Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Have you ever seen a gun in real life? Watch

  • View Poll Results: Have you ever seen a gun in real life?
    Yes
    172
    77.83%
    No
    49
    22.17%

    Offline

    2
    ReputationRep:
    Did a bit of shooting when I was younger, last time was rabbit shooting although that was about 2 years ago, will get my license & own gun one day but got other things to do/spend money on at the moment.
    Offline

    12
    ReputationRep:
    (Original post by Elipsis)
    My old landlord left behind loads of antique guns that were still capable of firing when he sold us the house. O, and we looked after a gun for somebody once upon a time. Knives scare me, i'd be fine with getting shot as long as it wasn't filled with hollow points.
    lol, whatever you say mate.

    you would 'be fine' getting shot - you realise that getting shot is a hell of a lot more dangerous than it appears on telly i hope.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Square)
    lol, whatever you say mate.

    you would 'be fine' getting shot - you realise that getting shot is a hell of a lot more dangerous than it appears on telly i hope.
    Yeah of course I do. I have a real phobia of knives though, stabbing is so personal.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Yeah, my fathers double-barreled shotgun. It's got some lovely designs and ****. and makes a hell of a noise.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    Yup, hopefully soon they'll be legalized for people who don't need them for hunting.
    I would love a Conceal&Carry license.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    When my dad was in the RAF I remember him letting me shoot a rifle.
    I couldn't have been much older than six :lolwut:
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Yep, I've shot with a gun(revolver) several times, not at all great,
    its heavy and my hands get itchy after the shot lol
    Offline

    1
    ReputationRep:
    No .. I was about to vote yes but remembered Eastenders isn't real life
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Lothian and Borders Police open day :p: (my dad and sister are cops) the public order team had a selection chained to a table and you could hold them and stuff..
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Yeah.. at work experience, believe it or not. Was working with a National Trust landscape team and there was one guy who took care of the animals. One (animal) escaped out of the boundaries and because of that, it apparently had to be shot. He got the rifle out of his house, jumped in the car, threw it on my lap and I was like "wtf". It was way heavier than I expected. can't remember what it was. had a scope though.
    • PS Helper
    Offline

    0
    ReputationRep:
    PS Helper
    I've used one, well many.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    a dealer in brixton had some for sale when i went to pick up some weed aged 16 or something.

    yes i realised i was out of my depth
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by hec)
    a dealer in brixton had some for sale when i went to pick up some weed aged 16 or something.

    yes i realised i was out of my depth
    holy **** man, was it 2 for 1 with the weed
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Fired my first Gun when I was about 6, It was a .410 shotgun, soon after I used 12&20 bore over and under and automatic shotguns, .38 revolvers, .22LR autopistols, .22 rifles, .303 enfield MKIII, .223 remington 700, Cadet version of the LA80 assault rifle.

    Also handled AK74's, M16A2's, MP5's, browning hi-power pistols, Tokarev T33 pistols

    So yeah I have seen real guns lol.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    My grandad is a gun collector. So I;ve seen my fair share.


    He also has one eye and one ear. That, plus the numerous guns round his house, made me incredibly obedient in his presence.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Yep loads..I've shot a few too
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Yes - I've shooted one and everything.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Yep. I've even fired one. A glock.

    My dad used to be a cop... and then a bodyguard. One of our father-daughter bonding rituals was to go out to this empty field and shoot at empty beer cans. :woo:

    It's unbelievably loud.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Yes first when I was around 12 in India, it was my uncles he collects them. I shot a 357. in Dubai at a shooting range.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Pepperoni)
    When my dad was in the RAF I remember him letting me shoot a rifle.
    I couldn't have been much older than six :lolwut:
    Wtf, how can a little girl handle a rifle?

    Do people realise the OP doesnt mean pellets?
 
 
 
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • Poll
    Brussels sprouts
    Useful resources
    AtCTs

    Ask the Community Team

    Got a question about the site content or our moderation? Ask here.

    Welcome Lounge

    Welcome Lounge

    We're a friendly bunch. Post here if you're new to TSR.

    Groups associated with this forum:

    View associated groups
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

    Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

    Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.