The Student Room Logo
Students on campus at the University of Warwick
University of Warwick
Coventry
This thread is closed

Swedish students at Warwick

Scroll to see replies

Reply 20
javet inte, två från min gamla klass går cambridge, tror bara att kursen warwick e bättre för mig, det är ett väldigt jobbigt val, även om det är för mitt inre klart, att jag ska välja det som är min passion (skrivandet), men sen är ju cambridge alltid cambridge... det är jobbigt, men som sagt, har ju fortfarande inte kommit in i warwick... men jag hoppas, hoppas, hoppas... hoppas du för mig också? får du en grymt skön svensk där. :wink:

grejen för mig är att jag vill ha väldigt kul medans jag är där, och warwick verkar ha mycket att bjuda på.

om jag tänker det är cambridge mer eller mindre bara ett namn. om jag gör fördelar är kursen warwick bättre, jag kommer ha mer kul tror jag warwick, men cambridge har namnet för oss utlänningar... grejen är att jag tänkte här, för många som går cam blir det deras stöttepelare, men om jag går warwick, kommer jag mer att vilja luta mig själv och vad jag kan prestera... warwick vinner som så... för min egen utveckling tror jag... hmmm
Students on campus at the University of Warwick
University of Warwick
Coventry
Reply 21
Merc
javet inte, två från min gamla klass går där, tror bara att kursen warwick e bättre för mig, det är ett väldigt jobbigt val, även om det är för mitt inre, klart att jag ska välja det som är min passion (skrivandet), är ju cambridge, alltid cambridge... det är jobbigt, men som sagt, har ju fortfarande inte kommit in i warwick... men jag hoppas, hoppas, hoppas... hoppas du för mig också? får du en grymt skön svensk där. :wink:

grejen för mig är att jag vill ha väldigt kul medans jag är där, och warwick verkar ha mycket att bjuda på.

Jag tror att det är viktigt att inte hänga upp sig ett namn och ett rykte, bara för att Cambridge är Cambridge men det är klart att man gör det i allafall. MEN, om kursen Warwick är bättre än den Cambridge är det klart att du ska välja den, eftersom det också verkar vara det du vill. Jag tror det kommer bra, håller tummarna för dig.

Det är faktiskt inte många som har skrivit att Warwick verkar ha mycket att bjuda på, har läst i en del threads att nattlivet är ganska lågmält etc men det är ju bra att höra annat... Det är väl å andra sidan Europas största Union ett par saker lär väl vara g i veckan sådär...
Reply 22
som sagt, vad jag vet mer... har varit där!!! åkte dit i förra veckan open day. tog en öl, gick runt... tänkte innerligt, är det här ett ställe jag kan tänka mig att spendera tre år av mitt liv... såna saker.
Reply 23
såg du förresten att jag editade mitt inlägg där ovanför ditt... förklarar lite om hur jag resonerar...
Reply 24
Merc
javet inte, två från min gamla klass går cambridge, tror bara att kursen warwick e bättre för mig, det är ett väldigt jobbigt val, även om det är för mitt inre klart, att jag ska välja det som är min passion (skrivandet), men sen är ju cambridge alltid cambridge... det är jobbigt, men som sagt, har ju fortfarande inte kommit in i warwick... men jag hoppas, hoppas, hoppas... hoppas du för mig också? får du en grymt skön svensk där. :wink:

om jag tänker det är cambridge mer eller mindre bara ett namn. om jag gör fördelar är kursen warwick bättre, jag kommer ha mer kul tror jag warwick, men cambridge har namnet för oss utlänningar... grejen är att jag tänkte här, för många som går cam blir det deras stöttepelare, men om jag går warwick, kommer jag mer att vilja luta mig själv och vad jag kan prestera... warwick vinner som så... för min egen utveckling tror
jag... hmmm

Du har helt rätt med det där om stöttepelare- det är bra att du tror dig själv. Jag tror absolut att det är för lätt att kunna falla tillbaka något av Oxbridge universiteten om man har för lite ambitioner... det är nog även bra för mig att läsa vid Warwick.
Reply 25
vad ska du läsa då? tror vi frågat varandra förut? länge sen?
Reply 26
Merc
såg du förresten att jag editade mitt inlägg där ovanför ditt... förklarar lite om hur jag resonerar...

Anyways, hoppas allt löser sig för dig- isåfall lär vi ju bump into each other både här och Warwick!
Lycka till!
Reply 27
dito!!! du gamla du fria...
Reply 28
Hey hey san (yes I know). Hor mor du? Jag eh bra tack. Jag elska lax. Ock du?
Reply 29
Sherman
Hey hey san (yes I know). Hor mor du? Jag eh bra tack. Jag elska lax. Ock du?

LOL...! Do you really love salmon? :smile:
Hows everything at Warwick, Sherman? Lots of essays to write or just partying?
Reply 30
carolinedrew
LOL...! Do you really love salmon? :smile:
Hows everything at Warwick, Sherman? Lots of essays to write or just partying?

:biggrin:

Nope, the partying part comes in the 2nd half of Wk 8, when all my exams are done with (I'm staying til the end of term 25/6 to gain max pleasure). Gave in my Easter essays. So...

Now it's revision!!! 23 days left!!
DSAKDKLASDJKLAS Sdsadasdsadk
djasjdsadsa

This is wot the messages look like to me!!!!!! AHHHHHHHHHHHH! Please don't exclude us English from ur chit-chat u know..wish I knew Swedish but this brain can only handle English and French, n a bit of Spanish..otherwise it wud be BE ON OVERLOAD!
Reply 32
Haras Sarah
DSAKDKLASDJKLAS Sdsadasdsadk
djasjdsadsa

This is wot the messages look like to me!!!!!! AHHHHHHHHHHHH! Please don't exclude us English from ur chit-chat u know..wish I knew Swedish but this brain can only handle English and French, n a bit of Spanish..otherwise it wud be BE ON OVERLOAD!

At least your brain can handle that. Mine can only handle English :redface:
Reply 33
Det er faktisk ganske mange svensker her fra for, dere faar jo home fees og greier (bastards!). Selv er jeg jo sammen med en svenske (saa mye for oss nordmenn som liksom skal hate svensker...). Warwick er konge, dere gjor helt rett i aa komme hit:biggrin: Paa fredag ble de foerste andungene klekket ut, de er saa soete og gule og fluffy. Er kanskje litt merkelig aa ha ender vandrende rundt omkring campus (noen fuglte etter meg inn i Humanities bygningen her om dagen, skulle kaskje ikke ha gitt dem lunchen min, var ganske vanskelig aa faa dem ut igjen, hehe). But that's Warwick for you. Snakkes, maa paa jobb naa:smile:
Reply 34
Haha, if you think Swedish looked like askjafkaa, I think Linda's message is funnier, I love norwegian, and its so great that we can understand each other (although they understand both us and danish people much better)

Linda wrote:
"Paa fredag ble de foersta andungene klekket ut, de er saa soete og gule..."

Translated into swedish
"På fredag kläcktes de första ankungarna, de är söta och gula"

Translated into english:
"The first ducklings hatched out of their eggs on friday, they're so cute and yellow"

end of class. :wink: alright scandinavians... eh...
Reply 35
Linda
Det er faktisk ganske mange svensker her fra for, dere faar jo home fees og greier (bastards!). Selv er jeg jo sammen med en svenske (saa mye for oss nordmenn som liksom skal hate svensker...). Warwick er konge, dere gjor helt rett i aa komme hit:biggrin: Paa fredag ble de foerste andungene klekket ut, de er saa soete og gule og fluffy. Er kanskje litt merkelig aa ha ender vandrende rundt omkring campus (noen fuglte etter meg inn i Humanities bygningen her om dagen, skulle kaskje ikke ha gitt dem lunchen min, var ganske vanskelig aa faa dem ut igjen, hehe). But that's Warwick for you. Snakkes, maa paa jobb naa:smile:

OMG I am so bad at understanding norwegian... You have to translate for me Linda and I am suppose to be Swedish...

Och Merc- han inte skriva det sist men jag ska plugga juridik... hoppas du får svar snart!
Reply 36
Aright Got The Offer From Warwick Tonight!!! Alright!!!! Wohoooo!!! F....in Been Logging On For So Long; Its Been Crazy; Its All Crazy!!!
Reply 37
Merc
Aright Got The Offer From Warwick Tonight!!! Alright!!!! Wohoooo!!! F....in Been Logging On For So Long; Its Been Crazy; Its All Crazy!!!

So... whats it gonna be? Cambridge or Warwick, Warwick or Cambridge, Cambridge or Warwick, Warwick or Cambridge... u get the picture :smile:

Congratulations!
Reply 38
haha thanks, I was thinking of starting a thread asking for opinions, but what will that do for me, and what fun for people who may have been rejected from both warwich and cam... also, it is I and only I who can make this decision, and sure - its really hard, its been in my head for months (although I didnt receive my last offer until yesterday), i have been hypothesising... its especially hard for me coming from sweden (where warwick is practically unknown compared to cambridge)... but warwick holds the better course - for me as in my character. eh...

what would I choose? the course at warwick holds a passion of mine - writing and could be really important for me as an aspiring writer (taking it with a pinch of salt here), cambridge is cambridge though and a degree from there will be so much more recognisable back home, and collegiate life might be a great experience, it might not. Nevertheless, the course at warwick is one of the hardest courses to get into in the country (i think i will be repeating that beautytalk to myself as I choose warwick).

Its a big mess, and I feel like im just mumbling on. but I have to say warwick. Because of the course. And although people won't know it when I mention where and what I'm going to study - I feel it's better - for me.

I will probably be kicking myself whatever I choose, sooner or later, but come on, to quote the great swedish/dutch trubadour cornelis vreeswijk, "medborgare om etthundra år, finns du ej längre till..." - what does it all matter in a hundred years?

and for us scandinavians - "vem bryr sig om hur nätterna far, jag bryr mig inte ett spår, bara jag får ha mitt ansikte kvar - dolt i min älsklings hår" :wink:
Reply 39
Merc
haha thanks, I was thinking of starting a thread asking for opinions, but what will that do for me, and what fun for people who may have been rejected from both warwich and cam... also, it is I and only I who can make this decision, and sure - its really hard, its been in my head for months (although I didnt receive my last offer until yesterday), i have been hypothesising... its especially hard for me coming from sweden (where warwick is practically unknown compared to cambridge)... but warwick holds the better course - for me as in my character. eh...

what would I choose? the course at warwick holds a passion of mine - writing and could be really important for me as an aspiring writer (taking it with a pinch of salt here), cambridge is cambridge though and a degree from there will be so much more recognisable back home, and collegiate life might be a great experience, it might not. Nevertheless, the course at warwick is one of the hardest courses to get into in the country (i think i will be repeating that beautytalk to myself as I choose warwick).

Its a big mess, and I feel like im just mumbling on. but I have to say warwick. Because of the course. And although people won't know it when I mention where and what I'm going to study - I feel it's better - for me.

I will probably be kicking myself whatever I choose, sooner or later, but come on, to quote the great swedish/dutch trubadour cornelis vreeswijk, "medborgare om etthundra år, finns du ej längre till..." - what does it all matter in a hundred years?

and for us scandinavians - "vem bryr sig om hur nätterna far, jag bryr mig inte ett spår, bara jag får ha mitt ansikte kvar - dolt i min älsklings hår" :wink:

Du har en poetisk ådra....! Väldigt charmigt :smile:

It is as you said your choice only, but think about this: do you have any visions/plans/dreams etc for your future? Do you neccesarily want to come back to Sweden- cause you seem to be a person who likes to travel and visit new places and maybe that is were your inspiration to write will come from....? I don´t know but you seem really cool and just take Warwick for crying out loud!