lol:
Original post by PandaWho
Still a reletively low dose, but iv got a review with him in a couple of weeks to increase it more if needed

Haha i feel old sometimes :lol:


Let's hope they don't mess up your next appointment!

I mean, same. :lol: but still don't think you're old. I do like trolling my brother about him being in his thirties though. :rofl:

How are you doing today?
Original post by Pathway
I mean, same. :lol: but still don't think you're old. I do like trolling my brother about him being in his thirties though. :rofl:

:getmecoat:
Original post by Sabertooth
:getmecoat:


Aw no, for what it's worth I also don't think being in your thirties makes you old either. I was mostly just being a *****y little sister for the fun of it lol.

How have you been? Long time no see.
Original post by Pathway
Let's hope they don't mess up your next appointment!

I mean, same. :lol: but still don't think you're old. I do like trolling my brother about him being in his thirties though. :rofl:

How are you doing today?

Nahh hes booked me in and told me when it is :lol: hed made sure of that!

Haha i constantly bully the guy im seeing cos hes in his thirtues :P
But im 30 in October, deffinately dont feel like im adulty enough to be 30!!!
Original post by PandaWho
Nahh hes booked me in and told me when it is :lol: hed made sure of that!

Haha i constantly bully the guy im seeing cos hes in his thirtues :P
But im 30 in October, deffinately dont feel like im adulty enough to be 30!!!

Good!

I'm pretty sure most "adult" adults make it up as they go along tbh. :rofl: either that or I never got the memo. :tongue:

Quick Reply

Latest