Stephaniecamille
Badges: 2
Rep:
?
#1
Report Thread starter 5 years ago
#1
I thought it would be a great idea to create a thread for the special lnat takers as the people last year made theirs... So if you took the test in 2014 and are applying for university in 2015 then how do you think you did in the lnat test? Have you got offers from the university's you chose yet?
0
reply
cfahy311
Badges: 3
Rep:
?
#2
Report 5 years ago
#2
(Original post by Stephaniecamille)
I thought it would be a great idea to create a thread for the special lnat takers as the people last year made theirs... So if you took the test in 2014 and are applying for university in 2015 then how do you think you did in the lnat test? Have you got offers from the university's you chose yet?
Hi there, im one of those people who left the LNAT pretty late, doing it in a few days now.. wondering if you have any advice for preparation? thanks
0
reply
Stephaniecamille
Badges: 2
Rep:
?
#3
Report Thread starter 5 years ago
#3
(Original post by cfahy311)
Hi there, im one of those people who left the LNAT pretty late, doing it in a few days now.. wondering if you have any advice for preparation? thanks
Hi! I did mine last week and tbh there is no preparation all you can do really is to read newspaper articles and do the example questions on their website
0
reply
cfahy311
Badges: 3
Rep:
?
#4
Report 5 years ago
#4
(Original post by Stephaniecamille)
Hi! I did mine last week and tbh there is no preparation all you can do really is to read newspaper articles and do the example questions on their website
Ahh yea ive heard it is pretty hard to prepare for! Im really only starting now, so im just going to try and catch up on the recent current affairs and hope for the best! where did you apply for btw?
0
reply
Stephaniecamille
Badges: 2
Rep:
?
#5
Report Thread starter 5 years ago
#5
(Original post by cfahy311)
Ahh yea ive heard it is pretty hard to prepare for! Im really only starting now, so im just going to try and catch up on the recent current affairs and hope for the best! where did you apply for btw?
Ok good luck with it and I only applied for nottingham university what about you?
0
reply
cfahy311
Badges: 3
Rep:
?
#6
Report 5 years ago
#6
(Original post by Stephaniecamille)
Ok good luck with it and I only applied for nottingham university what about you?
Im applying for Bristol, heard Nottingham is lovely but!
0
reply
Stephaniecamille
Badges: 2
Rep:
?
#7
Report Thread starter 5 years ago
#7
(Original post by cfahy311)
Im applying for Bristol, heard Nottingham is lovely but!
The grade are really high but the university is beautiful and ah bristol is lovely too!
0
reply
neal95
Badges: 18
Rep:
?
#8
Report 5 years ago
#8
I've got mine on the 13th ( late I know but before the 15th at least!) and I have only applied to Birmingham. Hopefully I will get an offer. In the practice tests I did I got 23 and 19. How did people find theirs?
0
reply
Stephaniecamille
Badges: 2
Rep:
?
#9
Report Thread starter 5 years ago
#9
(Original post by neal95)
I've got mine on the 13th ( late I know but before the 15th at least!) and I have only applied to Birmingham. Hopefully I will get an offer. In the practice tests I did I got 23 and 19. How did people find theirs?
Last years cut off was 20 I think so anything above that would be godsend.. And birmingham uni looks fab
0
reply
cfahy311
Badges: 3
Rep:
?
#10
Report 5 years ago
#10
(Original post by neal95)
I've got mine on the 13th ( late I know but before the 15th at least!) and I have only applied to Birmingham. Hopefully I will get an offer. In the practice tests I did I got 23 and 19. How did people find theirs?
Hi, are you just doing the practice tests of the official website?
0
reply
neal95
Badges: 18
Rep:
?
#11
Report 5 years ago
#11
(Original post by Stephaniecamille)
Last years cut off was 20 I think so anything above that would be godsend.. And birmingham uni looks fab
Oh right, yeah I read that for universities such as kings etc but I also heard Birmingham have offers to people with slightly lower scores as they look at the essay and have a holistic approach to applications. Nottingham uni looks amazing adwl, the lake campus is just amazing! Where else have you applied for law?

(Original post by cfahy311)
Hi, are you just doing the practice tests of the official website?
And yeah I've done the 2 practice tests online but I have also purchased a book by mark shepherd called mastering the LNAT which has 2 tests in and I read the newspaper anyway so hopefully I will be well versed in current affairs.
0
reply
Stephaniecamille
Badges: 2
Rep:
?
#12
Report Thread starter 5 years ago
#12
[QUOTE=neal95;52618809]Oh right, yeah I read that for universities such as kings etc but I also heard Birmingham have offers to people with slightly lower scores as they look at the essay and have a holistic approach to applications. Nottingham uni looks amazing adwl, the lake campus is just amazing! Where else have you applied for law? QUOTE]




Aw I knew I should have applied for Birmingham, I really regret it now. I've also applied to manchester, newcastle, liverpool and Huddersfield.. What about you?
0
reply
neal95
Badges: 18
Rep:
?
#13
Report 5 years ago
#13
[QUOTE=Stephaniecamille;52619083]
(Original post by neal95)
Oh right, yeah I read that for universities such as kings etc but I also heard Birmingham have offers to people with slightly lower scores as they look at the essay and have a holistic approach to applications. Nottingham uni looks amazing adwl, the lake campus is just amazing! Where else have you applied for law? QUOTE]




Aw I knew I should have applied for Birmingham, I really regret it now. I've also applied to manchester, newcastle, liverpool and Huddersfield.. What about you?
Don't worry about it! If you change your mind, provided you get ABB or above then they will accept you through adjustment/clearing

I have applied to Sheffield, Leicester, Manchester and Liverpool and currently only have one offer from Sheffield for AAA ATM.
0
reply
Stephaniecamille
Badges: 2
Rep:
?
#14
Report Thread starter 5 years ago
#14
[QUOTE=neal95;52619269]
(Original post by Stephaniecamille)

Don't worry about it! If you change your mind, provided you get ABB or above then they will accept you through adjustment/clearing

I have applied to Sheffield, Leicester, Manchester and Liverpool and currently only have one offer from Sheffield for AAA ATM.
Ah that's good. If notts does accept me I think that's what I will do lol and ohh I currently live in sheffield and it's so cool that they've given you an offer, the uni is really good one of the top ranked!
0
reply
neal95
Badges: 18
Rep:
?
#15
Report 5 years ago
#15
[QUOTE=Stephaniecamille;52619385]
(Original post by neal95)

Ah that's good. If notts does accept me I think that's what I will do lol and ohh I currently live in sheffield and it's so cool that they've given you an offer, the uni is really good one of the top ranked!
Makes sense, it's such a good uni! And I was really happy as it's a stron uni and they have links to commercial law firms which is of great interest to me
0
reply
Stephaniecamille
Badges: 2
Rep:
?
#16
Report Thread starter 5 years ago
#16
[QUOTE=neal95;52619581]
(Original post by Stephaniecamille)

Makes sense, it's such a good uni! And I was really happy as it's a stron uni and they have links to commercial law firms which is of great interest to me
Omg same here!!! Commercial law is want I really want to do because it seems so exciting ahh
0
reply
neal95
Badges: 18
Rep:
?
#17
Report 5 years ago
#17
[QUOTE=Stephaniecamille;52619635]
(Original post by neal95)

Omg same here!!! Commercial law is want I really want to do because it seems so exciting ahh
I can't imagine doing anything else tbh! Well maybe accountancy but that's as a back up! London life and the nice salary looks appealing haha
0
reply
Stephaniecamille
Badges: 2
Rep:
?
#18
Report Thread starter 5 years ago
#18
[QUOTE=neal95;52619723]
(Original post by Stephaniecamille)

I can't imagine doing anything else tbh! Well maybe accountancy but that's as a back up! London life and the nice salary looks appealing haha
Hahaa I know right, just having that perfect job and knowing that I've achieved it is like wow. And accounting isn't too bad it's just maths and numbers lol but accountants seem very intelligent and smart anyway
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

Regarding Ofqual's most recent update, do you think you will be given a fair grade this summer?

Yes (344)
34.75%
No (646)
65.25%

Watched Threads

View All
Latest
My Feed