The Student Room Group

Where are all the Swedes???

Scroll to see replies

Reply 580
Jaa det är väl runt 11000...ja asså det beror väl lite om man är i en dyr eller relativt billig stad :p:
Reply 581
hatif
hur mycket får man av CSN ??? var det in 11000 kr för studier i england??? med 11000 tror jag att det inte ska vara något problem, eller???


Man kan vanligen 2823 SEK (~£200) per vecka från CSN, vilket är lån + stipend för studier i UK (vanligen 39 veckor).

Det är nok ingen problem att leva £200, men skall man köpa en ny laptop, böcker, etc. i början av studieåret, kan det nok bli rätt jobbig i början.:mad:

Det mig nästan att tänka om att jag bara latar mig hela sommaren, istället för att jobba och tjäna pengar som vissa andra smarta människor (inte mig, alltså).
Reply 582
En annan viktig fråga: är det någon som har faktiskt fått beslut om att du skall pengar från CSN? Om så, hur lång tid tog det från att sända ansökan tills du fick beslut om att pengar från CSN?

Jag har ansökt för länge sedan, men väntar fortfarande "ovilkårat antagningsbevis" från University of East Anglia för att komplementera min CSN ansökan...
Reply 583
JayC
ååå stackars dej... btw anna, ska du den där södebärke grejen tisdag?

hum hum...nej antagligen inte. Jag har inte köpt biljetter och ska nog hjälpa Carin att flytta. :p: Jag vill men jag vet inte
Reply 584
Men det är klart att du ska gå!! hur ofta händer det nåt inom gångavstånd från dej :biggrin: Iofs kan biljetterna vara slut...hmmm, jag och sophia skulle boka ikväll...

Jag sökte CSN för typ 2 veckor sen, har fortfarande inte fått "beslut"
Reply 585
Öm jag vet, men det kan ju som sagt hända att jag är i västerås då...:redface:

jag vill men ryktet har varit att biljetterna är slut sedan flera veckor om inte månader :eek:
Reply 586
Ojdå hmmm kanske dags för mig att kolla upp saken .... typ nu :p:
Reply 587
JayC
Ojdå hmmm kanske dags för mig att kolla upp saken .... typ nu :p:

BRRRA ide :smile:
Reply 588
Jag har inte läst hela diskussionen, men vi kommer tre klumpsummor under året av CSN. Jag har heller inte fått svar :frown:
Reply 589
obli
Jag har inte läst hela diskussionen, men vi kommer tre klumpsummor under året av CSN. Jag har heller inte fått svar :frown:


Jag trodde att det var två ggr. :confused: Vet du när de betalas ut?
Reply 590
Om du studerar utomlands och har studiemedel tar det nu drygt 2 veckor* innan du får beslut.

Handläggningstiden drygt 2 veckor* gäller för dig som har fyllt i din ansökan korrekt och skickat med alla bilagor. Om ditt ärende behöver utredas eller kompletteras tar det längre tid innan du får beslut.



står det csns hemsida :frown:
Reply 591
Jag tror det varierar beroende om man har två eller tre terminer....
Reply 592
I love Sweden and Swedish ppl!

Went there 2 weeks ago!

Swedish is a borrowed language, and Swedish students are taught English...so no real need to learn Swedish...unless for your own purpose, or to work there.

I'm planning on studying Masters in Jonkoping. Love that city, have family friends there.

Sweden...land od lakes & blondes....haha just kidding!
Reply 593
RishiC
I love Sweden and Swedish ppl!

Went there 2 weeks ago!

Swedish is a borrowed language, and Swedish students are taught English...so no real need to learn Swedish...unless for your own purpose, or to work there.

I'm planning on studying Masters in Jonkoping. Love that city, have family friends there.

Sweden...land od lakes & blondes....haha just kidding!


:rolleyes: or because it's fun to know a language spoken by virtually no one.

Masters in Jönköping sounds fun. Hope that it will work out for you :smile:
Reply 594
RishiC
I love Sweden and Swedish ppl!

Went there 2 weeks ago!

Swedish is a borrowed language, and Swedish students are taught English...so no real need to learn Swedish...unless for your own purpose, or to work there.

I'm planning on studying Masters in Jonkoping. Love that city, have family friends there.

Sweden...land od lakes & blondes....haha just kidding!



I think you should go and do your masters at Högskolan Dalarna instead haha, lol just kiddig :biggrin:
Reply 595
RishiC

I'm planning on studying Masters in Jonkoping


I hope you don't have anything against christians :smile:
Reply 596
OMG yes, you have to be warned about the Swedish student life, as many people who arrive all alone get allured into a cult or something :biggrin: seriously that happens a lot in student towns here, especially uppsala, lindköping, lund etc !! :biggrin:

Don't you rememeber ankan, how many "houses of worship" we passed when entering Uppsala?? lol :biggrin:
Reply 597
JayC
OMG yes, you have to be warned about the Swedish student life, as many people who arrive all alone get allured into a cult or something :biggrin: seriously that happens a lot in student towns here, especially uppsala, lindköping, lund etc !! :biggrin:

Don't you rememeber ankan, how many "houses of worship" we passed when entering Uppsala?? lol :biggrin:


Everyone ! Please join the realian movement and you will be offered the truth of our origin :ninja:
Reply 598
Raelian movement....yeeeesss..!!! :biggrin::biggrin: OMG anna, we totally have to become raelians in UK... I suddenly feel an urge to watch that funny "join-us" clip :biggrin::biggrin:


EDIT: I found it..!! everyone have to watch it!!!


http://www.rael.org/e107_plugins/raeltv_menu/view.php?6.fast.wmp
Reply 599
JayC
Raelian movement....yeeeesss..!!! :biggrin::biggrin: OMG anna, we totally have to become raelians in UK... I suddenly feel an urge to watch that funny "join-us" clip :biggrin::biggrin:

That is really the most brainwashing thing i ever saw in my life!!! OMG if you watch it too many times you actually think that the raelians and the aliens created life and that he IS related to Jesus and Buddha....:eek: creepy

Quick Reply

Latest