The Student Room Group

Where are all the Swedes???

Scroll to see replies

Reply 80
Wiicked
Haha, men asså cider champangefrukosten kan ju fungera iallfall... :p: Våran skola är alldeless för konservativ (tråkig) för att hålla med sånt..haha, nej, men det blir nog champange iallafall anna, eller ja, det beror väl alla andra iofs.

Ja, om typ 48timmar kommer det att finnas redogörelser tsr om hur vår student var :biggrin: :biggrin: :biggrin:


Ja men självklart. Det kommer snart jag kommer hem. Men jag vet inte riktigt när det blir.:wink:
Reply 81
galadriel100
I want to learn Swedish. I started reading random articles in Swedish on Wikipedia. But unfortunately, it's not a very effective way to learn Swedish... I've noticed there are quite a few similarities with German...from what I can guess, 'vapen' is crest/logo and in German it would be 'wappen'....


my advice is that you read newspapers online or buy a book. you can buy a childrens book that can be found in both swedish and english that way you'll get a general idea. or you could buy a school book online.
Reply 82
jb_sweden
Grattis. Kul! Jag minns min student som... ja... champagne,vin, sprit, musik och udda upptåg. Jag har studerat lite, tagit 29 poäng KTH. Men mest har jag festat odrägligt mycket. I retrospect känns det lite tungt att man inte sparade pengarna till UCL dock. Men men, glada minnen är bättre än en fylld plånbok, I guess!

Vad är detta? Cider champagnefrukosten?

Hur kommer studentdagen se ut? Min var följande: champagne frukost inomhus, sen champagnefrukost utomhus, sen vinglig gång till skolan, väl där lunch med hela avgångsklassen, massa tal, lite stipendieutdelning, lite sång, lite tal - öl, cider och vin. Därefter utspring. Mer öl, vin, sprit, champagne cider. Därefter ombyte inför flaket. Upp flaket. Åkte runt Stockholm, ungefär här börjar det spåra ur. Vi tar upp okända flaket. Vi gör saker som man inte bör skriva TSR. Därefter åkte jag hem för studentmottagning - släkt & vänner. Mer champagne och vin. Därefter mötte jag upp vänner och åkte båt = förkrök. Därefter landade vi vid festen för hela avgångsklassen. Därefter är det hela lite suddigt. Jag minns dans, drinkar och en taxi hem.. eller någon annanstans. Överlevde gjorde jag i alla fall. Jag kräver en genomgående redovisning av era studentdagar. Jag kan dock rekommendera ett måttligt (i det här sammanhanget: runt 2.5 promille) alkoholintag.



Ok, studenten var igår. Började med champangefrukost, med cider :p: och jordgubbar. Följde av att klassen begav sig till skolan med en bergsprängare som spelade Star Wars högsta. var en massa tråkiga grejer typ tal och lunch och fotografewring osv. Sedan var det jättevarmt vi skulle springa ut. Och sedan var det upp flaket, där det var ännu varmare :cool: Men där hade vi skoj även fast alla typ höll att ramla av, och fortfarande var bergsprängaren med :biggrin: Vi hade ju våran slogan: "You hate us 'cause we're beautiful, but we don't like you either!" När vi åkt igenom Ludvika och kommit fram till stadshuset fick vi genomlida ett ändligt tal i värmen, vilket faktiskt tog slut man kunde åka hem...

blev det studenskiva med alla, åt en massa mat, drack en massa champange....vilket höll ¨på ungefär till sju, jag efter ett ombyte tagit mig ner till stan för att äta middag med klassen.. Men alla hade ätit mycket hela dagen, typ ingenvar hungrig, men det gick bra ändå. :p: Där började vi förfesta, vilket sedan fortsatte med en ny bergssprängare nedanför kyrkparken där vi spelade musik, dansade och drack...dock var vi väl bara typ 5 pers då, det såg nog lite konstigt ut...Iallafall sedan gick vi in til stan och lämnade av bergsprängare för att trädgården...Där blev det en massa dans, dricka och gratulationer till alla andra som gick ut...Efter trädgården hämtade vi bergsprängaren för att återvända till förfestscenen med hämtad mat från McDonalds, men blev dock inte like kul en massa losers vandrade dit, vi tog musiken och gick genom stan istället, några från klassen tillkom och några lämnade, och gjorde vi typ inget mer, och SpKu fick sin tragiska upplösning när vi alla vandrade hem i morgonljuset..

Kom hem efter fyra, och sov till typ nu.......så nu ska jag ligga och vara jättemeningslös hela dagen :p:

Ankan...your turn...:wink:
Reply 83
Hej allesammans, nu ska jag göra min återgivning av studenten..Eftersom jag är ganska lat tänker jag inte skriva en egen utan endast adda saker till Jimsters :biggrin: . Studenten var jätte rolig, mycket häftigare än jag trodde.
Wiicked
Ok, studenten var igår. Började med champangefrukost, med cider :p: och jordgubbar. Följde av att klassen begav sig till skolan med en bergsprängare som spelade Star Wars högsta.


Jag har film från det här. Det var väldigt filmigt det hela. Vi var verkligen en enad klass där och såg ut som om vi kom in vandrande till studenten från någon high school film från 80-talet.

var en massa tråkiga grejer typ tal och lunch och fotografewring osv. Sedan var det jättevarmt vi skulle springa ut. Och sedan var det upp flaket, där det var ännu varmare :cool: Men där hade vi skoj även fast alla typ höll att ramla av, och fortfarande var bergsprängaren med :biggrin:


En i vår klass höll uppe ställningarna att vi var dubbelt högljuda och synliga som klassen vi delade lastbilen med. :cool: Vi hade vår fina Strindberg skylt (som jag har kommit till stor del:p: ). Det är en bild Strindberg som sitter i ett kvinnotecken. Alltså jag gillar verkligen inte honom det här var ett sätt att visa vad jag/vi tycker om honom. :wink:

Vi hade ju våran slogan: "You hate us 'cause we're beautiful, but we don't like you either!" När vi åkt igenom Ludvika och kommit fram till stadshuset fick vi genomlida ett ändligt tal i värmen, vilket faktiskt tog slut man kunde åka hem...


Jimster såg du när jag fick rosen efter det oändliga talet?? jag var med i tidningen efter det också.. ha ha ha

blev det studenskiva med alla, åt en massa mat, drack en massa champange....vilket höll ¨på ungefär till sju, jag efter ett ombyte tagit mig ner till stan för att äta middag med klassen.. Men alla hade ätit mycket hela dagen, typ ingenvar hungrig, men det gick bra ändå. :p:


Det var typ det samma för mig förutom att jag hade mina student kläder hela dagen/kvällen/natten. Jag hade ätit mycket att jag bara satt och tittade maten bordet. Usch, jag kunde verkligen inte äta något.

Där började vi förfesta, vilket sedan fortsatte med en ny bergssprängare nedanför kyrkparken där vi spelade musik, dansade och drack...dock var vi väl bara typ 5 pers då, det såg nog lite konstigt ut...Iallafall sedan gick vi in til stan och lämnade av bergsprängare för att trädgården...


Här var jag tyvärr inte med....vilket är jätte synd men jag och en kompis var jätte trötta vi stack till McD och klunkade kaffe för att hålla oss vakna. Vi var lite deprimerande just men det blev bättre snart vi kom in Trädgården. Det var jätte kul där för alla var verkligen där och stämmningen var topp hela kvällen. När det tog slut ville ingen hem vi gick till McD, det enda som var öppet, och köpte lite mat vi kunde fortsätta.

Där blev det en massa dans, dricka och gratulationer till alla andra som gick ut...Efter trädgården hämtade vi bergsprängaren för att återvända till förfestscenen med hämtad mat från McDonalds, men blev dock inte like kul en massa losers vandrade dit, vi tog musiken och gick genom stan istället, några från klassen tillkom och några lämnade, och gjorde vi typ inget mer, och SpKu fick sin tragiska upplösning när vi alla vandrade hem i morgonljuset..


De som tillkom var jag och en kompis. Avslutningen var ganska häftig egentligen för en efter en försvann och slutet gick vi två och två åt var sina håll, just när solen steg över horisonten:wink: .

Kom hem efter fyra, och sov till typ nu.......så nu ska jag ligga och vara jättemeningslös hela dagen :p:


Jag kom hem vid 5 efter en lååång promenad. Sedan sov jag till 1 eller 2.

Ankan...your turn...:wink:


I've done my duty satisfied?:wink: Mina pilotisar ska jag fixa imorgon :biggrin: .
Reply 84
Haha, ja studenten ägde!!!

Undra om inte detta forum kanske skulle tjäna att tillbaka till sitt ursprungliga syfte; Where are all the Swedes!? Jaaa, vart är dem? Måste vara mer fler än bara ett par stycken många svenskar tycks åka till UK...hmmm ett mysteruim det där....:p:
Reply 85
Jag fattade typ hälften av det du skrev där Jimster...:biggrin:
Reply 86
Ankan
Jag fattade typ hälften av det du skrev där Jimster...:biggrin:



Haha :biggrin: Asså jag menade typ; att den här ööö vad heter det? Tråden?? Tråden?? Låter fult....This thread anyway (har tappat förmågan att uttrycka mig svenska :p: ) could perhaps benefit from its original purpose, which is bringing together all the Swedes intenting to study in the UK ... :p: Cause there has to be more than just you and I Anna :p:

/J
Reply 87
Jo jag antar att det måste finnas NÅGON mer från Sverige här. Jag menar jag har sett andra men de gömmer sig från oss. :biggrin:
Reply 88
Jag är svensk! Kommer från en liten by vid Lund. Ska antagligen till Durham i höst... eller stannar jag i Lund.

och

GRATTIS TILL STUDENTEN ALLIHOPA!
Reply 89
Hej dig...:smile:
Jag sökte till Durham också men de gillade inte mig jag kom inte in.:p: Vad ska du studera då? Trevligt att höra av någon mer svensk här..:biggrin:
Reply 90
btw, grattis Jimster, jag är glad för din skull. Jag hade inga pengar mobilenså jag kunde inte skriva men jag blev glad för dig :king1: Ett fyr faldigt leve för Jimster, hipp hipp, hurra hurra hurra HURRA!!!!!!:biggrin:
Reply 91
Ankan
btw, grattis Jimster, jag är glad för din skull. Jag hade inga pengar mobilenså jag kunde inte skriva men jag blev glad för dig :king1: Ett fyr faldigt leve för Jimster, hipp hipp, hurra hurra hurra HURRA!!!!!!:biggrin:



Åååååå tack ankis!! :p: Vänta bara, snart kommer även du din unconditional från StA!!!:biggrin:
Reply 92
Ankan
Hej dig...:smile:
Jag sökte till Durham också men de gillade inte mig jag kom inte in.:p: Vad ska du studera då? Trevligt att höra av någon mer svensk här..:biggrin:



Natural Sciences. Tråkigt att höra att du inte kom in :frown: .

Tyckte det var trevligt att hitta den här tråden med :-). Har ibland sett norska/danska/svenska flaggor och alltid undrat om de verkligen var nordiska eller bara låssades, nu vet jag att det finns fler svenskar och det känns bra :biggrin: . Hur tänker ni alla angående tuition fees förresten? Är det bara jag som tycker att de gör ont?
Reply 93
scintillo
Natural Sciences. Tråkigt att höra att du inte kom in :frown: .

Tyckte det var trevligt att hitta den här tråden med :-). Har ibland sett norska/danska/svenska flaggor och alltid undrat om de verkligen var nordiska eller bara låssades, nu vet jag att det finns fler svenskar och det känns bra :biggrin: . Hur tänker ni alla angående tuition fees förresten? Är det bara jag som tycker att de gör ont?


Ja det svider ju lite att tänka att man kan "gratis" utbildning här hemma...Men men, :p: , jämfört med vad det kan vara många andra ställen är det inte mycket..... Men man behöver ju inte betala nu om man inte vill iallafall :rolleyes:
Reply 94
Ja vissa av oss behöver ju inte bekymra oss mycket för det, eftersom Skottland har väldigt låga fees.:rolleyes: Men visst kul är det ju inte direkt heller.
Reply 95
VI VANN ALLIHOPA....(Jag antar inte att alla här är lika galna som jag men ni får helt enkelt stå ut med mig..:wink: )

Såg ni nickmålet? Dubbelnick, det var en vacker dubbelnick efter otrolig otur. Missa mål missa målchanser men sen går det äntligen...:biggrin: :biggrin: :fight: :king1:
Reply 96
Ankan
VI VANN ALLIHOPA....(Jag antar inte att alla här är lika galna som jag men ni får helt enkelt stå ut med mig..:wink: )

Såg ni nickmålet? Dubbelnick, det var en vacker dubbelnick efter otrolig otur. Missa mål missa målchanser men sen går det äntligen...:biggrin: :biggrin: :fight: :king1:



Lätt att jag såg det!! :cool: It was awesome!! :biggrin:
Reply 97
I agree Jimster. Och jag blev glad, jag har suttit och skrivit det en massa threads här halva natten :redface:

Men det kändes typ som att vi hade en förbannelse över oss, det var nära en massa ggr men det gick ju bara inte...:frown: Men sedan kom det och det var skönt befriande:p:
Reply 98
Ankan
Ja vissa av oss behöver ju inte bekymra oss mycket för det, eftersom Skottland har väldigt låga fees.:rolleyes: Men visst kul är det ju inte direkt heller.


Synd att jag inte visste det tidigare...då hade jag lätt kollat upp St Andrews lite nogrannare. Min kusin läste där under ett år förresten :smile:.
Reply 99
Synd att jag inte visste det tidigare...då hade jag lätt kollat upp St Andrews lite nogrannare. Min kusin läste där under ett år förresten .


Verkligen och vad har kusinen sagt om St.A då? Vet du det? Det skulle vara roligt att höra, om du vet något.:biggrin:

Quick Reply

Latest