Turn on thread page Beta
    • Thread Starter
    Offline

    13
    ReputationRep:
    hey...my vet told me that nottingham might be starting a vet school in 2006...completely no relevance to me now but just wondering if it's true. apparently it should be very good cos my vet said that nottingham has a very good med school already.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Yes, it's true. I was talking to an admissions person for medicine at Notts the other day and she was saying that it'll be ready so soon because they already had the bare essentials to have a vet school there. It's going to be mainly focussing on the large animal side since there is more of a shortage of large animal vets than there are of small animal vets in the UK. I'm not sure if I like the idea of it since it's going to be increasing the number of vet schools by a sixth in the UK, which is going to have a big effect on employment, as vets get a large salary now because they're in short supply, but will they still do with this new vet school? I guess we'll have to wait and see...

    Supposedly a year or tow back they were trying to have a (mainly focussing on large animals) vet school in Wales, but whoever has the power wouldn't pass it, so it never happened.

    L
    Offline

    15
    ReputationRep:
    The Nottingham medical school is amazing, so this sounds promising for future applicants.
    • Thread Starter
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by lessthanthree)
    I don't know where you've heard that vets get a large salary. Mainly because the majority don't.

    And yes, there will be a vetschool, but the faculty won't be complete until 2010, plus, if the graduates aren't up to royal college standard, they'll have to do the whole degree again. It's a risk.
    true...but o well...we'll see
    • Thread Starter
    Offline

    13
    ReputationRep:
    [QUOTE=lessthanthree]I don't know where you've heard that vets get a large salary. Mainly because the majority don't.
    QUOTE]

    umm...dunno about UK...but in HK...hell yeah. esp some ripoff vets. my vets are really nice and reasonable with their prices tho so their salaries are slightly lower but still quite high...i'm hoping to work in their clinics when i grad :rolleyes:
    Offline

    10
    ReputationRep:
    [QUOTE=eurasianfeline]
    (Original post by lessthanthree)
    I don't know where you've heard that vets get a large salary. Mainly because the majority don't.
    QUOTE]

    umm...dunno about UK...but in HK...hell yeah. esp some ripoff vets. my vets are really nice and reasonable with their prices tho so their salaries are slightly lower but still quite high...i'm hoping to work in their clinics when i grad :rolleyes:
    Hmmm... can I come and wrok in Hong Kong too. Trust me - when you actually work it out, we don't get paid much when you think of everything we do!
    Offline

    12
    ReputationRep:
    When applying next year I won't take a gamble with anew school, I think I'd stick to a good established vetschool.
    • Thread Starter
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by Daibhidh)
    When applying next year I won't take a gamble with anew school, I think I'd stick to a good established vetschool.
    well i guess there will be some people trying it out...dunno *shrugs* might thin out the competition a bit so might be an advantage for all students
    • Thread Starter
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by platinumki)
    Hmmm... can I come and wrok in Hong Kong too. Trust me - when you actually work it out, we don't get paid much when you think of everything we do!
    haha...mb...dunno. but hk people sought for s. african trained vets more than UK / Aus vets these days. all my vets are s. african-trained.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by lessthanthree)
    I don't know where you've heard that vets get a large salary. Mainly because the majority don't.

    And yes, there will be a vetschool, but the faculty won't be complete until 2010, plus, if the graduates aren't up to royal college standard, they'll have to do the whole degree again. It's a risk.
    Ok- well large comparitively then I see it as large in comparison to the salaries that the people I know get! I was just saying that there is a chance salaries could decrease.

    L
    • Thread Starter
    Offline

    13
    ReputationRep:
    one of my vets (she's an aussie-trained so earns less than the s. african ones) gets at least 540,000 HK$ a year...which i guess (if it's 1:13 exchange rate) is about 40,000 GBP per year. so i guess considering as well that hk's cost of living will be lower...that'll add up a a lot more.

    for once i'm glad i'm a hk resident (even though after 17 yrs it's very boring...)
    • Thread Starter
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by lessthanthree)
    Mustn't be bad as far as HK goes, but here? that's nothing ;_;
    that's why never occured to be the thought of staying in UK to work even if i do study there haha. uni's know i'm gonna leave...even wrote that in my personal statement HAHA. :rolleyes:
    • Thread Starter
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by lessthanthree)
    exactly. I mean, you don't even get a DR title.

    I'm so taking my american affiliated exams and buggering off to somewhere vets get the respect they deserve.
    WHAT?! you DON'T?? in hk every client goes like "doctor" this "doctor" that

    i gave up on the states tho even tho i have american passport cos
    1) i'm hopeless at SAT I...took it twice and decided it was too annoying
    2) takes too long in the states
    3) HK doesn't really recognise the US degrees...besides in the states apparently u ahve to take a seperate exam just to go to the NEXT state to practice. how ridiculous it that??
    • Thread Starter
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by lessthanthree)
    Yeah, it takes ages. Mainly because they don't specialise as early as we do. This is a good thing, in that, kids don't have to make career decisions so early, but bad in that it's EXPENSIVE.

    But, yeah..no doctor titles for vets here. sucks..a LOT.

    I nearly applied to america, but prefer australia if I had to go international
    then wat titles do vets have in UK??

    i don't understand why they aren't "dr"...cos i mean they treat patients and they perform surguries. so why not??

    US is good i guess for people who don't know what to do so they can f* around for 4 yrs...but for ppl like us...nah... :p:

    i'm applying for aus as well...applying for A LOT i guess HAHA
    • Thread Starter
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by lessthanthree)
    they just don't have a title.

    only letters after the name
    *EEK*

    that SUX.
    Offline

    12
    ReputationRep:
    How many more years do you have to take at uni to attain a pHD?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    How many more years do you have to take at uni to attain a pHD?
    As long as it takes for you to finish it, 2 years maybe??
    Offline

    10
    ReputationRep:
    (Original post by horsecrazy)
    As long as it takes for you to finish it, 2 years maybe??
    Anyone fancy doing a pHD? I kinda do - research fun AND you finally get to be called doctor!
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by platinumki)
    Anyone fancy doing a pHD? I kinda do - research fun AND you finally get to be called doctor!
    Definitly, maybe not straight afer graduation but I certainly want to be a Doctor of Veterinary Medicine
    We should automatically be 'Doctors' though, we have to work harder than medics during our degree so I don't see why not.
    Afterall they only have one species to contend with, we have lots lol
    Lets go protest lol
    Offline

    12
    ReputationRep:
    I think you can do a pHD within your studies. Maybe after the third year? I think it would eb amazing. I'd probably just do it to be called Dr. Lumsden the animal doctor and I'd only do it if I had an interesting thing to do the pHd on.
 
 
 

University open days

  • University of East Anglia
    All Departments Open 13:00-17:00. Find out more about our diverse range of subject areas and career progression in the Arts & Humanities, Social Sciences, Medicine & Health Sciences, and the Sciences. Postgraduate
    Wed, 30 Jan '19
  • Aston University
    Postgraduate Open Day Postgraduate
    Wed, 30 Jan '19
  • Solent University
    Careers in maritime Undergraduate
    Sat, 2 Feb '19
Poll
Brexit: Given the chance now, would you vote leave or remain?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.