The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Original post by Kaas
Oh nee! Krijg je helemaal geen stufi totdat Nuffic jouw studie heeft goedgekeurd?

Ik ben vorige week vrijdag alsnog afgewezen door King's. Ik heb zelf meerdere keren moeten bellen om dat te horen te krijgen, denk dat ze niet eens iets hadden gezegd en volgende week pas iets op Ucas hadden veranderd als ik niet zo vaak had gebeld. Supervervelend!

Aangezien het zo last minute was allemaal waren alle goede plaatsen uiteraard al gevuld, maar ik heb een offer van de University of Leicester voor Chemistry with Forensic Science gekregen dus ik ga gelukkig toch nog naar Engeland over twee weken. Ze beantwoorden e-mails binnen 24u en meestal nog binnen een half uur dus dat is in ieder geval stukken beter dan King's. Ik weet alleen niet of ik de stad/uni leuk ga vinden en vind het jammer dat het niet zo prestigieus is. Heb alleen de stufi hard nodig als ik niet op 9p instant noodles wil leven.


This was posted from The Student Room's iPhone/iPad App


Not entirely sure what you've written there but...
I go to the University of Leicester, any questions you have about it?
Reply 1381
Original post by Bianca.
Wat vervelend :frown: waarom hebben ze je nu toch afgewezen?
En laat het feit dat het niet zo prestigieus is niets afdoen aan je uni evaring :smile: Je hebt nog steeds een leuke stad om te ontdekken en vrienden maak je ook vast overal :smile:

Waarom wil je eigenlijk zo graag naar een Uni in Engeland/GB?


Ik miste 0,5. Moest een 7,5 gemiddeld staan, maar ik stond maar een 7.0 gemiddeld. Ik ben Nederland een beetje zat en vind Engeland veel leuker. Ik wil de halls en societies meemaken. Je hebt wel korpsen en studentenverenigingen in NL, maar dat is een beetje een populariteitswedstrijd en anders dan clubs en societies in Engeland. Hoop dat ik het leuk ga vinden, maar denk dat dat wel zal lukken. Ik kan mij gemakkelijk aanpassen gelukkig.

Original post by Pop_tart
Leicester is zo slecht niet hoor ^^ Gefeliciteerd met je offer voor chemistry with forensic science.

Helaas moet je inderdaad wachten tot Nuffic alles heeft goed gekeurd :/ Toen ik mijn eerste jaar begon kreeg ik daardoor pas in december me eerste betaling (wel met terugwerkende kracht maar toch vervelend).


Dankjewel! Instant noodles it is dan maar en een leuke vakantie als alles in een keer wordt gestort later in het jaar. :smile:
Original post by Kaas
Dankjewel! Instant noodles it is dan maar en een leuke vakantie als alles in een keer wordt gestort later in het jaar. :smile:


Zeker! Ik ben toen in januari daarna met m'n vriend naar Disney Land Parijs gegaan haha XD want ik kreeg in een keer iets van 3000.
Reply 1383
Hahaha ben dus niet de enige met dat plan. :wink:


This was posted from The Student Room's iPhone/iPad App
Original post by nanonml
heey... jaa ik denk ook dat het ligt wie je aan de telefoon krijgt. ik heb vanmiddag weer gebeld had ik een hele aardige vrouw aan de telefoon, maar ik moet nog steeds wachten tot nuffic me studie heeft goedgekeurd ofzo

Goed dat je iemand aan de telefoon hebt gekregen die je problemen meteen heeft opgelost! scheelt ook weer geregel dan vanuit de uk ( ook al kan je het ook online allemaal regelen). ik hoop dat je niet met me mee zal klagen! haha hopelijk is het allemaal gewoon opgelost. :smile:

Original post by nadinel
Wow echt zo snel alles geregeld. dacht dat het tot 2 maanden kon duren! welke uni ga jij naartoe? :biggrin:
hoop dat je positief nieuws hebt ontvangen!!!

Jaa nee ik had mijn stufi begin juni schriftelijk aangevraagd dus die was al goedgekeurd enzo, ze hoefden alleen maar mn thuiswonende beurs omzetten naar uitwonend en mijn aanvullende beurs berekenen. In het bericht staat wel dat ik uitwonende beurs krijg dus dat is al heel fijn. Over mijn aanvullende beurs zeggen ze niets dus dat wacht ik nog even af. Ik krijg het toch pas vanaf oktober.

Ik ben vandaag in mijn kamer ingetrokken at the university of Strathclyde in Glasgow. Dus ik ben niet echt in de buurt ofzo. Ik ben vandaag naar ikea geweest en uit eten met mijn ouders dus ik ga heel vriendloos en loserig slapen zo :wink: Al mijn flatmates zijn al weg en ik heb geen zin om in mijn eentje naar the union the gaan. Ben ook best wel moe.
Succes met jullie stufi!! Hoop dat het voor jullie ook goed komt, en dat jullie leuke, aardige mensen aan de telefoon krijgen.
Als ik geen aanvullende beurs krijg kom ik weer terug om te zeuren.
Reply 1385
Original post by KiaraMarissa
Jaa nee ik had mijn stufi begin juni schriftelijk aangevraagd dus die was al goedgekeurd enzo, ze hoefden alleen maar mn thuiswonende beurs omzetten naar uitwonend en mijn aanvullende beurs berekenen. In het bericht staat wel dat ik uitwonende beurs krijg dus dat is al heel fijn. Over mijn aanvullende beurs zeggen ze niets dus dat wacht ik nog even af. Ik krijg het toch pas vanaf oktober.

Ik ben vandaag in mijn kamer ingetrokken at the university of Strathclyde in Glasgow. Dus ik ben niet echt in de buurt ofzo. Ik ben vandaag naar ikea geweest en uit eten met mijn ouders dus ik ga heel vriendloos en loserig slapen zo :wink: Al mijn flatmates zijn al weg en ik heb geen zin om in mijn eentje naar the union the gaan. Ben ook best wel moe.
Succes met jullie stufi!! Hoop dat het voor jullie ook goed komt, en dat jullie leuke, aardige mensen aan de telefoon krijgen.
Als ik geen aanvullende beurs krijg kom ik weer terug om te zeuren.


Ooh oke! Nou ik denk dat het wel goed gaat komen met je aanvullende beurs ze hebben nog 2 weken om alles in orde te krijgen :biggrin: uni of strathclyde ken ik niet maar ben wel in glasgow geweest echt een geweldige stad! Je zal je zeker vermaken daar! En dat vriendloos komt helemaal goed ik weet zeker over een paar dagen heb je al een heleboel nieuwe vrienden erbij :smile: ik lees het wel hoe het allemaal afloopt. Keep us posted!
Succes iedereen die (weer) gaat beginnen! En laat weten hoe het bevalt, ik ben wel benieuwd namelijk hoe iedereen het heeft.
Reply 1387
Nog een weekje voordat ik vertrek :O begin echt zenuwachtig te worden...
Original post by Fuero
Nog een weekje voordat ik vertrek :O begin echt zenuwachtig te worden...


Kan ik me goed voorstellen. Ik vertrek over een kleine twee weken. Begin het nu ook wel een beetje eng te vinden...
Reply 1389
hallo allemaal!

ik wil even terug komen op mijn zaken, ik had hier eerder wat vragen gesteld. ik ben inmiddels in londen, de volgende week begint de introduction week. van de ib-groep heb ik nog steeds geen bericht behalve dat mijn opleiding goedgekeurd is en dat de bedragen nog berekend moeten worden.

ik zit echter met een vraag:

ik heb er toch voor gekozen om naast de nl stufi, tuition fee loan aan te vragen. persoonlijk vind ik een lening voor college geld geen kado, dus ondanks de regels, vind ik dat ik daar recht op heb. ik betaal het terug met rente, dus van profiteren kan geen sprake zijn.

wat ik nou echter hoor van mensen is dat de engelsen geen tuition fee loan goedkeuren als je eerder in het hoger onderwijs gezeten hebt. ik heb een jaar HBO achter de rug (volledig), kan dit problemen geven?

:biggrin:
Reply 1390
Original post by aoleks
hallo allemaal!

ik wil even terug komen op mijn zaken, ik had hier eerder wat vragen gesteld. ik ben inmiddels in londen, de volgende week begint de introduction week. van de ib-groep heb ik nog steeds geen bericht behalve dat mijn opleiding goedgekeurd is en dat de bedragen nog berekend moeten worden.

ik zit echter met een vraag:

ik heb er toch voor gekozen om naast de nl stufi, tuition fee loan aan te vragen. persoonlijk vind ik een lening voor college geld geen kado, dus ondanks de regels, vind ik dat ik daar recht op heb. ik betaal het terug met rente, dus van profiteren kan geen sprake zijn.

wat ik nou echter hoor van mensen is dat de engelsen geen tuition fee loan goedkeuren als je eerder in het hoger onderwijs gezeten hebt. ik heb een jaar HBO achter de rug (volledig), kan dit problemen geven?

:biggrin:


Als het goed is, krijg je de loan voor de duur van jouw studie+ 1 'false start' jaar. Ik denk dat ze bedoelen dat je het niet krijgt als je al een studie hebt afgerond?
Reply 1391
krijg ik dan vanaf het eerste jaar tuition fee? en dat "false year", wordt dat gezien als een jaar extra, zoals in nederland?
Original post by aoleks

wat ik nou echter hoor van mensen is dat de engelsen geen tuition fee loan goedkeuren als je eerder in het hoger onderwijs gezeten hebt. ik heb een jaar HBO achter de rug (volledig), kan dit problemen geven?


Ik weet het niet zeker, maar ik neem aan dat ze bedoelen als je eerder hoger onderwijs in Engeland gevolgd hebt. Denk niet dat de Engelsen er achter zullen komen dat jij al 1 jaar HBO in NL gedaan hebt.
Reply 1393
Ek kan julle 'n bietjie verstaan! :eek:


Ek wens dat my se kak Afrikaans het nie jou se gemaak te bloeie nie! :biggrin:
Original post by Seaton
Ek kan julle 'n bietjie verstaan! :eek:


Ek wens dat my se kak Afrikaans het nie jou se gemaak te bloeie nie! :biggrin:


Afrikaans is een zustertaal van Nederlands, bijna 90% tot 95% van de Afrikaanse woorden is van Nederlandse oorsprong ^^. Afrikaanse heeft ook een meer eenvoudig grammaticaal systeem denk ik :smile:

Kom je uit een land waar ze Afrikaans spreken (Zuid-Afrika, Namibië etc.) of ben je gewoon in 'the UK' geboren? :smile:

No wait, the last bit means that you hope your 'bad' Afrikaans doesn't make our eyes bleed, right? Suggesting Afrikaans is not your mother tongue or at least you didn't grow up with it?
(edited 11 years ago)
Reply 1395
Original post by Pop_tart
Afrikaans is een zustertaal van Nederlands, bijna 90% tot 95% van de Afrikaanse woorden is van Nederlandse oorsprong ^^. Afrikaanse heeft ook een meer eenvoudig grammaticaal systeem denk ik :smile:

Kom je uit een land waar ze Afrikaans spreken (Zuid-Afrika, Namibië etc.) of ben je gewoon in 'the UK' geboren? :smile:

No wait, the last bit means that you hope your 'bad' Afrikaans doesn't make our eyes bleed, right? Suggesting Afrikaans is not your mother tongue or at least you didn't grow up with it?


Just a little shocked that with my super-high mark that is the envy of all others (otherwise known as 45% in the rest of the world :tongue: ) that I got for Afrikaans at school, I can understand a bit of Dutch.

Yes, I was born in the UK but grew up in South Africa, now back in the UK.

In between sleg, slegte, slegs and some other form of sleg, I can't remember which of which means bad/ worse/ only, so I went with the rather... coarse synonym of 'bad'.:biggrin:
Reply 1396
Original post by Moondancer26
Ik weet het niet zeker, maar ik neem aan dat ze bedoelen als je eerder hoger onderwijs in Engeland gevolgd hebt. Denk niet dat de Engelsen er achter zullen komen dat jij al 1 jaar HBO in NL gedaan hebt.

geen kwestie van achterkomen, lijkt mij, ze vragen het letterlijk op je tuition fee aanvraagformulier. dus ze weten het wel. maar zoals eerder gezegd, kan het zijn dat ze pas bij een afgemaakte opleiding weigeren te betalen. daarom vraag ik of iemand uit ervaring weet hoe het zit!
Original post by Seaton
Just a little shocked that with my super-high mark that is the envy of all others (otherwise known as 45% in the rest of the world :tongue: ) that I got for Afrikaans at school, I can understand a bit of Dutch.

Yes, I was born in the UK but grew up in South Africa, now back in the UK.

In between sleg, slegte, slegs and some other form of sleg, I can't remember which of which means bad/ worse/ only, so I went with the rather... coarse synonym of 'bad'.:biggrin:


'sleg' means bad in Afrikaans but I don't know if any suffixes are added when the word is in adjective position. In Dutch the word is 'slecht' which is pronounced the same as the Afrikaans word just with an added 't' :smile:

Slegs would probably be 'only' as it is 'slechts' in Dutch

in Dutch 'slechtst' also means 'worst' (though suffixes are added when in the adjective position: 'slechtste') not sure what the Afrikaans word is for that though :tongue:

I really like Afrikaans, it always sort of intrigued me in a way due to its similarity to my mother tongue yet it's spoken no where near I have ever lived :tongue: Never really had the opportunity to study it properly though :/ One day perhaps!
(edited 11 years ago)
Original post by aoleks
geen kwestie van achterkomen, lijkt mij, ze vragen het letterlijk op je tuition fee aanvraagformulier. dus ze weten het wel. maar zoals eerder gezegd, kan het zijn dat ze pas bij een afgemaakte opleiding weigeren te betalen. daarom vraag ik of iemand uit ervaring weet hoe het zit!


ah oke, ik wist niet dat het op het aanvraagformulier gevraagd werd.
Reply 1399
Original post by Pop_tart
'sleg' means bad in Afrikaans but I don't know if any suffixes are added when the word is in adjective position. In Dutch the word is 'slecht' which is pronounced the same as the Afrikaans word just with an added 't' :smile:

Slegs would probably be 'only' as it is 'slechts' in Dutch

in Dutch 'slechts' als means 'worst' (thought suffixes are added when in the adjective position: 'slechtste') not sure what the Afrikaans word is for that though :tongue:

I really like Afrikaans, it always sort of intrigued me in a way due to its similarity to my mother tongue yet it's spoken no where near I have ever lived :tongue: Never really had the opportunity to study it properly though :/ One day perhaps!


Slechts means 'only' (Hij heeft slechts één koe / He has only one cow)

Slechtst(e) means 'baddest'

Quick Reply

Latest