The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Reply 1180
Ik heb het online gedeelte ook al enige tijd afgerond, maar nog geen brief ontvangen. Ik ben het ook een beetje kwijt wat ik nu precies allemaal moet opsturen dus wacht rustig de brief af, hoop maar dat ik dan nog op tijd ben :+
Reply 1181
In dat geval ga ik ook maar rustig afwachten, ik hoorde idd meer verhalen dat die forms niet echt nodig waren en die laat ik dan liever achterwege. Ik ben benieuwd wanneer we wat horen!
Reply 1182
Ik ben benieuwd wie eerder is, duo of saas :tongue: Kreeg een maand na verzenden van aanvraag stufi een bevestigingsbericht waarin stond dat ze vanaf nu nog 8 weken hebben... Dan ben ik gelukkig nog op tijd, maar in totaal hebben ze er dan dus 3 maanden de tijd voor genomen. Vooral geen haast daar bij het duo :rolleyes:
Reply 1183
Ik kreeg dat bericht van DUO 10 dagen na aanvragen, best snel :tongue: dat is nu alleen al zo'n anderhalve maand geleden :rolleyes: Vooral niets te snel doen :biggrin:
Original post by Eileen_
Succes, ik zal voor je duimen! Gaat wel lukken toch? :biggrin:

Ik ben bij Cambridge na interviews afgewezen, ik was zo vreselijk zenuwachtig dat ik niet meer wist hoe een deur open moest, laat staan dat ik vragen kon beantwoorden haha :biggrin: voelt nu wel heel zonde, maar ik denk/hoop dat ik me in Edinburgh uiteindelijk minstens net zo thuis zal voelen, en ik kan inderdaad daarna altijd nog door naar andere uni's :smile:


Ik woon ondertussen alweer een jaar in Edinburgh, en ik vind de stad echt helemaal geweldig! Ik heb het afgelopen jaar hier gewerkt en begin in September aan een master opleiding aan de universiteit hier. Ik heb hiervoor ook 4 jaar in Aberdeen gestudeerd dus mocht je vragen hebben over de stad of algemene vragen over studeren in Schotland dan moet je het maar laten horen!

Ik weet trouwens niet wat je gaat studeren, maar een vriendin van mij heeft 4 jaar lang biologie in Edinburgh gestudeerd en doet nu een PhD (promotieonderzoek) in Cambridge (en krijgt daar 25.000 pond per jaar voor betaald). Het is dus zeker mogelijk om alsnog in Cambridge terecht te komen!
Reply 1185
Ah, leuk! Edinburgh is één van m'n PhD opties als ik door (kan) ga(an). Vind het ook een geweldige stad, al zou ik liever ergens aan de westkust van Schotland wonen (wat dan neer zou komen op Glasgow qua reistijd) omdat ik het daar mooier vind :P

Ik heb m'n Bachelor binnen inmiddels en hebt het MSc offer geaccepteerd, dus zit komend jaar definitief nog een jaar in Hull. Hopelijk dus hierna een PhD aan een iets beter aangeschreven universiteit (in UK/VS/AUS/NZ/CAN) maar dat gaan we komend jaar wel even uitzoeken hoe of wat :smile: Hull is als stad niet briljant maar de universiteit is echt prima en heb ook echt veel zin in komend jaar! Leuk leuk leuk!
(edited 11 years ago)
Original post by Killyenn
I'm Dutch and going to Glasgow as well :P


Oh cool! What are you studying?
Ik begin het concept van een first en upper second ect te begrijpen, maar telt dit alleen voor BA diploma's of ook voor masters?
Original post by Marijketje
Ik begin het concept van een first en upper second ect te begrijpen, maar telt dit alleen voor BA diploma's of ook voor masters?


Voor een master is het iets anders maar het idee is het zelfde.

Voor Masters is de verdeling het volgende:
70 - 100 = Distinction
60 - 69 = Commendation
50 - 59 = Pass
40 - 49 = n/a (marginal fail)
0 - 30 = n/a (clear fail/nothing of merit)

Dus bij het 'undergraduate' systeem is 40 net voldoende maar in een masters is dit 50.

Helpt dit een beetje?
Original post by Pop_tart
Voor een master is het iets anders maar het idee is het zelfde.

Voor Masters is de verdeling het volgende:
70 - 100 = Distinction
60 - 69 = Commendation
50 - 59 = Pass
40 - 49 = n/a (marginal fail)
0 - 30 = n/a (clear fail/nothing of merit)

Dus bij het 'undergraduate' systeem is 40 net voldoende maar in een masters is dit 50.

Helpt dit een beetje?


Dank je voor het overzicht.

Weet je toevallig wat er wordt verstaan onder een 'high pass'? (Tuurlijk snap ik het idee van 'pass' of 'no pass' wel, maar vroeg me af wat dat letterlijk in cijfers betekend)

Ik heb begrepen dat cijfers bij undergrad bijna nooit hoger gaan van 80% en dat het behalen van 100% eigenlijk onmogelijk is. Is dat bij masters ook zo?
Original post by Marijketje
Weet je toevallig wat er wordt verstaan onder een 'high pass'? (Tuurlijk snap ik het idee van 'pass' of 'no pass' wel, maar vroeg me af wat dat letterlijk in cijfers betekend)


Een 'pass' is over het algemeen 40 - 49 dus ik neem aan dat ze met een 'high pass' een 'lower second' bedoelen (en dat is 50-59). Of ze bedoelen gewoon 45-49? Mijn universiteit gebruikt de term 'high pass' niet dus ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat ze er mee bedoelen :/


Original post by Marijketje
Ik heb begrepen dat cijfers bij undergrad bijna nooit hoger gaan van 80% en dat het behalen van 100% eigenlijk onmogelijk is. Is dat bij masters ook zo?


Ja dat klopt, over het algemeen is zeg maar 70 - 80 het hoogste wat je kan halen (first class) maar in uitzonderlijke gevallen of als er verder niks op aan te merken is kunnen universiteiten 80 + geven.

Ik moet zeggen dat ik pas in oktober aan mijn masters begin dus ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik neem aan dat het het zelfde idee is.
Reply 1191
Original post by Moondancer26
Ik woon ondertussen alweer een jaar in Edinburgh, en ik vind de stad echt helemaal geweldig! Ik heb het afgelopen jaar hier gewerkt en begin in September aan een master opleiding aan de universiteit hier. Ik heb hiervoor ook 4 jaar in Aberdeen gestudeerd dus mocht je vragen hebben over de stad of algemene vragen over studeren in Schotland dan moet je het maar laten horen!

Ik weet trouwens niet wat je gaat studeren, maar een vriendin van mij heeft 4 jaar lang biologie in Edinburgh gestudeerd en doet nu een PhD (promotieonderzoek) in Cambridge (en krijgt daar 25.000 pond per jaar voor betaald). Het is dus zeker mogelijk om alsnog in Cambridge terecht te komen!


Ah, klinkt leuk! :biggrin: Ik ben zelf ook heel benieuwd naar de stad, ben er nog nooit geweest! Hoop dat alles snel went :smile:
Ik ga Astrophysics studeren, maar wie weet kom ik ooit nog wel in Cambridge terecht inderdaad :h:
Oh Nederlanders hier, leuk :smile:.

Ik woon nu al meer dan 11 jaar in Engeland, en daarvoor een aantal maanden in Wales. Ik studeer PPE (politics, philosophy and economics) via de Open University.

Ik ga Maandag naar Nederland voor 12 dagen, voor de eerste keer in negen jaar. Hoor dat Nederland erg veranderd is in de laatste tien jaar. Is dat echt zo?

Ik ga naar Den Haag en Rijswijk, en dan naar Groningen, waar ik nog nooit eerder ben geweest.
Original post by Kittiara
Oh Nederlanders hier, leuk :smile:.

Ik ga Maandag naar Nederland voor 12 dagen, voor de eerste keer in negen jaar. Hoor dat Nederland erg veranderd is in de laatste tien jaar. Is dat echt zo?

Ik ga naar Den Haag en Rijswijk, en dan naar Groningen, waar ik nog nooit eerder ben geweest.


Tuurlijk is Nederland veel veranderd!! Had je 't anders verwacht? :tongue: De hele wereld is in 10 jaar veel veranderd - zo'n 10 jaar geleden kreeg ik mijn eerste mobiel, niet veel kinderen in de klas hadden dat. Tegenwoordig heeft bijna ieder kind een mobiel ^^

Veel plezier!
Original post by Pop_tart
Tuurlijk is Nederland veel veranderd!! Had je 't anders verwacht? :tongue: De hele wereld is in 10 jaar veel veranderd - zo'n 10 jaar geleden kreeg ik mijn eerste mobiel, niet veel kinderen in de klas hadden dat. Tegenwoordig heeft bijna ieder kind een mobiel ^^

Veel plezier!


Haha, ja, dat is natuurlijk zo! Ik woon in een klein dorp in het noorden van Engeland en hier veranderd maar weinig. Geloof dat de mode hier zelfs zo'n tien jaar achter loopt want niemand stoort zich eraan - warm blijven en tegen modder beschermen is veel belangrijker!

Kijk er echt naar uit om weer even in Nederland te zijn. Familie zien, winkelen, en Nederlands eten! Patat in plaats van chips (toch anders), verse haring etc. :smile:
Original post by Kittiara
Haha, ja, dat is natuurlijk zo! Ik woon in een klein dorp in het noorden van Engeland en hier veranderd maar weinig. Geloof dat de mode hier zelfs zo'n tien jaar achter loopt want niemand stoort zich eraan - warm blijven en tegen modder beschermen is veel belangrijker!

Kijk er echt naar uit om weer even in Nederland te zijn. Familie zien, winkelen, en Nederlands eten! Patat in plaats van chips (toch anders), verse haring etc. :smile:


haha.. ik woon ook in het noorden, in Lancashire :wink: most deprived of the nation.
pfff ik word gek van dat wachten.
Reply 1197
Ik ook! Zeker nu ik heel waarschijnlijk Lowlands moet missen om een plan B te zoeken mocht het misgaan.
I loooooooooove Amsterdam, so pretty!
Original post by Kaas
Ik ook! Zeker nu ik heel waarschijnlijk Lowlands moet missen om een plan B te zoeken mocht het misgaan.


Ja, ik moet ook opzoek naar een plan B. Heb jij enig idee wanneer je uitsluitsel krijgt?

Quick Reply

Latest