The Student Room Group

Where are all the Swedes???

Scroll to see replies

Reply 780
Fy fan för CSN:s jävla B-post... Dom fattade beslutet i fredags och jag får post först idag, tänk er hur långt tid det kommer ta till UK.
Reply 781
jag har inte heller fått än, ska kolla om det kommit idag :frown:
Reply 782
Sossarnas fel.
Reply 783
Revenged
lol,

swedish is such a funny language...

I thought it was quite cool that you get ^ hats on letters in french but i've never seen circles over letters before (då) and i've never seen a capital O with two dots on before...

What do you think is better... Hats on letters or circles on letters?


Ummm do we have to chose? why can't we have them all? Eventough i have studied french for 6 years i am still not sure how ^ change a letter. :rolleyes:

But two dots over letters exists both in German and in french. not the same letters as in swedish nor as common but they still exist.

And this post was too long for the issue. :p:
Reply 784
JayC
Ummm never gave it much though to be honest...


Anna: ja, jag trodde också att de skulle ha en lägenhet, men de hittade inget särkilt... Jaaa, jo ett hus hade de hittat... men asså nej inte flyttar de väl nu genast och en gång, utan det blir väl kanske i vinter eller nåt....:rolleyes:
nej det blir nog england för evigt för min del tror jag :p:



Mäh:eek: , ja du jims vi får lov att bli permanent boende i Uk förevigt verkar det som. Fick du mitt mail från CSN förresten? Jag har inte ens fått beslut än.


JB - menar du att B-post är sossarnas fel?:confused:
Reply 785
Ankan


JB - menar du att B-post är sossarnas fel?:confused:


Allt är sossarnas fel. Speciellt fastighetsskatten! :p:
Reply 786
Ankan
Mäh:eek: , ja du jims vi får lov att bli permanent boende i Uk förevigt verkar det som. Fick du mitt mail från CSN förresten? Jag har inte ens fått beslut än.


JB - menar du att B-post är sossarnas fel?:confused:



jag ska kolla nu :wink:

jaa, men det brukar ta tid innan man får beslut....suck ja jag fick mina papper idag iallafall... ska väl lämna sk "studieförsäkran" mensom tidigast 6 veckor innan terminen börjar....
Reply 787
Okej, :smile: allt är sossarnas fel, sossarnas och CSNs. :p:


Jag hoppas att CSN sköter sig nu för jag har läst en massa historier om studenter som inte fick sin första utbetalning förräns långt in i terminen :eek:
Reply 788
OK, jävla terrorister, om dom där reglerna om handbagage flyg gäller när jag ska resa åker dom fanimej stryk :mad:
Reply 789
vilka regler??
Reply 790
Ankan
Okej, :smile: allt är sossarnas fel, sossarnas och CSNs. :p:


Jag hoppas att CSN sköter sig nu för jag har läst en massa historier om studenter som inte fick sin första utbetalning förräns långt in i terminen :eek:


oj, men man måste ju pengarna man kan göra första betalningen acc..
Reply 791
JayC
vilka regler??

Slå BBC news eller läs aftonbladet, dom stoppade just nån massiv terrorstplan och säkerhetsreglerna flygplatser i UK är striktare än någonsin, man får inte ta med sig något som handbagage längre, ingen mp3-spelare, ingen dator, inte ens böcker eller något att dricka.
Reply 792
obli
OK, jävla terrorister, om dom där reglerna om handbagage flyg gäller när jag ska resa åker dom fanimej stryk :mad:

Jag menar det, att man inte får ha handbagage flyg. Ska jag checka in min dator menar de. Vad ska man göra med alla saker man är rädd om då. Man vågar ju inte direkt checka in dem. :eek:
Reply 793
hejhej alla trevliga svenskar!

vaddå för handbagage regler??

hej, ankan! (vi har 'setts' st andrews boarden, om du inte kommer ihåg)

jag måste säga att jag e lite smått konfunderad över hela försäkringsgrejsemojset. jag lånar inte av csn jag kan inte kryssa i den lilla fina rutan. antar jag att det är antigen aol eller if som gäller? men hur mkt behöver man denna försäkring egentligen? får man inte sjukvård i GB eftersom det e EU osv och ankan, visst stod det i brevet från uni hall (du var väl också i uni hall?) att ens saker i rummet var försäkrade när man betalade hyran (eller nått liknande)? vad är det man får mer från aon/if försäkringen?
Reply 794
Men asså, jaaa, hur i h******* ska man kunna ta med sig datorn??!! Och alla andra icke-frys-bara grejer...?! Man kan ju inte checka in veissa grejer, jag menar, det blir ju typ 60 minus grader eller nåt i lastutrymmet..!
Reply 795
Sanja
hejhej alla trevliga svenskar!

vaddå för handbagage regler??

hej, ankan! (vi har 'setts' st andrews boarden, om du inte kommer ihåg)

jag måste säga att jag e lite smått konfunderad över hela försäkringsgrejsemojset. jag lånar inte av csn jag kan inte kryssa i den lilla fina rutan. antar jag att det är antigen aol eller if som gäller? men hur mkt behöver man denna försäkring egentligen? får man inte sjukvård i GB eftersom det e EU osv och ankan, visst stod det i brevet från uni hall (du var väl också i uni hall?) att ens saker i rummet var försäkrade när man betalade hyran (eller nått liknande)? vad är det man får mer från aon/if försäkringen?



Hej :wavey: självklart kommer jag ihåg dig.

Det här med försäkring behöver nog inte vara något problem man kan tex teckna den där försäkringen även om man inte har csn. Jag har inget minne av att jag läst något om att ens saker är försäkrade rummet men det verkar ju logiskt. länge man inte tar med sig ljus, flaggor eller vapen repliker ska det ju vara lungt. :biggrin:

Sen får man ju sjukvård bara man är från ett EU-land. Problemet blir kanske om man blir rånad eller så. har man ingen försäkring och samma sak vid överfall.
Reply 796
JayC
Men asså, jaaa, hur i h******* ska man kunna ta med sig datorn??!! Och alla andra icke-frys-bara grejer...?! Man kan ju inte checka in veissa grejer, jag menar, det blir ju typ 60 minus grader eller nåt i lastutrymmet..!



Jag vet inte alls hur man ska göra :confused: :frown: . Man måste ju med sig allt men HUR???!!! :bawling:
Reply 797
Jaaaa.... det verkar ju jättekonstigt. Jag var inne bbc's hemsida och läste nån artikel om de nya bestämmelserna gällande handbaggage. Men som jag förstod det (vilket betyder jätteförvirrat :p:) gällde detta för resenärer som reser från en flygplats i UK, eller byter flyg där... alltså alla som lämnar england med vingar :p: men jag kan ha fel....
Reply 798
asså va fan?! dom kan ju itne mena allvar?!

1) datorn, ipoden etc

2) ingen bok eller ipod under resan?! jag kommer aldrig att överleva tristressen

3) jag räknade kallt med dom där 5kg man kan ta i handbagage, jag antar att dom lägger till dom till valiga bagaget man får ta 25....right
Reply 799
JayC
Men asså, jaaa, hur i h******* ska man kunna ta med sig datorn??!! Och alla andra icke-frys-bara grejer...?! Man kan ju inte checka in veissa grejer, jag menar, det blir ju typ 60 minus grader eller nåt i lastutrymmet..!

Jag är mer oroad över den giriga bagagepersonalen, samt hur vårdslöst dom handskas med väskorna. Jag köpte en mjuk resväska just för att jag planerade att ha allt stötkänsligt med mig i handbagaget, jag är lite orolig för min laptop...

Quick Reply

Latest