The Student Room Group

can someone please correct any mistakes for my german coursework?

Scroll to see replies

Original post by yvie96
phrases for applications :wink:

I can think of a hundred to put at the end

"Über die Einladung zu einem persönlichen Gespräch freue ich mich."

"Für alle weiteren Fragen stehe ich Ihnen gerne in einem persönlichen Gespräch zur Verfügung."

"Ich hoffe, ich habe Ihr Interesse an einem persönlichen Kennenlernen geweckt und freue mich darauf."




but tbh I can't think of any universal phrases to throw in just at any point.

"Bei meinem Praktikum bei der Polizei, habe ich gelernt mit stressigen Situationen umzugehen. Dies wird mir auch bei der Arbeit in der Gastronomie zu Gute kommen."

"Schon immer habe ich davon geträumt, Karriere in der Gastronomie zu machen."

"Einer meiner größten Stärker ist die Leidenschaft am Kochen."

They all apply to what you wrote in your job application. Gastronomie is the official term for the food and catering industry in Germany :wink:
Are you allowed to use a dictionary during this exam?

yer we are allowed a dictionary and what do ALL the phrase yo just said mean in english?
Reply 21
Original post by PLEASEHELP4GCSE
yer we are allowed a dictionary and what do ALL the phrase yo just said mean in english?


"Bei meinem Praktikum bei der Polizei, habe ich gelernt mit stressigen Situationen umzugehen. Dies wird mir auch bei der Arbeit in der Gastronomie zu Gute kommen." - During my apprentice at the police I learned how to deal with stressful situations. This will help me with my work in the food and catering industry.

"Schon immer habe ich davon geträumt, Karriere in der Gastronomie zu machen." - I've always dreamed about pursuing a career in the food and catering industry.

"Einer meiner größten Stärker ist die Leidenschaft am Kochen." - One of my biggest strength is my passion about (with? of? while? idk..) cooking.
Original post by yvie96
"Bei meinem Praktikum bei der Polizei, habe ich gelernt mit stressigen Situationen umzugehen. Dies wird mir auch bei der Arbeit in der Gastronomie zu Gute kommen." - During my apprentice at the police I learned how to deal with stressful situations. This will help me with my work in the food and catering industry.

"Schon immer habe ich davon geträumt, Karriere in der Gastronomie zu machen." - I've always dreamed about pursuing a career in the food and catering industry.

"Einer meiner größten Stärker ist die Leidenschaft am Kochen." - One of my biggest strength is my passion about (with? of? while? idk..) cooking.

thanks you so much! i have now finished my text and have to remember it(333 words) by tuesday with a cue card! you have been the biggest help!

Quick Reply

Latest

Trending

Trending