The Student Room Group

Where are all the Swedes???

Scroll to see replies

Reply 1020
Ööö Ok, visste inte att det fanns en ICA-bank... :p: ska kolla upp det. Låter ju bra iallafall, om man kan ta ut pengar gratis :biggrin:
Reply 1021
man kan överleva av att äta bark av vissa trär...
Reply 1022
och kan man undvika dyra färdkostnader :ridinghorse:
Reply 1023
ja, själv plannerar jag att stanna över i England sommaren 2007, det verkar som att jag skall leva £50 / vecka i fall. London är nog mysigare än Oslo. fan va grymt d kommer å va!

Är det någon som har tänk att arbeta under helgerna i England, eller?
Reply 1024
ja, om man stannar kvar över sommaren måste man väl skaffa jobb :p: Men annars? Jobba? jag vet inte, jag är ganska lat faktiskt :biggrin:
Reply 1025
är lönen bättre i UK?
Reply 1026
Paragon
ja, själv plannerar jag att stanna över i England sommaren 2007, det verkar som att jag skall leva £50 / vecka i fall. London är nog mysigare än Oslo. fan va grymt d kommer å va!

Är det någon som har tänk att arbeta under helgerna i England, eller?


£50/veckan i London? You wish :p:

Jag ska iallafall försöka jobba under loven...
Reply 1027
obli
£50/veckan i London? You wish :p:

Jag ska iallafall försöka jobba under loven...


Nej, jag menade att jag skulle behöva leva £50/vecka University of East Anglia (medan jag studerar) för att ha ca. £2,000 kvar övers till sommaren -- suvären plan, jag vet:rolleyes: Är jag den ända som har tänkt att spara en peng mens jag studerar i England genom att laga egen mat, eller? Jag har nyligen lärt mig att laga sopa...

kanske se om jag kan jobba som översättare i Norge (genom Internet), jag fick typ 1,000 norska kroner om dagen denna sommaren:eek:
Reply 1028
Hejsan svejsan!

Tänkte bara hälsa i tråden, såg denna för länge sen men var det bara britter som undrade saker om sverige, nu tycks det bara pratas svenska.

Såg också att tråden var rejäljt aktiv och att ni lyckats ca 30 nya sidor de senaste ett par månaderna.

Själv pluggar jag i Lund och ska utbyte till Manchester om några veckor.

Har också förhoppningar ytterligare studier efter examen - typ LSE/Oxbridge postgrad.
Reply 1029
Ja, men hallå, det är klart att våran älskade tråd aldrig dör :biggrin: Välkommen tillbaka... machester?? asså snacka om att ingen ska åt samma håll :p:
Reply 1030
Det var ett tag sedan :redface: . Fick lite panik ett tag och försökte att förtränga att jag skulle åka överhuvudtaget, men nu är det mycket lugnare. Börjar verkligen grepp om saker och ting nu, eller är det bara en illusion? :confused:
Reply 1031
det är the matrix... :ninja:
Reply 1032
JayC
det är the matrix... :ninja:


Självklart jims att studera i UK är som att hamna i the Matrix. :p:
Reply 1033
JayC
Ja, men hallå, det är klart att våran älskade tråd aldrig dör :biggrin: Välkommen tillbaka... machester?? asså snacka om att ingen ska åt samma håll :p:


Aa, det va inte många exciting places som man kunde välja ur vad gäller utbyte, Leeds hade vart näst, valde mest efter ranking där Manchester ligger väldigt bra till i business.

Får bli nåt roligare ställe senare.
Reply 1034
Manchester blir nog asskoj tror jag :biggrin: jag menar alla alla den här tråden ska till helt olika städer :wink:
Precis som Skulls & Bones (Yale) har vi ett hemligt society, no? Vi är makteliten under ytan i England snart.
Förlåt, menar ju Storbritannien - glömde att vissa ska till vildmarken (Skottland).
Reply 1037
JayC
Manchester blir nog asskoj tror jag :biggrin: jag menar alla alla den här tråden ska till helt olika städer :wink:


Aa, absolut, menar bara att vad man hört ska inte stan vara speciell. Men slipper pröjsa tuition osv, fick perfekt boende, får med mig språket, förhoppningsvis kan jag smöra till mig något fint letter of recommendation som jag kan söka in till Cambridge/ LSE sen med.
Reply 1038
jb_sweden
Förlåt, menar ju Storbritannien - glömde att vissa ska till vildmarken (Skottland).


:eek: Det är inget fel med att flytta till vildmarken ....hrmm..Skottland menar jag.

Min bror gick förresten i Manchester och det är inte alls något fel den staden. Möjligtvis att man inte ska åka utflykter till the outskirts med alla nedlagda fabriker men det är nog ett nöje man kan avstå ifrån. :rolleyes:
Reply 1039
det är ju jättemånga tvserier som utpselar sigi machester :biggrin:

Quick Reply

Latest