The Student Room Group

Where are all the Swedes???

Scroll to see replies

Reply 1980
9mm
haha yeah the uni is nice, but ironically the architecture department is pretty old/ugly from the outside. :p:

It's a really hard thing to do and it takes a lot of time, but give it a few months and you won't be thinking about it anymore...enjoy the single life whilst you can. :p:

Yeah same, I've never really been to south or central america or asia, so will be quite new to it all. Yeah it was an organisation, I think we already spoke about this before (somewhere at the top of this page) haha

So what are you doing now besides uni stuff? Well those are all really good universities, but yeah good luck, you deserve it. St Andrews is a beautiful place.

That's great to know, I'd like to be able to write fluently in it (at the moment I can speak it pretty much fluently, but writing needs some fine tuning here and there... :rolleyes: :p:)


Oh, right. But I'm sure you will have a great time studying and living there :smile:.

Jo, visst är det det. Men, I guess, vi var knappt ihop, det känns rätt lungt. Bara lite jobbiga grejor som hände. Sure, I will :smile:.

Oh, hey, I recall now. Yes, we were talking gap year plans some time ago.
Cool :smile:. I'm sure it will be quite some experience going there =).

Currently, I'm doing absolutely nothing. I was going to work a few times in Jan, but for they cut down times at the place I worked at so I have no days left there. Earlier, I'm not sure I mentioned, I studied russian 1 term here in Stockholm. And I'm going to Russia in Feb to continue studying, so I guess I should be preparing some for that.

What about you? You working or taking it chill :smile:? When exactly is it that you're heading for your trip to Central America?

Thanks a lot! I guess I will need it. I would be delirious if I got into St. Andrews, or any of my options :eek:.

Hey, writing in Swedish will be no problem if you set your mind on doing it :smile:.
Reply 1981
Nelien
Nä, jag ska bara semestra kort för att kolla läget, har aldrig varit där men hoppas att plugga där det är var dags att se hur det är med egna ögon. Är ju sjukt billigt att åka med Ryanair, tur och retur kostade total 300:- inklusive alla skatter och sånt :eek:, det lär ju bli ett antal besök :smile:.

Btw, fick mina första offers idag! :wee: Conditionals från Birmingham och Manchester, båda vill att jag ska ta 6.0 i IELTS och Manchester vill att jag ska VG i Matematik E :s-smilie:. Har egentligen inte någon av dom som favourites men det är ju respekterade Unis det är skönt att offers från dom :smile:.


Ah, okey. Definitivt värt det att åka dit :smile:. Du kommer säkert att älska det!
Väldigt fin stad med gamla byggnader, och ett slott, mysiga kafeér och dylikt. Sen finns det massvis av större affärer och liknande.

Grattis! :smile:.
Äsch, det vg:t fixar du säkert :smile:. Absolut, det är bra universitet. Fasen vad fort det gick för dig! Om du vill ha tips inför IELTS fråga mig bara. Har gjort det 2 gånger :o:.. Har därför en rätt bra bild hur man fixar bra scores det.
Reply 1982
Hejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!
Reply 1983
haha jag trodde att denna tråden var död . . . xD
grattis till ucl offer 9mm :smile:
och micke :hugs:

hur har alla varit? xD
Reply 1984
Mike_P
Äsch, det vg:t fixar du säkert :smile:. Absolut, det är bra universitet. Fasen vad fort det gick för dig! Om du vill ha tips inför IELTS fråga mig bara. Har gjort det 2 gånger :o:.. Har därför en rätt bra bild hur man fixar bra scores det.


Jorå, när man har goda incitament fixar man det mesta :smile:, bara lite jobbigt att trycka in en Komvux kurs nu 3 år efter gymnasiet... Men men, egentligen bryr jag mig inte såå mycket om Manchester, ser fram emot dom andra alternativen hellre :smile: Och har jag ändå planerat repetera lite matte innan start annars blir det nog jobbigt.

IELTS blir nog inte svårt, hittade lite övningsmaterial som jag ska kolla och fick jag MVG i Engelska A och B jag tycker man borde fixa det :smile:. Men har du några äss i ärmen får du gärna dela med dig :wink:.

Vilken av skolorna är det du helst vill på? Tänkte först ha med St. Andrews min ansökan också men är inte sugen att bo i en sån liten stad, lite för isolerat för min smak :smile:.

Hyeree
haha jag trodde att denna tråden var död . . . xD
grattis till ucl offer 9mm :smile:
och micke :hugs:

hur har alla varit? xD


du, inte död, bara en liten siesta. Det är väl så, när det inte är ansökningstid Uni's är det rätt lugnt TSE, men när tiden nalkas vaknar trådarna till liv :biggrin:.

Jag har det riktigt fint jag, ser fram emot ett nytt kapitel av mitt liv. Och nu när man har börjat offers är det helt plötsligt allvar, inte bara nån idé man aldrig trodde skulle till verket :smile:. Själv?
Reply 1985
Nelien

du, inte död, bara en liten siesta. Det är väl så, när det inte är ansökningstid Uni's är det rätt lugnt TSE, men när tiden nalkas vaknar trådarna till liv :biggrin:.

Jag har det riktigt fint jag, ser fram emot ett nytt kapitel av mitt liv. Och nu när man har börjat offers är det helt plötsligt allvar, inte bara nån idé man aldrig trodde skulle till verket :smile:. Själv?


haha :P ja det är sant. :P haha grattis offerna :biggrin:
jag har skickat min ansökan i oktober... jag har bara fått intervju till två av de tre som intervjuar . . . jag vill också ha offers!!

grr... jag vill också vara färdigt med gymnasiet och allt. vill ha sommar, ta studenten och resa >.<. ja nu är det som gäller typ . IB2 .. 5 månader kvar.

allt är jobbigt just nu...
Reply 1986
Nelien
Jorå, när man har goda incitament fixar man det mesta :smile:, bara lite jobbigt att trycka in en Komvux kurs nu 3 år efter gymnasiet... Men men, egentligen bryr jag mig inte såå mycket om Manchester, ser fram emot dom andra alternativen hellre :smile: Och har jag ändå planerat repetera lite matte innan start annars blir det nog jobbigt.

IELTS blir nog inte svårt, hittade lite övningsmaterial som jag ska kolla och fick jag MVG i Engelska A och B jag tycker man borde fixa det :smile:. Men har du några äss i ärmen får du gärna dela med dig :wink:.

Vilken av skolorna är det du helst vill på? Tänkte först ha med St. Andrews min ansökan också men är inte sugen att bo i en sån liten stad, lite för isolerat för min smak :smile:.


Absolut.
Hehe - Hur funkade det med komvux? Fyllde du i dina gamla betyg, men också de som du inte fått betygen i ännu?
Tror att det är kanon om du repeterar lite. Kan ju aldrig skada :smile:.

Fick du MVG i Engelska A och B tvivlar jag att du kommer ha större problem med testet. Jag tycker att det är svårt om man ska ha 7.0 i alla dock. 6.0 fixar du nog utan större problem!

Hehe - Jag skulle jättegärna studera vid St. Andrews. Jo, verkligen. Men jag tror att det skulle passa mig rätt bra. Och jag har hört att student communityn just därför blir rätt tight! Jag skulle nog helst vilja plugga vid Durham men skulle vara over the moon något av de 3 jag har kvar :eek:.

Vi får väl helt enkelt se hur det utvecklar sig!
Reply 1987
Hyeree
haha jag trodde att denna tråden var död . . . xD
grattis till ucl offer 9mm :smile:
och micke :hugs:

hur har alla varit? xD


No way :smile:.

Ja, grymt att han kom in där :smile:.

Kram dig med.

Har varit jobbigt senaste halvåret haha. Själv då? Du har sista halvåret IB nu väl?
Reply 1988
Mike_P
Absolut.
Hehe - Hur funkade det med komvux? Fyllde du i dina gamla betyg, men också de som du inte fått betygen i ännu?
Tror att det är kanon om du repeterar lite. Kan ju aldrig skada :smile:.

Fick du MVG i Engelska A och B tvivlar jag att du kommer ha större problem med testet. Jag tycker att det är svårt om man ska ha 7.0 i alla dock. 6.0 fixar du nog utan större problem!

Hehe - Jag skulle jättegärna studera vid St. Andrews. Jo, verkligen. Men jag tror att det skulle passa mig rätt bra. Och jag har hört att student communityn just därför blir rätt tight! Jag skulle nog helst vilja plugga vid Durham men skulle vara over the moon något av de 3 jag har kvar :eek:.

Vi får väl helt enkelt se hur det utvecklar sig!


Alltså jag har inte gått komvux, jag lade till mina slutbetyg i ansökan men efterssom jag bara gjort till Matte D och visste att några av skolorna jag sökte till skulle kräva Matte E skrev jag ansökan nån random vuxen-skola och Matte E till Juni -09. Och det verkar ju ha varit en bra idé annars kanske jag inte fått någon offer alls istället, nu har jag till Juni att göra Matte E komvux :smile:.

IELTS testet kräver heller inte att jag får 6.0 i alla delar, dom kräver 6.0 totalt med minst 5.5 i alla delar det lär bra.

Jag kan tänka mig att det blir rätt skön community i St-Andrews det är sant.. Nog inte lika tight i Edinburgh som stads-uni t.ex. Men är det svårare att komma in Durham än St-Andrews? Har egentligen bara koll mina egna unis och bara sett att det är rätt hård konkurrens till St-A. Men men, det går nog bra ska du se, har en känsla att vi utlänningar har lite fördel i ansökan faktiskt, med lite luddigare betygskrav och skolor som gärna vill ha internationella studenter.

Jahap, bär det av till Edinburgh idag! :woo: Vi ses nästa vecka :smile:.
Reply 1989
Hej hur går det Nelien? Hoppas du har haft kul i Edinburgh! hur var det?
Sorry för att jag är seg att svara, hade glömt bort att svara i den här tråden! (skäms mig)

Ah, okey. Hah, jag är säker att du fixar matte e till Juni :smile:.

Jag tror communityn i Edinburgh är bra dock! Det är ju inte London direkt (och där har de säkert bra sammanhållning ändå). Det är det verkligen.. Jag blev rejectad av St. Andrews för 4-5 dar sen. Menmen. Jo, är det nog. Samtidigt är det många internationals som söker och kanske tävlar om samma platser.

Får väl se hur saker och ting går. Du får säga till om du får några mer offers eller dylikt :smile:.
Reply 1990
Tack för att du frågar, det går bara bra här! Jag fick ett Conditional från Southampton igår vilket glädjer mig stort med tanke hur svårt det är att komma in i Southampton. saknas bara Edinburgh och Heriot-Watt men med tanke dom offers jag har fått känns det rätt säkert :smile:.

Det var riktigt trevligt i Edinburgh, vi hade tur med vädret och fick stå ut med regn bara en eftermiddag. En sjukt vacker stad och precis den storleken jag gillar. Besökte lite universitetsbyggnader och åkte ut till Heriot-Watt campuset för att undersöka lite och jag fick bara positiva intryck.

Får väl se om jag ens behöver göra Matte E, än länge är det bara Manchester som har krävt det och om Southampton inte krävde det (som enligt Times & Guardians rankningslistor är en högre plats än Edinburgh) hoppas jag slippa det om jag kommer in Edinburgh :smile:.

Nu är det verkligen riktigt iaf, det är bara att börja göra planerna för flytten framöver :woo:, kommer att vara sjukt jobbigt att vänta till September :s-smilie:...

Synd att du inte kom in i St:Andrew, fick du veta varför? Är det Durham du hoppas nu? Håller tummarna för dig!
Ah! En svensk tråd! Vad roligt. Hej alla Swedes!
Reply 1992
I've noticed that only swedish people call themselves 'swede' haha everyone else calls them swedish
Reply 1993
9mm
I've noticed that only swedish people call themselves 'swede' haha everyone else calls them swedish


:rofl:
hmm wonder why..
Reply 1994
Nelien
Tack för att du frågar, det går bara bra här! Jag fick ett Conditional från Southampton igår vilket glädjer mig stort med tanke hur svårt det är att komma in i Southampton. saknas bara Edinburgh och Heriot-Watt men med tanke dom offers jag har fått känns det rätt säkert :smile:.

Det var riktigt trevligt i Edinburgh, vi hade tur med vädret och fick stå ut med regn bara en eftermiddag. En sjukt vacker stad och precis den storleken jag gillar. Besökte lite universitetsbyggnader och åkte ut till Heriot-Watt campuset för att undersöka lite och jag fick bara positiva intryck.

Får väl se om jag ens behöver göra Matte E, än länge är det bara Manchester som har krävt det och om Southampton inte krävde det (som enligt Times & Guardians rankningslistor är en högre plats än Edinburgh) hoppas jag slippa det om jag kommer in Edinburgh :smile:.

Nu är det verkligen riktigt iaf, det är bara att börja göra planerna för flytten framöver :woo:, kommer att vara sjukt jobbigt att vänta till September :s-smilie:...

Synd att du inte kom in i St:Andrew, fick du veta varför? Är det Durham du hoppas nu? Håller tummarna för dig!


Grattis till Southampton :smile:. Håller tummarna för dina andra två.

Haha, nice. Jag var där för typ 8-9 år sedan och jag gillade det också.
Grymt att du kunde kolla runt universitet-området.

Absolut, försök och ställa in dig mentalt att flytta liksom. Såg du något av var studenterna bodde i Edinburgh? Var det typ campus eller i staden etc?
Jag kan inte riktigt göra det - Har ingen aning om hur det kommer för mig, kanske blir ett gap year :cool: :p:

St. Andrews skrev faktiskt att dem tyckte att mitt personal statement in förklarade varför jag just ville studera kursen jag sökt för. Och sedan att det också de har haft många sökanden. Menmen...

Skulle helst vilja plugga Durham av det två jag har kvar ;o.
Reply 1995
motherofpearl
Ah! En svensk tråd! Vad roligt. Hej alla Swedes!


Hejsan!

Är du också en?
Yes... Men jag smyger omkring här med en Marshall Islands-flagga istället... :biggrin:
Reply 1997
motherofpearl
Yes... Men jag smyger omkring här med en Marshall Islands-flagga istället... :biggrin:


hahahaha varför det?
Reply 1998
Hehe, nice. Inte tokig den flaggan. Skulle inte ha något emot att dra dit för den delen heller :smile:.
Ahh, fin flagga helt enkelt...! Och som Mike_P säger, det vore inte helt fel att befinna sig där just nu!

Quick Reply

Latest