The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Reply 780
Bedankt :smile: Het helpt wel dat er heel veel mensen zijn die zeggen dat het allemaal hartstikke meevalt mbt de oefenexamens enzo. Maar goed, morgenochtend ga ik proberen te knallen!
Ik heb Freshers Week overleefd, nog geen Freshers Flu of Freshers Fifteen in de pocket gelukkig :tongue: Skype is mijn beste vriend en Amstel mijn beste vriend in de pub.
Mijn lectures beginnen morgen pas, ik heb elke maandag en dinsdag vrij! Heb al wel nog een ander meisje ontmoet uit Nederland dus daar ben ik wel blij mee. Hier iedereen ook al volledig gesettled?
Original post by Hipparchia
Woooo, Nederlanders!

Ik zit op dit moment voor mijn tweede jaar in Cambridge. Er schijnen hier aardig wat Nederlanders te zijn, maar heb er nog niet veel gezien (of blenden wij gewoon goed in de Engelse bevolking in? :wink: ).


haha:P je bent kei lief:biggrin:
Original post by TobeTheHero
haha:P je bent kei lief:biggrin:


een belg? :smile: geloof niet dat ik jou hier eeder heb gezien :eek: :smile:
Original post by Pop_tart
een belg? :smile: geloof niet dat ik jou hier eeder heb gezien :eek: :smile:


zeg niks! maar ja, waar woon jij? je ziet, mij nederlands is egt afval:frown: altijd hier!

Hoe zeg je 'I was always here' in het Nederlands?
(edited 12 years ago)
Original post by TobeTheHero
zeg niks! maar ja, waar woon jij? je ziet, mij nederlands is egt afval:frown: altijd hier!

Hoe zeg je 'I was always here' in het Nederlands?


^^ is oké :smile: Ik woon in Hertfordshire, vlak bij London :biggrin: En jij?

''I was always here'' literally = 'ik was hier altijd' / 'ik was altijd hier'
or you could say 'ik ben hier altijd al geweest' ( which is more like ''i have always been here'') :wink:
Reply 786
Is de Student Loan Company een overheidsinstelling?
Original post by Rand
Is de Student Loan Company een overheidsinstelling?


Ja!
Reply 788
Ok, dan mag ik daar dus géén tuition fee loan afsluiten :frown:
Original post by Rand
Ok, dan mag ik daar dus géén tuition fee loan afsluiten :frown:


nope ^^ het is tegen de regeltjes van de DUO ib groep. Er zijn mensen die het toch gedaan hebben maar ALS ze er achter komen raak je al je financiering kwijt en moet het terug betalen. persoonlijk zou ik het niet aanraden :smile:
Reply 790
Original post by Pop_tart
nope ^^ het is tegen de regeltjes van de DUO ib groep. Er zijn mensen die het toch gedaan hebben maar ALS ze er achter komen raak je al je financiering kwijt en moet het terug betalen. persoonlijk zou ik het niet aanraden :smile:


Nee mijn vader zou me ook wat doen als ik het toch deed hahaha. Maar mijn plan is nu om stufi van NL mee te nemen en te lenen bij een Britse bank, want dat mag wel! Had vanmiddag nog met DUO gebeld om dat na te gaan :smile:
Original post by Rand
Nee mijn vader zou me ook wat doen als ik het toch deed hahaha. Maar mijn plan is nu om stufi van NL mee te nemen en te lenen bij een Britse bank, want dat mag wel! Had vanmiddag nog met DUO gebeld om dat na te gaan :smile:


Ik denk dat je beter een lening bij een Nederlandse bank kan aanvragen.

Je moet minimaal 3 jaar in het VK hebben gewoont om de meeste bankrenening te openen.

Je kan als EU staatsburger wel een bankrekening open maar dan is dat gewoon een standaard 'current' account (dus je kan geld er op zetten en er afhalen en je krijgt een 'debit' kaart maar verder heb je geen overdrafts en dat soort dingen - je kan dus zeg maar niet rood staan). Ik kan helemaal fout zitten hoor maar op die basis lijkt het me zeer sterk dat ze een lening zouden uitgeven aan iemand die net in Engeland is komen wonen. Het zou wel vaag zijn als iemand zeg 10,000 pond kan lenen maar niet een normale rekening openen waarbij je rood kan staan :/

Ik wil je niet erm 'moedeloos' maken maar ik zou je aanraden ook even bij de nederlandse banken rond te kijken! :smile:
Reply 792
Original post by Pop_tart
Ik denk dat je beter een lening bij een Nederlandse bank kan aanvragen.

Je moet minimaal 3 jaar in het VK hebben gewoont om de meeste bankrenening te openen.

Je kan als EU staatsburger wel een bankrekening open maar dan is dat gewoon een standaard 'current' account (dus je kan geld er op zetten en er afhalen en je krijgt een 'debit' kaart maar verder heb je geen overdrafts en dat soort dingen - je kan dus zeg maar niet rood staan). Ik kan helemaal fout zitten hoor maar op die basis lijkt het me zeer sterk dat ze een lening zouden uitgeven aan iemand die net in Engeland is komen wonen. Het zou wel vaag zijn als iemand zeg 10,000 pond kan lenen maar niet een normale rekening openen waarbij je rood kan staan :/

Ik wil je niet erm 'moedeloos' maken maar ik zou je aanraden ook even bij de nederlandse banken rond te kijken! :smile:


Ja ik zit nu ook uit te vogelen waar ik recht op heb per maand van DUO. Nu heb ik dit:

Basisbeurs €266,23
Aanvullende beurs €244,60
OV-vergoeding €82,34

Verder staat er dat ik per maand €283,86 lening krijg en €147,58 collegegeldkrediet. Maaarrrr, ik weet niet hoe ik zou moeten berekenen wat dit per maand wordt als ik 5x de standaardlening ga aanvragen om die 9000 pounds te betalen.

Mag ik hiernaast nóg een extra lening openen trouwens?
Original post by Rand
Ja ik zit nu ook uit te vogelen waar ik recht op heb per maand van DUO. Nu heb ik dit:

Basisbeurs €266,23
Aanvullende beurs €244,60
OV-vergoeding €82,34

Verder staat er dat ik per maand €283,86 lening krijg en €147,58 collegegeldkrediet. Maaarrrr, ik weet niet hoe ik zou moeten berekenen wat dit per maand wordt als ik 5x de standaardlening ga aanvragen om die 9000 pounds te betalen.

Mag ik hiernaast nóg een extra lening openen trouwens?


ok hier gaan we ^^

Het wettelijk college geld voor het studiejaar 2011/2012 is €1.713

5 x 1.713 = €8565 - LET OP £9.000 = €10.450 (XE Currency Converter)
Dus je komt daarmee dus ongeveer €1.885 te kort voor het college geld. Maar wellicht kan dat geld bij elkaar sparen door te werken of via familie of inderdaad een lening.

Als ik de gegevens neem die jij me hebt gegeven:

Basisbeurs + Aanvullend + OV + Lening = €877,03 per maand
Basisbeurs + Aanvullend + OV + Lening + Collegegeld Krediet = €1590,75 per maand

Is die basisbeurs voor uitwonend? Want daar heb je zeker recht op. De aanvullende beurs wordt ook deels bepaald op het inkomen van je ouders geloof ik, de OV vergoeding staat vast natuurlijk.

Je kan hiernaast niet NOG een extra lening aanvragen bij de IB groep maar je zou wel een extra lening bij een bank kunnen aanvragen natuurlijk.

Hoop dat dit een beetje helpt
Reply 794
Ja helpt erg! Bedankt!
Reply 795
Original post by Rand
Ja ik zit nu ook uit te vogelen waar ik recht op heb per maand van DUO. Nu heb ik dit:

Basisbeurs €266,23
Aanvullende beurs €244,60
OV-vergoeding €82,34

Verder staat er dat ik per maand €283,86 lening krijg en €147,58 collegegeldkrediet. Maaarrrr, ik weet niet hoe ik zou moeten berekenen wat dit per maand wordt als ik 5x de standaardlening ga aanvragen om die 9000 pounds te betalen.

Mag ik hiernaast nóg een extra lening openen trouwens?


OV-vergoeding? als je het over de OV-studentenjaarkaart hebt, dan kun je er beter voor zorgen dat je die niet krijgt, daar wordt je schuld alleen maar hoger van (natuurlijk, die schuld wordt kwijtgescholden als je een diploma hebt gehaald, maar aan een OV-kaart heb je niets in het VK)
I like Holland. That's all.
Reply 797
Original post by capital S
OV-vergoeding? als je het over de OV-studentenjaarkaart hebt, dan kun je er beter voor zorgen dat je die niet krijgt, daar wordt je schuld alleen maar hoger van (natuurlijk, die schuld wordt kwijtgescholden als je een diploma hebt gehaald, maar aan een OV-kaart heb je niets in het VK)


Ja maar ipv een OV-kaart kan ik dus een vergoeding krijgen omdat ik er niets aan heb in het VK. Dus die schuld zal wel kwijtgescholden worden als ik mijn diploma heb gehaald, zoals je gezegd hebt, toch?
Reply 798
Original post by Rand
Ja maar ipv een OV-kaart kan ik dus een vergoeding krijgen omdat ik er niets aan heb in het VK. Dus die schuld zal wel kwijtgescholden worden als ik mijn diploma heb gehaald, zoals je gezegd hebt, toch?


ah, got it. geen idee hoe de omzetting in een gift precies werkt.
Reply 799
Original post by capital S
ah, got it. geen idee hoe de omzetting in een gift precies werkt.


heb jij dan wel stufi van nl meegenomen of niet?

Quick Reply

Latest