Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
x Turn on thread page Beta
    • Thread Starter
    Offline

    17
    ReputationRep:
    For those of you that know hip hop and rap what do you think of Charles Hamilton? I think he's quite good, been listening to his songs for the past few days and his lyrics are live.

    For those of you that don't know who he is listen to these, they're my favourite;

    http://www.youtube.com/watch?v=0hzbD_FWDJQ

    http://www.youtube.com/watch?v=_wPFskQI56Q
    Offline

    0
    ReputationRep:
    He's pretty good - although with him saturating the internet with a ton of mixtapes, I find myself listening mainly to Outside Looking and Sonic The Hamilton the most.

    However, he's got to stop running his mouth OFF the track and filming stupid stuff like this:

    http://www.youtube.com/watch?v=vmmAzVAaKPY
    • Thread Starter
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Static-CS)
    He's pretty good - although with him saturating the internet with a ton of mixtapes, I find myself listening mainly to Outside Looking and Sonic The Hamilton the most.

    However, he's got to stop running his mouth OFF the track and filming stupid stuff like this:

    http://www.youtube.com/watch?v=vmmAzVAaKPY
    Yeah I saw that video the other day, he was about to say abortion wasn't he? Tbh he deserved that and I love his reaction 'and you punched me' lol.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by sandeep90)
    Yeah I saw that video the other day, he was about to say abortion wasn't he? Tbh he deserved that and I love his reaction 'and you punched me' lol.
    that punched was mad! apparently that chick is Mary J Blige's stepdaugther or something like that.

    But Besides that he alright I think guys like Wale, Asher Roth and Drake are kinda better than him.
    • Thread Starter
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Mikey Smalls)
    that punched was mad! apparently that chick is Mary J Blige's stepdaugther or something like that.

    But Besides that he alright I think guys like Wale, Asher Roth and Drake are kinda better than him.
    Mary J Blige's stepdaughter you know, she gotta have some street links enit lol. Yeah I heard a bit of Asher Roth, none of Wale or Drake might check it out (Y)
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Omg. I love his freestyles... he kills it each time.
    But he's a bit dopey, tbh.. lol
    He's had alotta controversy.. about his whole Sonic obsession and 'religion' and some other ****..
    But apart from that he's a cool dude.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Apparebtly he battled rhymefest, and his lot videoed it, CH got killed. Which is what started the fued. They still haven't released the video yet...
    Offline

    1
    ReputationRep:
    i like this song for some reason..

    http://www.youtube.com/watch?v=gN0_hzdOmDA

    but he got ethered by this kid though lol.

    http://www.youtube.com/watch?v=xchx_PrON6M


    and also, he was slapped by his girl on camera, damn, and the whole j dilla thing killed his reputation. when is his album coming out?
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by nastynas)
    i like this song for some reason..

    http://www.youtube.com/watch?v=gN0_hzdOmDA

    but he got ethered by this kid though lol.

    http://www.youtube.com/watch?v=xchx_PrON6M


    and also, he was slapped by his girl on camera, damn, and the whole j dilla thing killed his reputation. when is his album coming out?
    wow that white guy really came hard in that freestyle. apparently it wasnt a real battle tho it was just a cypher. and one of the comments says he was high wen they did it
    Offline

    1
    ReputationRep:
    i love your sig dude, i love most of those albums.
    especially the blu album.
    although i did think relapse was kinda weak, i most R2 is better.
    im looking the new Slaughterhouse album, its fresh and i like their solo albums ( budden released a new LP this week and its nice )
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Yeah - saw that cypher vid the other day, both were good, but CH probably wasn't freestyling.
    He slurs his words like a drunk and the productions normally annoying, isn't as good as he thinks he is
 
 
 
Poll
Do you agree with the proposed ban on plastic straws and cotton buds?
Useful resources

Articles:

TSR wiki music section

Quick link:

Unanswered music threads

Groups associated with this forum:

View associated groups

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.