Opinions on these unis?

Watch this thread
Anonymous #1
#1
Report Thread starter 3 months ago
#1
Idk what to pick so I'm gonna rely on people's answers.

Opinions in terms or safety (I'm a female lol), people, things to do in area, the uni itself.. etc.? On any of them, would really appreciate it lmao. I like all the courses so I can't narrow it down that way hahahaha.

Southampton
Middlesex
Royal Holloway
LSBU
Chichester
Sussex
Portsmouth
Anglia Ruskin (Cambridge)
Surrey
Greenwich
Essex (Colchester)
Brighton

Watch me get no replies to this................................. Thank you if you do reply lol
0
reply
Anonymous #2
#2
Report 3 months ago
#2
one of my friends are doing biomed at southampton and they said that the location is dreadful but the facilities at the university are fantastic.
0
reply
hungrysalamander
Badges: 19
Rep:
? You'll earn badges for being active around the site. Rep gems come when your posts are rated by other community members.
#3
Report 3 months ago
#3
I agree that Southampton is probably the best one on the list
0
reply
Anonymous #1
#4
Report Thread starter 3 months ago
#4
(Original post by Anonymous)
one of my friends are doing biomed at southampton and they said that the location is dreadful but the facilities at the university are fantastic.
Do you know why they think the location is bad? I think Biochem is on the same campus as my subject and I was thinking that tbh bc nothing is in walking distance lol
0
reply
Anonymous #1
#5
Report Thread starter 3 months ago
#5
(Original post by hungrysalamander)
I agree that Southampton is probably the best one on the list
How comes?
0
reply
hungrysalamander
Badges: 19
Rep:
? You'll earn badges for being active around the site. Rep gems come when your posts are rated by other community members.
#6
Report 3 months ago
#6
(Original post by Anonymous)
How comes?
It has a better reputation.
0
reply
Trinculo
Badges: 21
Rep:
? You'll earn badges for being active around the site. Rep gems come when your posts are rated by other community members.
#7
Report 3 months ago
#7
Southampton
Great uni, terrible town

Middlesex
Terrible uni, full of roadmen

Royal Holloway
Nowhere near London and everyone is gay

LSBU
See Middlesex

Chichester
No idea. I didn't even know there was a university there.

Sussex
Drugs and parties. Not Brighton Uni.

Portsmouth
Aka "Pompey" Even worse town than Southampton but nowhere near as good as a uni.

Anglia Ruskin (Cambridge)
In the ginger stepchildren of good universities, Ruskin is one level below Brookes.

Surrey
Surrey's ok.

Greenwich
Greenwich isn't ok.

Essex (Colchester)
A decent uni. I seem to recall they're good at economics.

Brighton
Drugs and parties. Not Sussex Uni.
0
reply
Anonymous #2
#8
Report 3 months ago
#8
(Original post by Anonymous)
Do you know why they think the location is bad? I think Biochem is on the same campus as my subject and I was thinking that tbh bc nothing is in walking distance lol
it’s probably because of the social life?
0
reply
Napp
Badges: 22
Rep:
? You'll earn badges for being active around the site. Rep gems come when your posts are rated by other community members.
#9
Report 3 months ago
#9
(Original post by Anonymous)
Idk what to pick so I'm gonna rely on people's answers.

Opinions in terms or safety (I'm a female lol), people, things to do in area, the uni itself.. etc.? On any of them, would really appreciate it lmao. I like all the courses so I can't narrow it down that way hahahaha.
This is like asking how long is a piece of string.. all the unis are safe and the cities theyre in are as safe as any largish city, or london, so long as you dont do foolish things like walk around with expensive gear in a council estate at night or whatnot. If youre looking for purely female issues, ergo sex crimes, a database in maintained that you can search by city but the unis themselves are hardly bastions of rapists.

either way most of them are in nice areas or out in the country/suburbs so youll be fine so long as you dont go looking for trouble. the only aspect, i imagine, that could be problematic is the nightlife scene and thats the same for all of them irrespective of location
in terms of the unis themselves, nothing to do with safety:
Southampton - not bad
Middlesex - meh
Royal Holloway - good
LSBU - nope
Chichester - okay, nice uni i hear but not exactly in the big leagues
Sussex - not bad at all
Portsmouth - meh
Anglia Ruskin (Cambridge) - not too bad
Surrey - not bad
Greenwich - personally i dislike it but a friend went their and seemed to enjoy it and now works in high finance
Essex (Colchester) - nah
Brighton - i hear its good to attend but thats it
Watch me get no replies to this.................................
Mildly childish but still
0
reply
Anonymous #1
#10
Report Thread starter 3 months ago
#10
(Original post by Trinculo)
Greenwich
Greenwich isn't ok.
Thankyou so much, I really appreciate? Why do you think Greenwich isn't ok if you don't mind me asking?
0
reply
Anonymous #1
#11
Report Thread starter 3 months ago
#11
(Original post by Anonymous)
Thankyou so much, I really appreciate? Why do you think Greenwich isn't ok if you don't mind me asking?
Appreciate it*
0
reply
Trinculo
Badges: 21
Rep:
? You'll earn badges for being active around the site. Rep gems come when your posts are rated by other community members.
#12
Report 3 months ago
#12
(Original post by Anonymous)
Thankyou so much, I really appreciate? Why do you think Greenwich isn't ok if you don't mind me asking?
Horrendous area, academically not a great university,

You've got such a wide spectrum there - Southampton is a very very good university. Surrey and Essex are good, too - and then you have some awful ones like Middlesex, South Bank and Greenwich. Obv its going to depend heavily on subject, but if you want offers on modest grades in London / SE then Herts and Brunel are better prospects.What subject are you looking at?
Last edited by Trinculo; 3 months ago
0
reply
Muhammad Razak
Badges: 17
Rep:
? You'll earn badges for being active around the site. Rep gems come when your posts are rated by other community members.
#13
Report 3 months ago
#13
(Original post by Anonymous)
Idk what to pick so I'm gonna rely on people's answers.

Opinions in terms or safety (I'm a female lol), people, things to do in area, the uni itself.. etc.? On any of them, would really appreciate it lmao. I like all the courses so I can't narrow it down that way hahahaha.

Southampton
Middlesex
Royal Holloway
LSBU
Chichester
Sussex
Portsmouth
Anglia Ruskin (Cambridge)
Surrey
Greenwich
Essex (Colchester)
Brighton

Watch me get no replies to this................................. Thank you if you do reply lol
In terms of general rankings across many factors but not exclusive to degree (u didn't tell us what you're planning on taking) I'm pretty sure Southampton is the best. Personally I have no clue bc I go to neither of these unis and am only associated w Sussex and Brighton uni bc I live in Brighton and Hove. I've visited both Brighton and Sussex Chemistry departments. Imo Sussex is better than Brighton and definitely in terms of prestige it is however, I opted for a better uni located in London. My brother went to Southampton for an open day a few years back as an aspiring medic. Apparently there's good transport there. Not rlly sure about the rest sorry.
0
reply
A Rolling Stone
Badges: 20
Rep:
? You'll earn badges for being active around the site. Rep gems come when your posts are rated by other community members.
#14
Report 3 months ago
#14
(Original post by Trinculo)
Southampton
Great uni, terrible town

Middlesex
Terrible uni, full of roadmen

Royal Holloway
Nowhere near London and everyone is gay

LSBU
See Middlesex

Chichester
No idea. I didn't even know there was a university there.

Sussex
Drugs and parties. Not Brighton Uni.

Portsmouth
Aka "Pompey" Even worse town than Southampton but nowhere near as good as a uni.

Anglia Ruskin (Cambridge)
In the ginger stepchildren of good universities, Ruskin is one level below Brookes.

Surrey
Surrey's ok.

Greenwich
Greenwich isn't ok.

Essex (Colchester)
A decent uni. I seem to recall they're good at economics.

Brighton
Drugs and parties. Not Sussex Uni.
haha omg you sound like me. you are ONE HUNDRED PERCENT correct...except Essex uni is in the league of Middlesex and LSBU
0
reply
A Rolling Stone
Badges: 20
Rep:
? You'll earn badges for being active around the site. Rep gems come when your posts are rated by other community members.
#15
Report 3 months ago
#15
(Original post by Anonymous)
Idk what to pick so I'm gonna rely on people's answers.

Opinions in terms or safety (I'm a female lol), people, things to do in area, the uni itself.. etc.? On any of them, would really appreciate it lmao. I like all the courses so I can't narrow it down that way hahahaha.

Southampton
Middlesex
Royal Holloway
LSBU
Chichester
Sussex
Portsmouth
Anglia Ruskin (Cambridge)
Surrey
Greenwich
Essex (Colchester)
Brighton

Watch me get no replies to this................................. Thank you if you do reply lol
safety will be best in Royal Holloway (boring though), Anglia Ruskin, Chichester and Surrey
0
reply
Anonymous #3
#16
Report 3 months ago
#16
(Original post by Anonymous)
Idk what to pick so I'm gonna rely on people's answers.

Opinions in terms or safety (I'm a female lol), people, things to do in area, the uni itself.. etc.? On any of them, would really appreciate it lmao. I like all the courses so I can't narrow it down that way hahahaha.

Southampton
Middlesex
Royal Holloway
LSBU
Chichester
Sussex
Portsmouth
Anglia Ruskin (Cambridge)
Surrey
Greenwich
Essex (Colchester)
Brighton

Watch me get no replies to this................................. Thank you if you do reply lol
In terms of reputation it would be:
1. Southampton
2. Royal Holloway
3. Surrey
4. Essex
then the rest
0
reply
University of Surrey Student Rep
Badges: 13
Rep:
? You'll earn badges for being active around the site. Rep gems come when your posts are rated by other community members.
#17
Report 3 months ago
#17
(Original post by Anonymous)
Idk what to pick so I'm gonna rely on people's answers.

Opinions in terms or safety (I'm a female lol), people, things to do in area, the uni itself.. etc.? On any of them, would really appreciate it lmao. I like all the courses so I can't narrow it down that way hahahaha.

Southampton
Middlesex
Royal Holloway
LSBU
Chichester
Sussex
Portsmouth
Anglia Ruskin (Cambridge)
Surrey
Greenwich
Essex (Colchester)
Brighton

Watch me get no replies to this................................. Thank you if you do reply lol
Hi there,

To introduce myself – I'm Joao. In my final year studying BSc Economics at Surrey University, I am working as a Campus Ambassador for JP Morgan. I recently finished my one-year industrial placement as an Economist for the British Government's Department for Environment, Food and Rural Affairs (Defra). I also had the opportunity to work as a Private Secretary to the Minister of Environment and Biosecurity.

I can understand your dilemma as I went through the same thing when deciding on a university to attend. It's a tough decision to decide what university is better for you. However, some tips I have been looking closer into each course, the modules etc. From there, have a general idea of what course you like better what modules appeal to you more. You can also look at the university itself compare the universities based on facilities, support or anything you think is important to you for a university to have. You can have a look at the accommodation or the town. That way, you are considering many factors that may help you decide. I would also suggest speaking to your family and friends about each university and seeing which one you're more passionate about when talking to them.

Here are some valuable links to compare university degrees:

- https://universitycompare.com/
- https://www.whatuni.com/
- https://discoveruni.gov.uk/

And once you've narrowed it down and utilized tools such as UCAS, you can always head over to the specific university websites and look over the course outline and modules as well as the learning, teaching and assessment information to see what best suits you.
I hope this helps, and if you have any questions or want to find out more about Surrey, please let me know!

Joao
Economics
0
reply
Anonymous #1
#18
Report Thread starter 3 months ago
#18
(Original post by Trinculo)
Horrendous area, academically not a great university,

You've got such a wide spectrum there - Southampton is a very very good university. Surrey and Essex are good, too - and then you have some awful ones like Middlesex, South Bank and Greenwich. Obv its going to depend heavily on subject, but if you want offers on modest grades in London / SE then Herts and Brunel are better prospects.What subject are you looking at?
I'm stuck between Psychology and Criminology and something in Hospitality/Travel/Tourism/Events etc. lol
0
reply
Uni of Southampton Students
Badges: 13
Rep:
? You'll earn badges for being active around the site. Rep gems come when your posts are rated by other community members.
#19
Report 3 months ago
#19
(Original post by Anonymous)
Idk what to pick so I'm gonna rely on people's answers.

Opinions in terms or safety (I'm a female lol), people, things to do in area, the uni itself.. etc.? On any of them, would really appreciate it lmao. I like all the courses so I can't narrow it down that way hahahaha.

Southampton
Middlesex
Royal Holloway
LSBU
Chichester
Sussex
Portsmouth
Anglia Ruskin (Cambridge)
Surrey
Greenwich
Essex (Colchester)
Brighton

Watch me get no replies to this................................. Thank you if you do reply lol
Hi,

It's great to hear you are considering Southampton!

I am currently in my second year here and am really enjoying it! The university has really great facilities and the campus has some really lovely green spaces that make it feel a bit less built up and congested, which I think is a lovely break from busy city life.

In terms of the city centre, UoS campus is about a 20 minute bus ride away however the bus links are so regular that you will always be able to get in and out of town regularly. Campus is also very accessible from Halls of residence, you could even walk to most campuses from Glen Eyre if you decided to stay there!

I'm also female and can say that I feel very safe living in Southampton, it is a busy student city so there will always be people about when you are in town.

There are lots of things to do in the city, it has lots of shops (a really lovely place to shop is Westquay shopping centre), restaurants and places to socialise.

The nightlife is also great in the city, there is a big variety of clubs and bars that you can go to. Or, the Southampton SU is also a really great place to socialise and make friends. There are lots of student events held here that are fun and easy to get involved in, such as a karaoke night in Stags (the student bar) which is always really popular!

If you have any more questions that you would like me to answer, I'd be happy to help!

Jasmine (an Official University of Southampton Rep)
Last edited by Uni of Southampton Students; 3 months ago
0
reply
Trinculo
Badges: 21
Rep:
? You'll earn badges for being active around the site. Rep gems come when your posts are rated by other community members.
#20
Report 3 months ago
#20
(Original post by Anonymous)
I'm stuck between Psychology and Criminology and something in Hospitality/Travel/Tourism/Events etc. lol
Hospitality etc is a waste of your time and money. Not to say they aren't good career fields, but they aren't degree subjects in any real way. It's also an industry in a lot of trouble currently and you don't really know how long it will take to recover. If you want to be in those sectors, I would take any other degree and then just work in those jobs.

Criminology is Psychology/Sociology mixed together. Very popular degree but there are no jobs whatsoever unless you're going public sector - i.e. police, prisons, borders.

Psychology was the popular degree about 8 years ago - the one that everyone did if they didn't know what they wanted to do.

The good news is you can probably get away with a single UCAS statement for both Psych and Crim. It depends heavily on what else you want out of university - if you want a laugh and a lot of going out, there's no point going to RoHo. It's literally in the middle of nowhere. If you want sports, there's no point going central London.

Objectively, Southampton is the best university on that list by far. Maybe do Crim & Psych joint honours as your first choice. Then maybe Surrey, Essex. Kent isn't a bad shout but is quite far away. You could put Brunel and Sussex down for insurances, but I definitely wouldn't go lower than those because you should be able to get places lower down in clearing - basically there's no point putting down LSBU or Middlesex as they will have clearing places. Whatever you do - make sure you visit the places and feel comfortable in town and where the halls are.
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

Have you done work experience at school/college?

Yes (154)
41.62%
Not yet, but I will soon (69)
18.65%
No (147)
39.73%

Watched Threads

View All