The Student Room Group

Question for people who are at uni...

I feel like this is gonna be long, sorry in advance. I bet no one answers after all of this lmao.

So idk if I'm being dumb but how do you guys travel to go to the shops/town centre etc. And PSA I obviously have to state beforehand I can't walk for long periods of time due to a disability before people call me lazy.

I'm currently researching unis and I'm finding it really hard to narrow them down. As I'm the type of weird human who has to research absolutely e v e r y t h i n g, I'm literally comparing everything inc. time it takes to walk to different shops/restaurants. All of the unis I've been looking at, and it's quite a lot rn, are miles away from the town centre.

E.g.

Uni of Essex (Colchester campus) - 15 min walk to the nearest Tescos, and all other supermarkets are miles away. McDonalds, Spoons, Nandos etc. all a 10 min DRIVE, so couldn't really walk.

Loughborough uni - 15-20 min walk to nearest supermarkets, 15 min walk to food shops.

Uni of Southampton - Nearest supermarket is a Sainsburys which is 10 min walk. McDonalds 15 min walk. Other food places you need to drive.


Now I'm not saying 10-20 min walks are super long, I can manage them I'll just be in pain lol. I just wouldn't wanna go for example, 15 min walk to the shops in the morning, lug all my shopping back for 15 mins. Go out for lunch 20 mins down the road for an hour, 20 mins walk back. Night out 30 mins down the road. Taxi back obviously. I'm more confused about how people go shopping then get all their bags of stuff back to their uni.

Idk if I'm being stupid but do people get Ubers or something whenever they want to go to Tescos? I can understand group Ubers if you wanna go for a night out or for a meal at Nandos or whatever, but all the unis I'm looking at wouldn't allow me to go grab a quick McDonalds or anything because I'd be walking for 30 mins there and back. Or are there bus services? Doesn't that cost a lot of money?

Pls don't call me dumb I know I am, I just stress about stupid things. It's annoying unis don't let you bring your car because then I wouldn't have a problem lol.


Or does anyone know of any unis that have really good locations in terms of shops and food places? The only one I know of at the moment is Stockbridge Halls at Chichester, which literally has that shopping place on its doorstep. Although it's like a 25 min walk to campus which I wouldn't wanna do.

Also I should probably mention I'm not really 100% comfortable with Ubers as I had a bad experience with one (I am female). Same with public transport. But I could deal with that.


So yeah TLDR how do people travel at uni to go shops and stuff ;(

Scroll to see replies

Buses.
bus but why dont you just get your stuff delivered to you
Also plenty of universities do let you bring your car.
Have you considered city universities? Otherwise I normally walk or take the bus if necessary.
Town centre was only a few minutes walk away from my main uni building
I just walked and carried my shopping back. As someone above has suggested, you could just organise a home delivery if walking is a problem - would cost less than getting a bus.

As for going out for lunch and then going out in the evening - I couldn't afford such luxuries as a student.
Loads of unis let you have a car, I did when at Loughborough, although there was a limit to campus parking. But if you have a recognised disability this can be got round. Afterwards if you no longer live in halls it's up to you whether you have a car or not. As for shopping most people walk but you can always get it delivered.
Reply 8
Original post by Anonymous
Buses.

Do they cost normal bus rates at uni or do unis do free bus services? Sorry I don't really take buses Idk what you do on them haha.
Reply 9
Original post by Anonymous
Also plenty of universities do let you bring your car.

Which ones?
Original post by 1secondsofvamps
Town centre was only a few minutes walk away from my main uni building


What uni are you at if you don't mind me asking? Need ideas lol
Original post by black tea
I just walked and carried my shopping back. As someone above has suggested, you could just organise a home delivery if walking is a problem - would cost less than getting a bus.

As for going out for lunch and then going out in the evening - I couldn't afford such luxuries as a student.

With a delivery do you think they'd just leave all the bags in reception (? idk) then you have to carry them all upstairs? I've never really thought about how uni deliveries work lol
Original post by Nobody2u
Loads of unis let you have a car, I did when at Loughborough, although there was a limit to campus parking. But if you have a recognised disability this can be got round. Afterwards if you no longer live in halls it's up to you whether you have a car or not. As for shopping most people walk but you can always get it delivered.

Do they do parking at the accomodations? I was looking at Claudia Parsons which I don't think there is any but not sure but I think at The Holt there is loads but idk if that's free or not lol
Original post by Anonymous
Do they cost normal bus rates at uni or do unis do free bus services? Sorry I don't really take buses Idk what you do on them haha.

Lol at free bus services :smile: No, that is not a thing. I think some unis do free shuttles between different campuses but you will have to pay for the bus otherwise. There are student rates in some cities so worth checking if that is an option.
Original post by Anonymous
With a delivery do you think they'd just leave all the bags in reception (? idk) then you have to carry them all upstairs? I've never really thought about how uni deliveries work lol

No idea I'm afraid. I live in a flat and when I've had deliveries, they've brought it up the stairs to my door, so I don't see why they couldn't do the same in student accommodation.
Original post by Anonymous
What uni are you at if you don't mind me asking? Need ideas lol

I'm not a student anymore but I went to Suffolk for my undergrad.

Should also say, I actually lived at home during my undergrad so didn't need to go food shop.
I can't remember for all of them but E.R did and if not there was the library car park. Get in touch with the disability support team and ask what can be arranged.
Original post by Anonymous
Do they cost normal bus rates at uni or do unis do free bus services? Sorry I don't really take buses Idk what you do on them haha.


No, they are not free. They're not university buses, they're just normal buses. You do get a student discount on bus passes though.
Original post by Anonymous
What uni are you at if you don't mind me asking? Need ideas lol


Original post by Anonymous
Which ones?


I'm actually pretty sure all of them do. Not sure where you got the idea you weren't allowed cars at uni.
Sorry didn't mean to quote the "which uni are you at" post that was an accident

Quick Reply

Latest