The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Reply 580
No feck off, theres like 20 million of them, my throat is sore enough as it is
Original post by iris01
Heb vorig jaar in Hull gestudeerd en ga in september nog een jaartje naar Sheffield :smile: Dus nu nog even tijd overbruggen :wink:


ooh nice one :biggrin: Zijn het dan twee masters die je gaat doen/hebt gedaan?
Reply 582
Yep, eerst English literature en nu Screen translation :smile:
Waar zit(ten) jij/jullie?
Original post by iris01
Yep, eerst English literature en nu Screen translation :smile:
Waar zit(ten) jij/jullie?


Mag ik vragen wat voor bachelors je hebt gedaan?

Ik studeer English language & communication (linguistics) aan de University of Hertfordshire - volgend jaar is m'n laatste jaar :smile:

Ik wil hierna misschien een master gaan doen in forensic linguistics maar dat weet ik nog niet helemaal zeker. Ik vroeg me af of je voor Screen translation iets van translation studies gedaan moet hebben? En is dat alleen nederlands/engels/nederlands of spreek je nog andere talen? :smile:
Reply 584
oh, hoe cool! Je zit daar dus al langer?
Ik heb gewoon de bachelor Engelse taal en cultuur gedaan aan de uva (Amsterdam), daar zat maar 1 translation vak bij, dus het is niet persé nodig. Ik heb als bijbaan wel altijd dingen vertaald, maar nog nooit subtitles ofzo. En het is alleen Nederlands/Engels/Nederlands inderdaad. M'n kennis van andere talen is toch niet zo optimaal dat ik er in zou durven vertalen :smile: En in Sheffield en London hebben ze allebei een Dutch department, dus ook met vertalen kan je hiervoor kiezen.
Forensic linguistics had ik nog nooit van gehoord, sounds very fancy! haha, moest het echt even googlen. Is dat ook in the UK? Ben je eigenlijk uberhaubt nog van plan terug te gaan naar Nederland?
Original post by iris01
oh, hoe cool! Je zit daar dus al langer?
Ik heb gewoon de bachelor Engelse taal en cultuur gedaan aan de uva (Amsterdam), daar zat maar 1 translation vak bij, dus het is niet persé nodig. Ik heb als bijbaan wel altijd dingen vertaald, maar nog nooit subtitles ofzo. En het is alleen Nederlands/Engels/Nederlands inderdaad. M'n kennis van andere talen is toch niet zo optimaal dat ik er in zou durven vertalen :smile: En in Sheffield en London hebben ze allebei een Dutch department, dus ook met vertalen kan je hiervoor kiezen.
Forensic linguistics had ik nog nooit van gehoord, sounds very fancy! haha, moest het echt even googlen. Is dat ook in the UK? Ben je eigenlijk uberhaubt nog van plan terug te gaan naar Nederland?


Jawel, ik ben halverwege 2009 naar engeland verhuist om te studeren maar ook om met mijn vriend samen te gaan wonen :tongue: Ben ook voorlopig niet van plan terug te gaan naar nederland ^^ nouja definitief naar nederland te gaan bedoel ik. Ik ga nog wel zo'n 2 a 3 keer per jaar terug naar Nederland voor familie enzo :smile:

Forensic linguistics is nog een vrij 'nieuw' gebied (net als revolutionary linguistics trouwens) en ook vrij specific maar gelijkertijd ook heel breed :tongue: alles dat te maken heeft met fraude tot bewijs in moordzaken onderzoeken en alles wat er tussen valt :tongue:
Dat is trouwens in Birmingham (University of Aston) die lijdend is op het gebied alhoewel er je ook erm forensic phonetics and linguistics kan doen aan de university of York en ik geloof dat je ook nog in wales een opleiding hebt.

Had even op de website van sheffield uni gekeken en zag er wel interessant uit! Mijn Nederlands is heel hard achteruit gegaan moet ik zeggen maar misschien moet ik er meer mee doen :tongue:
Original post by Pop_tart
Ben je wel in engeland geboren? Nederlandse ouders misschien? :smile:


Ja ik ben in engeland geboren en nee ik heb geen Nederlandse ouders :P Ik ben vaak op vakantie in Nederland geweest, maar de reden dat ik Nederlands heb geleerd is omdat ik gek op talen ben :smile: (en het nederlands is niet te moeilijk voor iemand wie engels als moedertaal spreekt.. vergeleken met sommige andere talen in ieder geval)

Nou ja, ik wilde maar even "hoi" zeggen, ik ga jullie niet meer storen haha :colondollar: "shout out to all the dutch people" geldt niet echt voor mij! :P
(edited 12 years ago)
Original post by pomme de terre
Ja ik ben in engeland geboren en nee ik heb geen Nederlandse ouders :P Ik ben vaak op vakantie in Nederland geweest, maar de reden dat ik Nederlands heb geleerd is omdat ik gek op talen ben :smile: (en het nederlands is niet te moeilijk voor iemand wie engels als moedertaal spreekt.. vergeleken met sommige andere talen in ieder geval)

Nou ja, ik wilde maar even "hoi" zeggen, ik ga jullie niet meer storen haha :colondollar: "shout out to all the dutch people" geldt niet echt voor mij! :P


Daar heb je zeker wel gelijk in :smile: Ik geef bijles aan wat kinderen van de nederlandse regenboog school in london dus ik zie veel mensen die altijd nederlands leren :tongue:

Je mag best meedoen hoor met het hele gesprek (ook al gaat het soms nergens over XD) :tongue: of als je vragen hebt of wat dan ook :smile:
Reply 588
Original post by Pop_tart
Jawel, ik ben halverwege 2009 naar engeland verhuist om te studeren maar ook om met mijn vriend samen te gaan wonen :tongue: Ben ook voorlopig niet van plan terug te gaan naar nederland ^^ nouja definitief naar nederland te gaan bedoel ik. Ik ga nog wel zo'n 2 a 3 keer per jaar terug naar Nederland voor familie enzo :smile:

Forensic linguistics is nog een vrij 'nieuw' gebied (net als revolutionary linguistics trouwens) en ook vrij specific maar gelijkertijd ook heel breed :tongue: alles dat te maken heeft met fraude tot bewijs in moordzaken onderzoeken en alles wat er tussen valt :tongue:
Dat is trouwens in Birmingham (University of Aston) die lijdend is op het gebied alhoewel er je ook erm forensic phonetics and linguistics kan doen aan de university of York en ik geloof dat je ook nog in wales een opleiding hebt.

Had even op de website van sheffield uni gekeken en zag er wel interessant uit! Mijn Nederlands is heel hard achteruit gegaan moet ik zeggen maar misschien moet ik er meer mee doen :tongue:


Ik zit er ook aan te denken in Engeland naar een baan te zoeken na dit jaar.. M'n familie/vrienden zijn het er niet zo mee eens, maar soms moet je het gewoon doen hè! Als er iets te vinden is ga ik zeker niet meteen terug naar Nederland.

Maar voor die forensic linguistics hoef je dus alleen een Engelse linguistics studie te hebben afgerond? Of moet je ook een minor hebben in rechten o.i.d.? Ik heb nooit veel gehad met de linguistics kant van Engels, niet met de specifiekere vakken in ieder geval.. Heb me een keer door grammaticalisation heen geworsteld en sindsdien alleen nog maar literature/poetry vakken gekozen! Geweldig om alleen maar te lezen, te praten over boeken en literaire theorieën, maar je houdt er weinig praktische kennis aan over. Dus toen ik klaar was had ik ook echt zoiets van goh.. en nu? Wat dat betreft is linguistics misschien een nuttigere kant om op te gaan.

Wat betreft het Nederlands dat achteruit gaat.. ik ken het probleem! :wink: Heb in 6 jaar volgens mij niet één Nederlands boek gelezen, dus m'n Engels is wat dat betreft een stuk beter dan m'n Nederlands. Ik vertaal eigenlijk ook liever van Nederlands naar Engels, maar als je in Nederland werk zoekt is het toch vaak vertalen naar je moedertaal (alsof iedereen daar automatisch beter in is). Anyway, we'll see! Nu gewoon weer een jaartje studeren! :biggrin:
Original post by iris01
Ik zit er ook aan te denken in Engeland naar een baan te zoeken na dit jaar.. M'n familie/vrienden zijn het er niet zo mee eens, maar soms moet je het gewoon doen hè! Als er iets te vinden is ga ik zeker niet meteen terug naar Nederland.


Ja dat is altijd moeilijk maar aan de andere kant, voor het zelfde geld woon je in Nederland en vind je een baan aan de andere kant van het land en dan zou je ook niet elke week op familie bezoek gaan. Mijn ouders vonden het eerst ook wel moeilijk denk ik maar ze hebben me altijd gesteund. Ik bezoek ze minstens 3 keer per jaar en zo af en toe komen ze ook hierheen om naar london te gaan en zo en in het ergste geval als er iets gebeurt kan ik binnen 24 uur in Nederland zijn. Ik vlieg altijd vanaf luton en dat is echt maar 50 minuten naar Amsterdam.

Je kan via internet goed contact houden met vrienden en familie en als je een vaste telefoon hebt kan gratis naar Nederland bellen met sky unlimited (van huis naar huis telefoon). tsja XD die kunnen moeilijk zijn maar je mag ook best wel eens aan jezelf denken toch? XD :tongue:

Original post by iris01
Maar voor die forensic linguistics hoef je dus alleen een Engelse linguistics studie te hebben afgerond? Of moet je ook een minor hebben in rechten o.i.d.? Ik heb nooit veel gehad met de linguistics kant van Engels, niet met de specifiekere vakken in ieder geval.. Heb me een keer door grammaticalisation heen geworsteld en sindsdien alleen nog maar literature/poetry vakken gekozen! Geweldig om alleen maar te lezen, te praten over boeken en literaire theorieën, maar je houdt er weinig praktische kennis aan over. Dus toen ik klaar was had ik ook echt zoiets van goh.. en nu? Wat dat betreft is linguistics misschien een nuttigere kant om op te gaan.


Nee je hoeft verder geen rechten of iets hebben gedaan, maar iets van discouse analysis of gewoon text analyse zou wel helpen. Ik heb altijd alleen maar de linguistics vakken gekozen omdat ik daar goed in was. I'll even admit I actually enjoyed doing syntax! :eek: :biggrin:

Ik ben ook wel heel erg geinteresseert (spelling... XD) in accenten en zo (phonology) hoe mensen dingen uitspreken, ieder z'n ding.. lol

Original post by iris01
Wat betreft het Nederlands dat achteruit gaat.. ik ken het probleem! :wink: Heb in 6 jaar volgens mij niet één Nederlands boek gelezen, dus m'n Engels is wat dat betreft een stuk beter dan m'n Nederlands. Ik vertaal eigenlijk ook liever van Nederlands naar Engels, maar als je in Nederland werk zoekt is het toch vaak vertalen naar je moedertaal (alsof iedereen daar automatisch beter in is). Anyway, we'll see! Nu gewoon weer een jaartje studeren! :biggrin:


Ja stom is dat ook, ik zou ook liever van nederlands naar engels vertalen moet ik zeggen. Ik denk dat het makkelijker is omdat je in het engels zoveel meer woordkeuze hebt..?
Reply 590
Ja precies, met Skype, mobiele telefoons en ryanair vluchten is het allemaal goed te doen.. en je bent bijna sneller van hier in Engeland dan in Amsterdam. (vergeet ik voor het gemak even de wachttijden op het vliegveld).

Enjoy doing syntax... nutso! Een algemene achtergrond informatie vind ik wel leuk/nuttig, maar daar houdt het écht mee op! Hee maar sinds 2009 al in Engeland en volgend jaar je laatste jaar? Dan heb je helemaal niet in Nederland gestudeerd of wel? (die kwartjes vallen ontzettend langzaam soms :wink:) Hoewel ik eigenlijk niet heb gevraagd hoe oud je bent... - open profiel - ah kijk, 22! Dan blijf ik bij m'n vorige vraag :smile:
Je hebt gewoon meteen een Engelsman aan de haak geslagen? Moet je me toch vertellen hoe, haha!
Reply 591
Ja meen zie mynziee geert huuuuy asaczzx
Reply 592
Weet iemand hoe het zit met het opsturen van je Nederlands middelbare school diploma naar de Engelse unis? En of er een vertaling oid bij moet?
Reply 593
Original post by Mahogany
Weet iemand hoe het zit met het opsturen van je Nederlands middelbare school diploma naar de Engelse unis? En of er een vertaling oid bij moet?


Dat verschilt per universiteit, bij de uni of Kent hebben ze me zonder vertaling een offer gegeven maar de uni of Sussex bijvoorbeeld wil wel een vertaling. Gewoon even bellen of mailen dan weet je het :smile:
Original post by iris01
Hee maar sinds 2009 al in Engeland en volgend jaar je laatste jaar? Dan heb je helemaal niet in Nederland gestudeerd of wel? (die kwartjes vallen ontzettend langzaam soms :wink:) Hoewel ik eigenlijk niet heb gevraagd hoe oud je bent... - open profiel - ah kijk, 22! Dan blijf ik bij m'n vorige vraag :smile:
Je hebt gewoon meteen een Engelsman aan de haak geslagen? Moet je me toch vertellen hoe, haha!


Yup volgend/aankomend jaar m'n laatste jaar :smile: Ik heb hier voor een jaar HBO gedaan (leraren opleiding engels) want ik heb zelf da havo gedaan :tongue:

Ik heb mijn vriend in 2008 ontmoet en uiteindelijk werd dat toch een soort van long distance relationship en dat was niet te doen XD dus uiteindelijk toch besloten om naar engeland te verhuizen en hier te gaan studeren - wonen nog steeds samen dus gaat allemaal goed haha :tongue:
Reply 595
Original post by Bianca.
Dat verschilt per universiteit, bij de uni of Kent hebben ze me zonder vertaling een offer gegeven maar de uni of Sussex bijvoorbeeld wil wel een vertaling. Gewoon even bellen of mailen dan weet je het :smile:


Uiteindelijk heb ik (gewaarmerkte) kopieën gestuurd met een eigen toelichting erbij zodat ze het wat beter konden begrijpen, mijn uni (UCL) vroeg niet om een officiële vertaling :smile: Of misschien komen ze daar later toch nog mee:tongue:
Original post by Hanmar
Uiteindelijk heb ik (gewaarmerkte) kopieën gestuurd met een eigen toelichting erbij zodat ze het wat beter konden begrijpen, mijn uni (UCL) vroeg niet om een officiële vertaling :smile: Of misschien komen ze daar later toch nog mee:tongue:


dat zit wel goed denk ik :smile: Ik denk dat UCL wel meer ervaring heeft met Nederlandse studenten dus ze weten wel waar ze naar moeten kijken.
Reply 597
Echt ontzettend irritant dat ik nu alles heb geregeld, bord betaald, overal voor ingeschreven etc. Ik wil gewoon nu eigenlijk gaan! Wat dat betreft is dit forum wel ideaal, na het werk altijd even kijken of er nog iets leuks gepost is :wink: Lijkt de tijd toch wat sneller te gaan.

Hoe cool trouwens dat je naar UCL gaat, Hanmar! Heb je ook al een kamer in London?
Original post by iris01
Echt ontzettend irritant dat ik nu alles heb geregeld, bord betaald, overal voor ingeschreven etc. Ik wil gewoon nu eigenlijk gaan! Wat dat betreft is dit forum wel ideaal, na het werk altijd even kijken of er nog iets leuks gepost is :wink: Lijkt de tijd toch wat sneller te gaan.

Hoe cool trouwens dat je naar UCL gaat, Hanmar! Heb je ook al een kamer in London?


Ik zit hier ook echt veel te veel op hoor haha maar ik heb niet veel beters te doen XD :tongue:
Reply 599
ah, het studentenleven... Ook al zoiets moois :wink:

Quick Reply

Latest