The Student Room Group

Where are all the Swedes???

Scroll to see replies

Reply 100
Ankan
Verkligen och vad har kusinen sagt om St.A då? Vet du det? Det skulle vara roligt att höra, om du vet något.:biggrin:


Att det var ganska litet och att folk var väldigt sociala. Samt att det regnade en hel del (vilket det i och för sig verkar göra i större delen av norra Storbrittanien)... mer kommer jag inte just nu. Hon har nog mest pratat om saker som hänt och människor hon träffat. Inte mycket om stället eller unversitetet. Men jag ska fråga henne nästa gång vi ses/hörs! kanske jag kan komma med lite mer information.
Reply 101
Å, vad snällt tack mycket. Jag försöker ta reda saker om St.A var än jag kan det är jätte snällt att du hjälpt mig.:five:

Ah, hur skulle jag kunna leva utan mina smileys?:biggrin:
Reply 102
Hallå, var tog alla vägen?? Ni var ju här nyss men försvann ni igen och lämnade mig här ensam...:frown:
Reply 103
Nån som ser fotbollen? Jag har ångest efter första havleken :frown:
Reply 104
Jepp, jag såg matchen... Trodde vi skulle förlora eller i bästa fall spela 1-1. 2-2 matchen var en trevlig överraskning. :biggrin: Lite synd dock att vi inte vann... kändes som om de var gång i slutet.
Reply 105
Ankan
Hallå, var tog alla vägen?? Ni var ju här nyss men försvann ni igen och lämnade mig här ensam...:frown:


Jag har börjat jobba. I annat fall hade iaf jag kunnat hålla dig sällskap här lite mer... :cool: Ska göra mitt bästa för öka min aktivitet och trådens livslängd här.
Reply 106
scintillo
Jepp, jag såg matchen... Trodde vi skulle förlora eller i bästa fall spela 1-1. 2-2 matchen var en trevlig överraskning. :biggrin: Lite synd dock att vi inte vann... kändes som om de var gång i slutet.


Ja visst gjorde det det var bara en dec ifrån flera gånger ....hmm men jag är nöjd ändå...oavgjort yey:biggrin:
Reply 107
England! Listen. Do I have to remind you gentlemen and ladies, that Sweden has met England 12 times, of which England has won one. And that was during a friendly. A friendly 1968. 1968. That's 38 years ago.

38.
Reply 108
Exakt min åsikt :biggrin:
Reply 109
Hello polers Glad Midsommar er alla....:biggrin: Ja jag vet det är imorgon men det är inte helt säkert att man kommer hit det är bäst att passa på.:biggrin:
Reply 110
Ankan
Hello polers Glad Midsommar er alla....:biggrin: Ja jag vet det är imorgon men det är inte helt säkert att man kommer hit det är bäst att passa på.:biggrin:




Glad midsommar!! Älskar denna hedniska högtid, men det vet ju du ankis :p:
Reply 111
Wiicked
Glad midsommar!! Älskar denna hedniska högtid, men det vet ju du ankis :p:


Yey, Wicca dig..För i h....men gud det är typ 30 fiskmåsar i min trädgård nu det är.......vad gör de????men hallå
Reply 112
Jaha, har var det svenskar ser jag - visst ar vi ett odragligt folkslag?

Vad har ni for er da?
Reply 113
jonny2
Jaha, har var det svenskar ser jag - visst ar vi ett odragligt folkslag?

Vad har ni for er da?

Ja hej dig, ännu en svensk att lägga till den Långa lista av personer som skriver den här "tråden".:rolleyes: Visst är vi ett odrägligt folkslag och varför inte? Det är väl lite kul ibland.:biggrin:
Count me in :biggrin:... Är också svensk.
Har en liten fråga till er UK students.
Hur funkar det med särskild behörighet till olika university subjects???

I sverige måsta man t.ex ha läst minst Ma C för ekonomi utbildningar men i UK har dem ju inte samma system (a till e) som i Sverige för dem heter det ju bara Maths. hur fick ni reda vilkets steg (a till e) specifika kurser som krävdes för att komma in.

Kan någon svara vilka kurser man måste ha läst för att ha BEHÖRIGHET rent allmänt till brittiska universitet om man vill läsa något med FINANS.

Är det matte C här också eller högre t.ex?
Reply 116
Kollarrunt
Har en liten fråga till er UK students.
Hur funkar det med särskild behörighet till olika university subjects???

I sverige måsta man t.ex ha läst minst Ma C för ekonomi utbildningar men i UK har dem ju inte samma system (a till e) som i Sverige för dem heter det ju bara Maths. hur fick ni reda vilkets steg (a till e) specifika kurser som krävdes för att komma in.

Kan någon svara vilka kurser man måste ha läst för att ha BEHÖRIGHET rent allmänt till brittiska universitet om man vill läsa något med FINANS.

Är det matte C här också eller högre t.ex?




Är det inte att i UK finns inga generella riktlinjer, utan varje uni gör utvärderar varje ansökan individuellt, typ, betyg, "kurser", personal statement osv. Vet dock inget specifikt gällande finans.....
Wiicked
Är det inte att i UK finns inga generella riktlinjer, utan varje uni gör utvärderar varje ansökan individuellt, typ, betyg, "kurser", personal statement osv. Vet dock inget specifikt gällande finans.....


joo, men jag undrar rent generellt för jag tvivlar starkt att ett universitet t.ex kräver arts & dance, math, history medans ett annat kräver physics, chemistry, biology för att t.ex läsa ekonomi. Ingen som vet vilka som krävs för finansiella studier samt vilken "kursnivå" ett svenskt gymnasium man ska ha läst?
Reply 118
Kollarrunt
joo, men jag undrar rent generellt för jag tvivlar starkt att ett universitet t.ex kräver arts & dance, math, history medans ett annat kräver physics, chemistry, biology för att t.ex läsa ekonomi. Ingen som vet vilka som krävs för finansiellai studier samt vilken "kursnrivå" ett sstovenskt gymnasium main ska ha läst?


När jag fick mina conditions ville de att jag skulle ha MVG i Engelska och Historia. Jag blev lite förvirrad för jag har ju läst både A,B och C. Jag fick dock bara VG i HiA. Eftersom jag var lite orolig skrev jag ett mail till dem men när jag fick svaret förstod jag att de inte alls förstod vad jag menade. Att vi fick betyg i de olika kurserna och inte i ämnen hade nog inte äns slagit dem... Alltså trodde de ändå att jag fått MVG i ämnet historia...så din fråga blir lite svår att svara på..
Reply 119
Ankan
När jag fick mina conditions ville de att jag skulle ha MVG i Engelska och Historia. Jag blev lite förvirrad för jag har ju läst både A,B och C. Jag fick dock bara VG i HiA. Eftersom jag var lite orolig skrev jag ett mail till dem men när jag fick svaret förstod jag att de inte alls förstod vad jag menade. Att vi fick betyg i de olika kurserna och inte i ämnen hade nog inte äns slagit dem... Alltså trodde de ändå att jag fått MVG i ämnet historia...så din fråga blir lite svår att svara på..



inte för att det har med saken att göra men, sorry anna, jag hade tydligen gått hemifrån medan jag fortfarande var inloggad msn... det var därför jag inte svarade... men du måste iallafall kolla min uppdaterade bilddagbok :p:

Quick Reply

Latest