The Student Room Group

Where are all the Swedes???

Scroll to see replies

Reply 1780
Hm, intressant :smile:

nautic, glömde säga att du bör skicka in din ansökan fort som möjligt (fast självklart att du inte slarvar), för det är "first come first serve" i antagningen till universitet i UK.
Reply 1781
Ni som pluggar i England nu. Hur har er bild av detta land förändrats sen ni kom hit?

Jag antar ni hatar landet och aldrig kommer sätta er fot här efter ni är klara med utbildningen precis som jag? Det är insikten jag har kommit till. Men ni kanske kan mig att ändra uppfattning.

Ni tycker om landet - Kan ni nämna tre positiva saker om Storbritannien som man kan sakna i andra länder?

Shoot!
Jag måste bara fråga andra svenskar som studerar i UK. Pratade med min SYO och hon rekommenderade att jag kollade upp det där med lån för det kanske var att CSN inte är det bästa valet.

Om ni lånar pengar för era studier och sånt - vad har ni valt? CSN, StudentFinanceDirect, DirectGov eller något annat? Tycker ni att det går bra, att det räcker eller så? Jag planerar själv att studera medicine och det kommer att ta minst 5 år :/
Reply 1783
Fick just ett Unconditional offer ifrån Bristol :smile: //Andrew-Sweden (bytt namn)
Reply 1784
Grattis!!
Har du fått nåt svar från Oxford?
Fick igår reda att jag är kallad till intervju den 10-12 december :biggrin:
Reply 1785
Grattis :smile: Hoppas det går bra för dig!

Jag har inte fått något svar av Oxford ännu. Förhoppningsvis får jag något svar snart.. vare sig det blir en rejection/intervju, att man slipper undra om man måste förbereda sig för att resa osv.

Fick du via brev eller email?
Reply 1786
Fick mitt via brev.
Reply 1787
Lite dött här tycker jag... :biggrin:
Nån som har fått nåt mer svar från nåt universitet? Jag var intervju i Oxford, men jag kom inte in :frown:
Jaja, har fått en conditional från York i alla fall, nu väntar jag bara Bristol. :s-smilie:
Reply 1788
God Jul förresten!
Reply 1789
jonny2
Ni som pluggar i England nu. Hur har er bild av detta land förändrats sen ni kom hit?

Jag antar ni hatar landet och aldrig kommer sätta er fot här efter ni är klara med utbildningen precis som jag? Det är insikten jag har kommit till. Men ni kanske kan mig att ändra uppfattning.

Ni tycker om landet - Kan ni nämna tre positiva saker om Storbritannien som man kan sakna i andra länder?

Shoot!


Haha VA!? Nej, har kommit till insikten att jag hatar sverige, och kommer nog aldrig flytta tillbaka.... England har ju mer folk, bra mycket roligare uteliv, musikkultur etc. Sverige är ju ganska lamt i jämförelse.


Umm, Csn är fint, för man får mycket mer pengar därifrån än nån annan stans :wink:
GOD JUL, Jag vill se en film
Reply 1791
Hej er,

Hur går det för er? Lat som man är skickade man ju inte in sin anöskan före den 14e januari :tongue:, det dröjer väl ett tag innan jag får svar.

Någon som vet exakt HUR svårt det är att komma in LSE, känns som en omöjlighet. Någon mer som sökt dit?
Wait is a bitch.
Reply 1792
Hej hej,
har inte kommit någonstans sen jag skrev senast (dvs. väntar fortfarande Bristol). Har du fått nåt svar ännu?
Vad jag har hört ska väl LSE ligga i klass med Oxbridge (kanske till och med högre beroende vad du söker till). Men om du har ett bra personal statement och reference är det nog inte alls omöjligt :smile:.
Reply 1793
Dom där asen LSE rejected me. Inte helt oväntat kanske. Fått Unconditional från UCL och Warwick iaf, för L100/Economics. :smile:
Sitter och funderar om det är värt att ditcha industriell ekonomi som jag läser nu, läst ett år, och sticka till London istället.
Economics UCL är väl ganska mycket bättre än Industriell ekonomi chalmers, eller vad tycker ni?
Reply 1794
Another Swede here!!!:biggrin:

Är det nån annan som ska göra CAE (cambridge) testet i år??
Yet another Swede :smile:

Woohoo!
Reply 1796
Where will you be studying?
Reply 1797
I love Swedwes girl :smile:
21:13
Another Swede here!!!:biggrin:

Är det nån annan som ska göra CAE (cambridge) testet i år??


hallå där! jag gjorde CAE i mars i år. ska du göra det i juni?
Reply 1799
linda helena
hallå där! jag gjorde CAE i mars i år. ska du göra det i juni?


Hej! Ja, ska göra det nu i Juni och har speaking delen 26 maj redan!!

Quick Reply

Latest