The Student Room Group

Spaniards! Are there spanish students in here?

Scroll to see replies

Reply 60
Hello all!
I'm just completing my UCAS application and I don't feel 100% sure, wether I need to put my ESO grades (which are terribly lower than bachillerato...).
Any advice?

thanks!!!
Reply 61
Hi! I've been living in England for almost a year now. I'm studying an Access Course into University (I didn't do Bachillerato) and hoping to start next year in University of East Anglia. Anyone around here? Haven't met Spanish people at all since I arrived :smile:
Reply 62
Original post by AmelieGold
Hello all!
I'm just completing my UCAS application and I don't feel 100% sure, wether I need to put my ESO grades (which are terribly lower than bachillerato...).
Any advice?

thanks!!!

Ah, god, the UCAS application! How is it going for you? It feels sooo different from the Spanish system, doesn't it?

I'm starting with my personal statement, feeling pretty confident right now. Ya veremos cómo va.
Reply 63
Original post by spanish9
Este año voy a empezar. Voy a ir a Leeds.

I've been to Leeds and liked it. A LOT of students everywhere. Además dormí en un apartamento enfrente de la universidad de medicina, justo en el centro de Leeds y la atmósfera me enamoro. Ahora, prepárate para pasar frío.:eek:
Reply 64
Original post by Ataria
Ah, god, the UCAS application! How is it going for you? It feels sooo different from the Spanish system, doesn't it?

I'm starting with my personal statement, feeling pretty confident right now. Ya veremos cómo va.


Well, It's getting on my nerves, actually. Yesterday I submitted my application *smile* but now I find out I have to fill a specific form for Cambridge... gosh... :s-smilie:
Reply 65
Original post by AmelieGold
Hello all!
I'm just completing my UCAS application and I don't feel 100% sure, wether I need to put my ESO grades (which are terribly lower than bachillerato...).
Any advice?

thanks!!!


Tienes que poner las de bachillerato y/o las de selectividad

Ni se te ocurra poner algo que fuera antes del bachiller! :smile:

psique bueno para ti no ?
Reply 66
Hay unas cuantas sociedades españolas por aqui :smile:
Reply 67
Original post by NuriaG
Tienes que poner las de bachillerato y/o las de selectividad

Ni se te ocurra poner algo que fuera antes del bachiller! :smile:

psique bueno para ti no ?



Vi tu respuesta tarde, que pena! :s-smilie: Al final puse las de 4 de la eso tambien, en lo unico que tengo sietes es en mates,e.f y fisica&quimica, y yo voy a estudiar political sciences, osea que no creo que les importe mucho.

Enfin... muchas gracias de todos modos!!
Reply 68
Otra preguntita que me esta matando :biggrin:
hice el ielts hace un año y saqué 7.5 overall pero con un maldito 6.0 en el writing y necesito subirlo a un 7.
Alguien sabe cuanto tiempo me haría falta para conseguirlo? y podríais recomendarme alguna academia en uk o en Zaragoza para hacer el curso del IELTS?

muchas gracias!!!!
Reply 69
Estáis en la uni? Cómo os va, encontráis muchas diferencias con el sistema educativo español? Yo tengo dos condicionales de las universidades en las que estoy interesada y si nada va mal empiezo este septiembre! UEA o Leeds, probablemente UEA si obtengo las notas :smile:!


This was posted from The Student Room's iPhone/iPad App
Reply 70
A parte, como española, encontré toda una odisea el sistema para aplicar a la universidad, nunca he visto nada igual! Y vi a mis dos hermanos hacer selectividad en el mismo año.


This was posted from The Student Room's iPhone/iPad App
Reply 71
Hello!! I'm from Canada and would love to study a semester in Spain! I'm going into nursing this fall and would like to plan ahead .
What universities teach in English that you recommend ?
I know of SLU
and I think Universidad Complutense de Madrid does too but not too sure their site isn't very helpful.


Posted from TSR Mobile
Original post by Natzmolina
Hello!! I'm from Canada and would love to study a semester in Spain! I'm going into nursing this fall and would like to plan ahead .
What universities teach in English that you recommend ?
I know of SLU
and I think Universidad Complutense de Madrid does too but not too sure their site isn't very helpful.


Posted from TSR Mobile



I'm not sure about Complutense, but I don't think they teach in English. However, they do in Universidad Europea de Madrid (http://www.uem.es/en). All the Erasmus students I've met from Ireland and the UK are studying there.
Reply 73
Original post by Colpejafort
I'm not sure about Complutense, but I don't think they teach in English. However, they do in Universidad Europea de Madrid (http://www.uem.es/en). All the Erasmus students I've met from Ireland and the UK are studying there.


Oh okay!! What's Erasmus ? Do they like it there?!


Posted from TSR Mobile
Original post by Natzmolina
Oh okay!! What's Erasmus ? Do they like it there?!


Posted from TSR Mobile


It's a European exchange program..basically you spend either one semester or a whole academic year in another country in Europe, although some people spend each semester in different countries. Yeah everybody loves it here :smile: I even know an Irish guy who came for one semester and he liked it so much that he asked for an extension :smile:
Reply 75
Original post by Colpejafort
It's a European exchange program..basically you spend either one semester or a whole academic year in another country in Europe, although some people spend each semester in different countries. Yeah everybody loves it here :smile: I even know an Irish guy who came for one semester and he liked it so much that he asked for an extension :smile:


Oh, but then I can't do that since I'm from Canada :frown: do you know of any universities that would teach nursing courses in English ?

Thanks 😊


Posted from TSR Mobile
Original post by Natzmolina
Oh, but then I can't do that since I'm from Canada :frown: do you know of any universities that would teach nursing courses in English ?

Thanks 😊


Posted from TSR Mobile


Well, I only mentioned Erasmus because the international students I've met so far are from Europe and they're in Spain thanks to the Erasmus program, but there are other types of exchange programs between America and Europe, you should ask in you home University whether there is any type of agreement between your uni and the UEM.

I think courses might be taught in English in this other uni http://www.upcomillas.es/eng/estudios/estudiar_Grado_ENF.aspx?idIdioma=ENG but I'm not sure so just send them an e-mail to find out :smile:
Reply 77
Original post by Ataria
Estáis en la uni? Cómo os va, encontráis muchas diferencias con el sistema educativo español? Yo tengo dos condicionales de las universidades en las que estoy interesada y si nada va mal empiezo este septiembre! UEA o Leeds, probablemente UEA si obtengo las notas :smile:!


This was posted from The Student Room's iPhone/iPad App


Yo estudié en UK toda la carrera.. y es muy diferente al sistema español. Cada vez que volvía a casa veía como todos mis amigos estaban estresados con exámenes, trabajos.. etc. En UK es más tranquilo, menos clases pero, más trabajo individual. El primer año no te cuentan las notas tan solo tienes que aprobar con un 40% ( el máx. suele estar "capped" a 70-75%, depende de la universidad y de tu carrera) Exámenes una vez al año y más tiempo de vacaciones.. por ejemplo, en vez de diez días en semana santa te dan un mes. A mi me encanto la experiencia.
Original post by betts
Yo estudié en UK toda la carrera.. y es muy diferente al sistema español. Cada vez que volvía a casa veía como todos mis amigos estaban estresados con exámenes, trabajos.. etc. En UK es más tranquilo, menos clases pero, más trabajo individual. El primer año no te cuentan las notas tan solo tienes que aprobar con un 40% ( el máx. suele estar "capped" a 70-75%, depende de la universidad y de tu carrera) Exámenes una vez al año y más tiempo de vacaciones.. por ejemplo, en vez de diez días en semana santa te dan un mes. A mi me encanto la experiencia.


Totalmente de acuerdo. Yo estuve de Erasmus en Escocia y no tiene nada que ver. La planificación de las clases es mucho mejor y a consecuencia hay más tiempo para vacaciones. Aquí tenemos pocas vacaciones y, cuando las tenemos (i.e. Navidad y Semana Santa) tenemos que pasarlas estudiando porque los exámenes son justo despueés :mad:. Y que conste que en Edimburgo tuve que trabajar muchísimo también pero es todo como mas relajado. Y lo mejor de todo es que a pesar de tener más vacaciones, etc, se aprende mucho más.
Reply 79
Original post by Colpejafort
Totalmente de acuerdo. Yo estuve de Erasmus en Escocia y no tiene nada que ver. La planificación de las clases es mucho mejor y a consecuencia hay más tiempo para vacaciones. Aquí tenemos pocas vacaciones y, cuando las tenemos (i.e. Navidad y Semana Santa) tenemos que pasarlas estudiando porque los exámenes son justo despueés :mad:. Y que conste que en Edimburgo tuve que trabajar muchísimo también pero es todo como mas relajado. Y lo mejor de todo es que a pesar de tener más vacaciones, etc, se aprende mucho más.


Hombre.. yo lo de aprender no lo sé.. lol Pero, suena mucho mejor a ver estudiado en el extranjero.. especialmente, teniendo en cuenta que el nivel de inglés de la mayoría de españoles no suele ser muy bueno. En fin, sabes si hay Spanish Society aqui en el TSR? Que parece que esta thread se quedo un poco muerta...

Quick Reply

Latest