, jag tar det som komplimanger, tack... men men du behöver mycket av det där också till warwick t.ex... beroende på kursen. jag kan säga så här, hela den här processen av att söka till england var tio gånger svårare än den behövde vara... jag var nämligen i australien när jag sökte... pluggandes design, alltså ett helt annat ämne än engelsk litteraturvetenskap som jag sökte till. Jag fick alltså en liten fjuttig 2/3 av en a4 sida på mig att förklara varför jag skulle komma in. (Visa att jag är passionerad för ämnet och kan mäta mig mot dom som gjort English Literature A-levels). Sätta mina betyg i perspektiv som de kunde jämföra med a-levels, förklara vafan jag gjorde i australien och sen få in allt det där andra som ska reflektera mig som person. Jag kan säga så här, jag slet arslet av mig, jag polerade det där pstatementet så hårt.
Till detta fick jag synka mellan mina referenser i stockholm och mig själv i sydney, jag fick skicka två litteraturuppsatser till cambridge (jag som inte hade skrivit en engelska uppsats på 2 år och detta när mina heltidsstudier i australien var som tyngst. När jag sen slutade kursen i australien, var jag på flyget 2 tim. senare till stockholm. Jag hann inte ens gå på min egen avslutning, utan låste in mig hemma i sthlm, försökte råpluggade in mig i 10 dar. för cam intervjun, fick influensan, låg och skakade, men var tvungen att åka ändå. När jag var inne i intervjuerna balanserade jag ett piano på huvet.
om jag får tillägga kan jag även säga att jag fick 40grader+ feber innan min warwick intervju också. Jag hade inte haft feber på 6 år innan dessa intervjuer!
Så fan, YOU CAN DO ANYTHING YOU SET YOR MIND TO IT MAN! (ingenting kommer gratis)
Allltså kursen i cambridge var en joint honours, engelsk litteraturvetenskap samt utbildnings (dess psykologi, filosofi, historia). Warwick är The Warwick Writing Programme.
Vilken var svårare att komma in på? Jag skulle gissa Warwick. Dom har uppemot 25-40 ansökanden per plats varje år, det är mer än några av englands bästa läkarlinjer.
Frågan om vilken kurs som är bättre? Jag vet inte, jag gick på intuition.
Plus... attt jag e gaaaaalen!