The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Reply 180
halloooo iedereen :smile: ik studeer nederlands (als een vreemde taal) sinds 2 jaren en ga de volgende semester in groningen doorbrengen. wees geduldig met mij!
Reply 181
Original post by annesmiles
Okay, het is wel mijn instelling om volgend jaar te beginnen! Ik zag een hele hoop verschillende data. Ik vertrouwde op "many universities will consider your application up until 30 June. Daarnaast heeft mijn mentor/lerares Engels/reference writer contact opgenomen met de universiteit, dus ik hoop dat ik daar niet heel hard tegen aan loop. In ieder geval zal ik binnenkort even bellen, bedankt voor de tip!

De reference en statement moeten wel lukken, het is alleen dat ik niet weet of ik bij Education - waar ze het volgende vragen: Please state the highest level of qualification you expect to have before you start your course - Honours degree level or above qualifications of Below Honours degree level qualifications of I will have no formal qualifications (en dan zou die 7, ja 7, jaar VWO toch heel jammer zijn -_-) moet aangeven.

Bedankt voor de info over de stufi @Bianca. , daar kan ik wat mee!


Als je met volgend jaar inderdaad 2011/2012 bedoelt, dan wens ik je veel succes... Niet om negatief te zijn, maar zover ik weet zijn de uni's nu echt de laatste hand aan het leggen aan de applications die ze nu hebben. De officiele datum waarop ze je eigenlijk een antwoord zouden moeten geven was vorige vrijdag... (niet dat ze zich daar allemaal netjes aan houden, maar dat terzijde). Zoals Bianca al zei, de inschrijvingsdatum was 15 jan...
Dat gezegd, heel veel succes, ik duim voor je :smile:
Reply 182
Original post by Pop_tart
Hi there :smile:

Toen ik naar Engeland verhuisde had ik me direct aan de universiteit aangemeld i.p.v. via ucas. Scheelt een hoop gedoe moet ik zeggen. Als je je voor meerdere universiteiten tegelijk wil aanmelden is uscas wel handing natuurlijk. Ik weet niet hoever je in het process bent maar ik zou even rond bellen zodat je meteen weet hoe het zit. wellicht zou je ook direct aan de universiteit kunnen aanmelden maar je moet maar even kijken of dat ok okay is met UCL.


Zou je misschien kunnen vertellen hoe je jezelf direct bij een uni hebt aangemeld? :angel: ik dacht dat je altijd gelijk doorverwezen werd naar UCAS
Original post by annesmiles
Superbedankt voor je reactie!

Ik ben bezig met het doorlopen van UCAS, ik heb m'n statement even op hold gezet (examens); ik heb een referee bereid gevonden, maar ze is nog niet aan het schrijven. Een probleem dat ik hier bijvoorbeeld ben tegengekomen is in het Education gedeelte, wat voor level mag ik invullen? (below) Honours? Mijn school kan ik sowieso niet toevoegen..
Ik ben niet erg bekend, om niet te zeggen een enorme nitwit als het gaat om uni-linguo :wink:


Andere zeiden het ook al maar je moet daar zeker iets ''below honours'' in vullen. Als je in Engeland je studie afmaakt krijg je uiteindelijk een honours degree in bladibla. Maar je moet zeker je vwo er opzetten en zo en ze zullen zeker vragen voor een kopie van je diploma en een cijferlijst. Ik denk dat UCL wel ervaring heeft met nederlandse diploma's

Original post by annesmiles
Ik moest ook wat invullen mbt tot housing: "main site". Betekent dit dat ik een kamer toegewezen krijg, als ik word toegelaten?


Ik neem aan dat er verschillende soorten accommodatie zullen zijn dus ik zou even op de website kijken voor de zekerheid. maar main site klinkt wel als de centrale algemene accommodatie :P Wellicht zullen ze je later ook nog een ''accommodation pack" toesturen.

Original post by annesmiles
Als ik zo vrij mag zijn, hoe hebben jullie het gedaan met student finance? Vanuit NL is het mogelijk een tegemoetkoming te krijgen, maar dan moet je die vanuit de UK weigeren. Wat is het beste volgens uw ervaringsdeskundigheid (prachtig woord!) ?

Sorry van alle vragen, maar je helpt me er enorm mee! :biggrin:


Inderdaad, zodra je stufie aanvraagt in een ander land of van een andere organisatie vervalt je recht of stufie van de nederlandse overheid. Ik raad je sterk aan om de Nederlandse studie te nemen!


Original post by Kitebo
Zou je misschien kunnen vertellen hoe je jezelf direct bij een uni hebt aangemeld? :angel: ik dacht dat je altijd gelijk doorverwezen werd naar UCAS


download een application form van de website (of vraag er een aan), in vullen en op sturen :tongue: as simple as that really ^^

Niemand is verplicht zich via ucas aan te melden.
Original post by annesmiles
Okay, het is wel mijn instelling om volgend jaar te beginnen! Ik zag een hele hoop verschillende data. Ik vertrouwde op "many universities will consider your application up until 30 June. Daarnaast heeft mijn mentor/lerares Engels/reference writer contact opgenomen met de universiteit, dus ik hoop dat ik daar niet heel hard tegen aan loop. In ieder geval zal ik binnenkort even bellen, bedankt voor de tip!


Ik moet zeggen dat ik het wel met Bianca eens ben dat je een beetje aan de late kant bent maar veel universiteiten die veel internationale studenten aannemen (UCL zeker!) hebben vaak een wat langere periode waarin je je kan aanmelden.

Hoe dan ook, ik zou proberen alles zo snel mogelijk op te sturen (wellicht laat je de gene die je reference schrijft ook even weten dat er enige haast bij is). En bel inderdaad even, heel veel mensen sturen altijd mailtjes en zo maar dat duurt allemaal veel te lang, als je belt weet je meteen hoe het zit!


Original post by annesmiles
De reference en statement moeten wel lukken, het is alleen dat ik niet weet of ik bij Education - waar ze het volgende vragen: Please state the highest level of qualification you expect to have before you start your course - Honours degree level or above qualifications of Below Honours degree level qualifications of I will have no formal qualifications (en dan zou die 7, ja 7, jaar VWO toch heel jammer zijn -_-) moet aangeven.

Bedankt voor de info over de stufi @Bianca. , daar kan ik wat mee!


Daar vul je dus Below Honours degree level qualifications in en dan zet je daar je VWO bij, misschien iets tussen haakjes van Secondary education of zo. OF je kan ook even kijken op UCAS daar hebben ze een lijst van alle buitelandse studies en volgens mij zetten ze er altijd een engelse vertaling tussen haakjes bij maar weet het niet zeker. Ik zei het in de vorige post ook al maar ze zullen zeker ook nog vragen voor een kopie van je diploma en zo. (hopelijk maar mag je dat inscannen en gewoon mailen -> ik zou het gewoon even vragen want dat scheelt enorm qua tijd).

Heel veel succes! en als je nog vragen hebt, de meeste mensen hier zijn zeker wel bereid je te helpen! :smile:


Original post by omgnvq
halloooo iedereen :smile: ik studeer nederlands (als een vreemde taal) sinds 2 jaren en ga de volgende semester in groningen doorbrengen. wees geduldig met mij!


Super omgnvq! :biggrin: Studeer je Nederlands aan de universiteit of is het een zelfstudie?
Reply 185
Original post by Pop_tart
Super omgnvq! :biggrin: Studeer je Nederlands aan de universiteit of is het een zelfstudie?


aan de uni :smile: maar ik probeerde nederlands zelf te leren (zonder succes lol)
Original post by omgnvq
aan de uni :smile: maar ik probeerde nederlands zelf te leren (zonder succes lol)


Je gaat de goede kant op! :smile: Als je hulp nodig hebt kan je me altijd mailen of een PM sturen.

Ik studeer zelf Engels en geef ook Nederlandse bijles aan kinderen van de Nederlandse school in Londen :smile:
Reply 187
Original post by Pop_tart
Je gaat de goede kant op! :smile: Als je hulp nodig hebt kan je me altijd mailen of een PM sturen.

Ik studeer zelf Engels en geef ook Nederlandse bijles aan kinderen van de Nederlandse school in Londen :smile:


lol ik wist niet dat we nederlandse scholen in engeland hadden :biggrin: er zijn zeker er geen hier in de buurt
Original post by omgnvq
lol ik wist niet dat we nederlandse scholen in engeland hadden :biggrin: er zijn zeker er geen hier in de buurt


^^ Het is een school voor nederlandse kinderen die in Engeland wonen, ze krijgen er nederlandse les en cultuur lessen etc. :tongue:

Heb je altijd al interesse gehad voor de nederlandse taal of heb je het gewoon gekozen naast je opleiding duits? :tongue:
Reply 189
Original post by Pop_tart
^^ Het is een school voor nederlandse kinderen die in Engeland wonen, ze krijgen er nederlandse les en cultuur lessen etc. :tongue:

Heb je altijd al interesse gehad voor de nederlandse taal of heb je het gewoon gekozen naast je opleiding duits? :tongue:


lol vond nederlands altijd leuk, maar ik besliste tijdens a-levels dat ik de taal zou leren. dus ik bofte dat een van de universiteiten die ik wou ook nederlands aanbad :wink:

de meeste mensen hebben nederlands gekozen want de lerares/docente was "charismatisch" :biggrin: ik denk dat ik misschien de enige ben die deze uni koos om nederlands zeker te kunnen studeren :smile:
Original post by omgnvq
lol vond nederlands altijd leuk, maar ik besliste tijdens a-levels dat ik de taal zou leren. dus ik bofte dat een van de universiteiten die ik wou ook nederlands aanbad :wink:

de meeste mensen hebben nederlands gekozen want de lerares/docente was "charismatisch" :biggrin: ik denk dat ik misschien de enige ben die deze uni koos om nederlands zeker te kunnen studeren :smile:


haha XD wat grappig :tongue: Maar leuk :biggrin: zoals ik al zei, als je ooit hulp nodig hebt moet je het gewoon laten weten. Ik denk trouwens dat andere mensen hier je ook wel willen helpen :smile:
Reply 191
Original post by Pop_tart
haha XD wat grappig :tongue: Maar leuk :biggrin: zoals ik al zei, als je ooit hulp nodig hebt moet je het gewoon laten weten. Ik denk trouwens dat andere mensen hier je ook wel willen helpen :smile:


lol ik verwacht dat ik vaak fouten maak, dus dank je wel :smile:
Reply 192
Original post by omgnvq
lol ik verwacht dat ik vaak fouten maak, dus dank je wel :smile:


Ik heb het hele UCAS gedoe een paar maanden geleden nog gedaan, dus zeg het maar als je het niet meer snapt :tongue:
Reply 193
Original post by Seentje
Ik heb het hele UCAS gedoe een paar maanden geleden nog gedaan, dus zeg het maar als je het niet meer snapt :tongue:


waarom zou ik weer met UCAS moeten handelen? ik ben in me 2de jaar... :smile:
Reply 194
Original post by omgnvq
waarom zou ik weer met UCAS moeten handelen? ik ben in me 2de jaar... :smile:


I kbedoelde bianca volgens mij, sorry :tongue:
Reply 195
Original post by Seentje
I kbedoelde bianca volgens mij, sorry :tongue:


"you will be sorry" :biggrin: (ik denk niet dat je die zin goed kan vertalen lol)
hey, leuk zo'n Nederlandse tread hier :smile: Just discovered it :biggrin:
Is het eigenlijk moeilijk om op in the UK te gaan studeren, hoe lang op voorhand moet je daar mee beginnen?
bedankt :smile:
Original post by Katharos703
hey, leuk zo'n Nederlandse tread hier :smile: Just discovered it :biggrin:
Is het eigenlijk moeilijk om op in the UK te gaan studeren, hoe lang op voorhand moet je daar mee beginnen?
bedankt :smile:


Valt reuze mee, zolang je goed Engels kan spreken en weet wat je wil heb je zeer goede kans. Een personal statement is echt heel erg belangrijk en kan doorslaggevend zijn :smile:

Je moet goed op tijd zijn met in schrijven. Het best is voor januari zelfs, maar de meeste universiteiten laten je ook toe als je na januari pas je application form opstuurt.

Als je vwo doet kan je meestal zo doorstromen en als je havo doet moet je eerst je propedeuse halen :smile:

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel ^^
Reply 198
Original post by Seentje
I kbedoelde bianca volgens mij, sorry :tongue:


Hahah nee ik denk ook niet dat je mij bedoelt :P ik heb die hele ucas onzin ook al een paar maanden geleden gedaan en ik heb mn offers al binnen.

Misschien bedoel je Annesmiles?
Reply 199
Original post by Bianca.
Hahah nee ik denk ook niet dat je mij bedoelt :P ik heb die hele ucas onzin ook al een paar maanden geleden gedaan en ik heb mn offers al binnen.

Misschien bedoel je Annesmiles?


zucht... Ik weet nu niet meer wie ik bedoel haha Ik lees berichten bij verkeerde namen, moet maar eens aan de bril

Quick Reply

Latest