can someone please check my gcse spanish essay

Watch
mohona1827
Badges: 11
Rep:
?
Report Thread starter 1 month ago
En este ensayo, voy a hablar sobre lo que hago en mi tiempo libre.

Primeramente, suelo hago natación una vez de semana porque pienso que es divertidísimo y más fácil que hacer el voleibol. También, a menudo lee las revistas porque es muy relajarme y me ayuda olvidarme de todo, sin embargo, odio los periódicos ya que me aburre como una ostra.

Segundamente, a mi moda de ver, el móvil es como una droga y por eso estoy enganchada ¡Lo utilizo para todo! Recientemente, usé WhatsApp para chatear con mis amigos, dado que es el canal de comunicación en mi vida. Además, uso Spotify para escuchar música.Mi cantante favorito es Harry Styles y si tuviera, mi gustaría asistir un concierto de su.

Terceramente, cuando tenía ocho años, solía hacer gimnasia y al futbol con mi hermana y íbamos a clases cada fin de semana, pero ahora, no dispongo de tiempo suficiente porque tengo que hacer un montón de deberes, por lo desgracia ya no juego al futbol.Por otro lado, todavía hago gimnasia y soy miembro de un equipo.

Finalmente, el fin de semana próxima, voy a ir al festival de Glastonbury con mis amigos porque estoy sacar buenas notas. Desde mi punto de vista, lo mejor es que voy a conocer a cantantes nuevos ¡Es sera un momento inolvidable!
0
reply
Plantagenet Crown
Badges: 20
Rep:
?
Report 1 month ago
(Original post by mohona1827)
En este ensayo, voy a hablar sobre lo que hago en mi tiempo libre.

Primeramente En primer lugar, suelo hago ir a natación una vez de por semana porque pienso que es divertidísimo y más fácil que hacer el jugar al vóleibol. También, a menudo lee las leo revistas a menudo porque es muy relajante y me ayuda a olvidarme de todo, sin embargo, odio los periódicos ya que me aburro como una ostra.

Segundamente Por segundo, a mi modo de ver, el móvil es como una droga y por eso estoy enganchada ¡Lo utilizo para todo! Recientemente, usé WhatsApp para chatear con mis amigos, dado que es el canal de comunicación en mi vida. Además, uso Spotify para escuchar música. Mi cantante favorito es Harry Styles y si tuviera pudiera, me gustaría asistir a un concierto de su suyo.

Terceramente En tercer lugar, cuando tenía ocho años, solía hacer gimnasia y jugaba al fútbol con mi hermana y e íbamos a clases cada fin de semana. pero Ahora no dispongo de tiempo suficiente porque tengo que hacer un montón de deberes y por lo desgracia ya no juego al fútbol. Por otro lado, todavía hago gimnasia y soy miembro de un equipo.

Finalmente, el fin de semana próxima que viene, voy a ir al festival de Glastonbury con mis amigos porque estoy sacar saqué buenas notas. Desde mi punto de vista, lo mejor es que voy a conocer a cantantes nuevos ¡Es sera un momento Será algo inolvidable!
Corrections in red and a line through what should be deleted. Some comments:

- I think I've corrected essays by you before where you always start the paragraphs with primeramente, segundamente, terceramente etc. You should avoid this because it sounds very unnatural and clunky. Use the constructions I've put in instead.

- Your sentence about Whatsapp is very strange. Your use of "recientemente" coupled with the past participle "usé" implies you don't use it often and that you just recently used it once. Is this true?

- When "y" comes before a word that starts with i or hi it mutates to "e". e.g. it's not "las hijas y hijos" but rather "las hijas e hijos"

- Your sentence in the third paragraph was ridiculously long so I split it into 2.
Last edited by Plantagenet Crown; 1 month ago
0
reply
mohona1827
Rep:
?
(Original post by Plantagenet Crown)
Corrections in red and a line through what should be deleted. Some comments:

- I think I've corrected essays by you before where you always start the paragraphs with primeramente, segundamente, terceramente etc. You should avoid this because it sounds very unnatural and clunky. Use the constructions I've put in instead.

- Your sentence about Whatsapp is very strange. Your use of "recientemente" coupled with the past participle "usé" implies you don't use it often and that you just recently used it once. Is this true?

- When "y" comes before a word that starts with i or hi it mutates to "e". e.g. it's not "las hijas y hijos" but rather "las hijas e hijos"

- Your sentence in the third paragraph was ridiculously long so I split it into 2.
Hi there,

Yes you have marked me essays before and once again thank you for helping you're a godsend!

I changed "recientemente" to "normalmente" so it meant i chatted with my friends on Whatsapp regularly and I was really struggling to break down the third paragraph's sentence
0
reply
Plantagenet Crown
Badges: 20
Rep:
?
Report 1 month ago
(Original post by mohona1827)
Hi there,

Yes you have marked me essays before and once again thank you for helping you're a godsend!

I changed "recientemente" to "normalmente" so it meant i chatted with my friends on Whatsapp regularly and I was really struggling to break down the third paragraph's sentence
If you regularly use WhatsApp to chat to friends it’s better to use present tense: “normalmente uso WhatsApp para charlar con mis amigos..”

Didn’t notice it before but you should use charlar instead of chatear as the former is a genuine Spanish word whereas the latter is a [email protected] of an English one.
Last edited by Plantagenet Crown; 1 month ago
0
reply
mohona1827
Rep:
?
(Original post by Plantagenet Crown)
If you regularly use WhatsApp to chat to friends it’s better to use present tense: “normalmente uso WhatsApp para charlar con mis amigos..”

Didn’t notice it before but you should use charlar instead of chatear as the former is a genuine Spanish word whereas the latter is a [email protected] of an English one.
no way i never knew that- i just changed it now thankss
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

Should the school day be extended to help students catch up?

Yes (54)
28.42%
No (136)
71.58%

Watched Threads

View All