Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Suicidal thoughts watch

  • View Poll Results: Have you ever had suicidal thoughts ?
    yes
    72
    87.80%
    no
    10
    12.20%

    • Thread Starter
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Who on TSR , has had any suicidal thought's , even for just a few seconds ?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Never, They're the most stupid thing- Just selfish and hurts the people you love most
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by JonyP)
    Never, They're the most stupid thing- Just selfish and hurts the people you love most
    I think that the extent to which one must be mentally unstable to have suicidal thoughts in the first place kind of exempts them from any accusations of selfishness.

    And yes, I do have them, quite often.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Yup, quite a lot. Not seriously for a few years though. I daydream about suicide, my own death and end of the world scenarios quite often, I have no idea why.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by JonyP)
    Never, They're the most stupid thing- Just selfish and hurts the people you love most
    Erm I think you're missing the point entirely, of course suicide is selfish, why would anyone kill themself for someone else? And that's a rather terrible excuse that you shouldn't consider suicide because it will make others unhappy.

    And yes I have had suicidal thoughts. I doubt very many people at all have never even thought about it, and if they haven't maybe they're not pushing themselves hard enough. :p:
    Offline

    12
    ReputationRep:
    Yes, but I can also use apostrophes correctly.

    They mostly happened after my dad killed himself, I used to think maybe there was a room in heaven where all the suicides went.
    I was young once
    Offline

    1
    (Original post by obnoxious)
    Who on TSR , has had any suicidal thought's , even for just a few seconds ?
    Most people on TSR have suicidal thoughts when others pluralise with an apostrophe.
    • Thread Starter
    Offline

    0
    ReputationRep:
    wow 9/10 have have suicidal thought's , I thought it would be the complete opposite , anyways im not posting for another 3 days incase I spam again , dont even know what it is lol.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by obnoxious)
    Who on TSR , has had any suicidal thought's , even for just a few seconds ?
    yea me 2 quite alot. I just dismiss them.
    i think its because i had depression and right now i dont like my uni, but i am changing it so its ok.
    Just find the problem with your life and sort it out. :yep:
    and never commit suside, its a unrepentable sin.
    Offline

    11
    ReputationRep:
    what the **** people. cant you get over that grammar nazi impulse for one single god damn thread. ugh.

    anyway yeah i have. probably a disproportionately high number of people here have - correlates with high achievers (i think).
    Offline

    0
    ReputationRep:
    yeah i have... when i had depression.. was going to too... so horrible... cant believe it now.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Cocaine Socialist)
    what the **** people. cant you get over that grammar nazi impulse for one single god damn thread. ugh.

    anyway yeah i have. probably a disproportionately high number of people here have - correlates with high achievers (i think).
    definetely... the pressures of doing well
    Offline

    2
    ReputationRep:
    yes i have, when i was 14 it was a major problem, i had no-one to talk about it either, i feel quite sad now
    Offline

    8
    ReputationRep:
    I have never actually been suicidal, or even depressed, and actually wanted my life to end. I have, however, had HUGE urges to throw myself in front of cars, stab myself when I happen to be holding a knife etc. I don't know if that's the kind of thing you're asking about- I don't actually wish to die. :hugs: to all the people that have
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Yep, I have. Frequently. Usually I think about it whilst lying in bed trying to get to sleep. Recently, including right now, it's been more during the day as well. I'm about to make myself go for a walk though, I think that's supposed to help.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    I used to be incredibly suicidal between year 9-11. Things have calmed down now.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Yep. Year 10, and suicidal. I have been since Year 6. And yes, I have these thoughts regularly. I have NO intention of acting on them though. Maybe it's the hormones?
    Offline

    13
    ReputationRep:
    no never

    im not depressed nor ever will be and im not emo
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by tinktinktinkerbell)
    no never

    im not depressed nor ever will be and im not emo
    Hmmm... being suicidal does not make you an emo, nor are all emos suicidal! Stereotypes are not anyone's friends

    Edit: Spelling mistakes.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Yeah who hasn't? Anyone who's been extremely sad will have at least thought about suicide. When life's got you down, your mind will always rush to the easiest solution possible. Although I very regularly think about suicide, I would of course never act on that. However, something has stemmed from it- I have become extremely unafraid of dying, which I guess is an advantage you could say.

    Perhaps you should have phrased this question to only include people who have had a sustained and genuine desire to kill themselves. They're the only ones at actual risk of suicide.
 
 
 
Poll
Do you agree with the PM's proposal to cut tuition fees for some courses?
Useful resources

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.